Tider från Catalunya

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Alla är säkert både förvånade och imponerade av Rossis tid och samtliga toppfarter. Jag tycker det är skitkul att Roberts bara är två tiondelar efter Capirossi och hoppas att detta blir en säsong där många olika förare kan hålla till i täten under ett lopp.

Bifogat

• 266125.jpg
    266125.jpg
    84.3 KB · Visningar: 249

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jäklar... Av att dömma på topspeeden så hängde Yamahans vinst endast på lille Rossis insats, och inte så mkt på bågen... rätt :confused:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kay skrev:
Jäklar... Av att dömma på topspeeden så hängde Yamahans vinst endast på lille Rossis insats, och inte så mkt på bågen... rätt :confused:

Rossis Yamaha är ju bra med i toppfartsligan....

Så jäkla avgörande är inte hög toppfart.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Alla är säkert både förvånade och imponerade av Rossis tid och samtliga toppfarter. Jag tycker det är skitkul att Roberts bara är två tiondelar efter Capirossi och hoppas att detta blir en säsong där många olika förare kan hålla till i täten under ett lopp.

Det är kanske så att "Gnällfjollblablabla-Roberts" klagande har varit befogat?
Hoppas det går bra för Kenny i år och att han spöar skiten ur Nicky Hayden.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Asså seriöst va fort det går nuförtiden i MotoGP. 345km/h är ju tokfort! Är inte det snabbare än vad F1 kör? Eller körs F1 på Catalunya?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Swedie skrev:
Asså seriöst va fort det går nuförtiden i MotoGP. 345km/h är ju tokfort! Är inte det snabbare än vad F1 kör? Eller körs F1 på Catalunya?

Jo, de var snabbare än F1 redan förra året. Nu bör de vara ca 20-30km/h snabbare.....

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Toppfarten är ju ett bevis på att Rossi precis som han säger fortfarande saknar lite effekt. Däremot måste de ju ha lyckats utveckla chassit enormt med tanke på att han klarar av att hämta in ett eventuellt effektunderskott. Rossi och Burgess är kungar :Bugar
Kul om det det blir en jämn säsong med täta race även om jag önskar att Rossi behåller titeln.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Pålle skrev:
Toppfarten är ju ett bevis på att Rossi precis som han säger fortfarande saknar lite effekt. Däremot måste de ju ha lyckats utveckla chassit enormt med tanke på att han klarar av att hämta in ett eventuellt effektunderskott. Rossi och Burgess är kungar :Bugar
Kul om det det blir en jämn säsong med täta race även om jag önskar att Rossi behåller titeln.

Eller så har Yamaha inte haft nån tillräckligt bra förare 2003? Biaggi visade att Yamahan var konkurrenskraftig under andra halvan av 2002. Jag tror inte den är så mycket sämre än Honda utan att Rossi helt enkelt lirar en division över tex Checa.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Pålle skrev:

Håller med helt o hållet.

:Bugar Rossi

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Såklart, Rossi har ju bevisat att han är bättre än alla andra förare, och varken Melandri eller Checa verkar kunna plocka ut där lilla extra. Visst finns det förare som har eller kommer att utmana honom. Men finns det någon som kört lika konsekvent i topp!? På Hondan var det väll utan risk han gjorde det, med tanke på antalet vurpor förra året. Detta antagligen för att han lyckats ge den information som behövts för att teknikerna skulle kunna utveckla en i praktiken lättkörd racer. Halva racet är ju förberedelser där Rossi precis som hans gamla mentor Doohan verkar vara mycket duktig, trots den flummiga utstrålningen. Samma situation nu, och Yamaha har kommit en bra bit på vägen på bara 2 månader. Utan Rossi och Burgess hade det nog inte gått så fort. Jag tvivlar inte på att Rossi hade kunnat vinna race på 03'an. Men det hade nog varit en del chanstagande och den del riktiga djupdykningar i resultatlistorna ibland.

/Joakim

Chris Ash skrev:
Eller så har Yamaha inte haft nån tillräckligt bra förare 2003? Biaggi visade att Yamahan var konkurrenskraftig under andra halvan av 2002. Jag tror inte den är så mycket sämre än Honda utan att Rossi helt enkelt lirar en division över tex Checa.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Det är kanske så att "Gnällfjollblablabla-Roberts" klagande har varit befogat?
Hoppas det går bra för Kenny i år och att han spöar skiten ur Nicky Hayden.
Kvalat/testat bra har dretkenny gjord förut; återstår att se vad som händer under första rejset i RSA. Tire problems?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det absolut intressantaste är ju inte att Rossi "vann" utan att det var väldigt jämnt. De 13 första inom en sekund är ju suveränt tight! Med Checa och Melandri 6 tiondelar bakom är ju bevis på att Yamaha är på väg åt rätt håll. Jag tror stenhårt på Melandri som en outsider i år, inte till titeln men till bra placeringar.

Edit: Dessutom är det bara Rossi som har senaste motorversionen där de har fått till ett bättre register och effektkurva. Allt enligt Yamahas egen sida.

Last edited:

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
F1 körde 360 på en bana ifjol, vilken minns jag inte.
By the way 345 är 35 km/tim snabbare än std-busa.

Chris Ash skrev:
Jo, de var snabbare än F1 redan förra året. Nu bör de vara ca 20-30km/h snabbare.....

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Pålle skrev:
Såklart, Rossi har ju bevisat att han är bättre än alla andra förare, och varken Melandri eller Checa verkar kunna plocka ut där lilla extra. Visst finns det förare som har eller kommer att utmana honom. Men finns det någon som kört lika konsekvent i topp!? På Hondan var det väll utan risk han gjorde det, med tanke på antalet vurpor förra året. Detta antagligen för att han lyckats ge den information som behövts för att teknikerna skulle kunna utveckla en i praktiken lättkörd racer. Halva racet är ju förberedelser där Rossi precis som hans gamla mentor Doohan verkar vara mycket duktig, trots den flummiga utstrålningen. Samma situation nu, och Yamaha har kommit en bra bit på vägen på bara 2 månader. Utan Rossi och Burgess hade det nog inte gått så fort. Jag tvivlar inte på att Rossi hade kunnat vinna race på 03'an. Men det hade nog varit en del chanstagande och den del riktiga djupdykningar i resultatlistorna ibland.

/Joakim

Fast Rossi och Doohan kunde inte vara mer olika på den punkten enligt Burgess, Rossi är en superb testförare/utvecklare medan Doohan var en bakåtsträvare som hellre körde runt problemen än skruvade bort dem. Det var därför som han i princip körde en 92:a 1998.....

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gixxer 1000 skrev:
By the way 345 är 35 km/tim snabbare än std-busa.

Gör en std-busa d på rakan på Catalunya? Annars är jämförelsen inte relevant!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Gör en std-busa d på rakan på Catalunya? Annars är jämförelsen inte relevant!

Hähä, från Bikes test på Catalunya kan utläsas att Busan gjorde 268km/h på rakan. Yamaha R1 254 km/h.....

Melandris 250 gjorde 270+......

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...