Tidernas bästa låtar?

collision

Guest
Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond
Nine Inch Nails - We Are In This Together
Depeche Mode - Barrel Of A Gun

Konstiga låt val då man är rocker :3freak

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Henken skrev:
Nightwish - Ocean Soul (Mycket vacker)
The kristet utseende - Quinna (För alla bittra)

Nightwish är förjävla bra!!:fakta

...vad det gäller "Qinna"... en del braudar tycker den är sådär.... men visst är den skön, om man är bitter... annars också :yoparty :yoparty :yoparty

Henken

Guest
spenk skrev:
Nightwish är förjävla bra!!:fakta

...vad det gäller "Qinna"... en del braudar tycker den är sådär.... men visst är den skön, om man är bitter... annars också :yoparty :yoparty :yoparty

Quinna är väl ingen låt man spelar bland okända tjejer på en fest men funkar som sagt skitbra när kvinnoproblemen står en upp i halsen :D

Last edited:

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DT125R
Metallica-One, sanitarium, Unforgiven, frayed ends of sanity, creeping death, leper messiah, M.O.P mfl. mfl. :yoparty
In Flames-Trigger :yoparty

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
Usch! Det här var inte lätt!

1. SLIPKNOT - I Am Hated
2. Millencolin - Monkey Boogie
3. Alien Ant Farm - Movies
4. OFFSPRING - Race Against Myself

(Green Day) - Låtar också bra

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Min lista dårå, just för tillfället och utan inbördes rangordning:

1. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Tin Pan Alley
2. BB King - The Thrill Is Gone
3. Jimi Hendrix - Georgia Blues
...

Finns så många fler, antar att det kommer en till lista imorgon, och i övermorgon, och i överövermorgon, och i...

Edit: ja, jag lyssnar nästan uteslutande på blues. :Bugar

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
McB skrev:
1. Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Tin Pan Alley
2. BB King - The Thrill Is Gone
3. Jimi Hendrix - Georgia Blues
Grymmaste listan hittills! Tin pan alley är en absulut favorit här också liksom det mesta officiella materialet med Hendrix :tummenupp

Blev nästan lite sugen att slå på "In the beginning" bara för det :)

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
En låt som jag av fastnat särskilt för på sista tiden är "Working man" med "Rush". Geddy Lee sjunger som alltid grymt bra. Sköna riff och soloslingor dessutom :musik

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
berggren_martin skrev:
Grymmaste listan hittills! Tin pan alley är en absulut favorit här också liksom det mesta officiella materialet med Hendrix :tummenupp

Hendrix är också en av mina favoriter, bortsett från det mest kända materialet, som tex. Purple Haze och liknande. Ett tips för den som vill upptäcka den sanne Hendrix, innan han flippade alltför mycket, är att inhandla ett ex av "Martin Scorsese Presents The Blues: Jimi Hendrix". Troligen en av de bästa samlingar som har producerats i modern tid. :tummenupp

Last edited:

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR 750 F -91
McB skrev:
...
Troligen en av de bästa samlingar, som har producerats i modern tid. :tummenupp

Ok, nu klyver jag verkligen hår här, men jag har en fråga som jag menar allvar med. Meningen är inte att vara näsvis och eftersom du, McB, vanligtvis är korrekt i ditt språk hoppas jag du förstår. Ska det verkligen vara ett komma i den citerade meningen? Det sticker nämligen i mitt öga, men om ovanstående är rätt sticker det ju liksom lite i onödan...

Nå? :hej

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Zigge skrev:
Ok, nu klyver jag verkligen hår här, men jag har en fråga som jag menar allvar med. Meningen är inte att vara näsvis och eftersom du, McB, vanligtvis är korrekt i ditt språk hoppas jag du förstår. Ska det verkligen vara ett komma i den citerade meningen? Det sticker nämligen i mitt öga, men om ovanstående är rätt sticker det ju liksom lite i onödan...

Nå? :hej

Helt korrekt, det skall inte vara ett kommatecken där. :tummenupp

Stod något annat förut, men jag ändrade texten. Glömde ta bort kommatecknet. :(

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
berggren_martin skrev:
En låt som jag av fastnat särskilt för på sista tiden är "Working man" med "Rush". Geddy Lee sjunger som alltid grymt bra. Sköna riff och soloslingor dessutom :musik

Working man är väl egentligen den enda låt som ens är i närheten av bra från deras första skiva. Den är nästan bättre på hyllningsskivan som heter just working man. Har för mig att det är Sebastian Bach (sång), Jake E Lee (gitarr), Mike Portnoy (trummor), Billy Sheehan (bas) och Brendt Allman (gitarr) som spelar den. Faktiskt en riktigt köpvärd skiva om man kan få fatt på den. Andra artister som dyker upp den är tex: Michael Romeo och Mike Pinnella från Symphony X, George Lynch från Dokken, James LaBrie, John Petrucci och Mike Portnoy från Dream Theater, Steve Morse från Bla Dixie Dregs, Kansas & Deep Purple.

osv osv osv.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Eftersom jag har lyssnat på Guns n´Roses - Estranged på repeat i typ 2 dagar så måste jag väl lägga till den på listan också. Förbannat bra låt.

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
1. Jimi Hendrix - Voodoo Child
2. ManoWar - Battle Hymns
3. Jan Hammer - Crocket's Theme

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Henken skrev:
och skrålat med för fulla muggar eftersom man såklart kan hela låten? :hihi :näsblod

sanning som heter duga =) Den brukar dock vara rätt populär även bland pojkar som inte kan mer text mer än just den lilla slingan i refrängen!!!

Jösses amalia =)

/pang på pungen.... :hej

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM