tidigt slut på mc-säsongen...

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
För en dryg månad sen nu fick jag det mindre trevliga beskedet att jag har Leukemi. Fan, hade gått och måttt allmänt förkylt i 6-7 veckoer men ingen läkare som tatt mig på allvar.
Första veckorna här på hematologen i Lund var ett rent helvete. Gick ner 10-12 kg och är normalt underviktig.
Känns som livet håller på att vända nu dock, långsamt men på rätt håll.
Ville bara skriva av mig lite.
Mvh
Lasson

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Lasson skrev:
Att du fått leukemi låter ju inte som att det är åt rätt håll, manar du att behanlingen bra eller? Lycka till.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Huh, det låter inte trevligt! Hoppas du har någon o prata ordentligt med om det, inte kul o ha en svår sjukdom! ja e reumatiker, känns iofs som en fiss i rymden jämrfört med leukumi... Kan man leva med leukumi? Finns det bromsmediciner och sådant? Kan man lixom bli frisk från det?

Socrates

Guest
Lasson skrev:
För en dryg månad sen nu fick jag det mindre trevliga beskedet att jag har Leukemi. Fan, hade gått och måttt allmänt förkylt i 6-7 veckoer men ingen läkare som tatt mig på allvar.
Första veckorna här på hematologen i Lund var ett rent helvete. Gick ner 10-12 kg och är normalt underviktig.
Ville bara skriva av mig lite.
Mvh
Lasson

Vad jobbigt det måste vara att få det beskedet. Är det akut leukemi eller? Skönt att det känns som det går på rätt håll! Krya på dig nu, och ha det så gott du kan!

Socrates

Guest
lilltryne skrev:
Huh, det låter inte trevligt! Hoppas du har någon o prata ordentligt med om det, inte kul o ha en svår sjukdom! ja e reumatiker, känns iofs som en fiss i rymden jämrfört med leukumi... Kan man leva med leukumi? Finns det bromsmediciner och sådant? Kan man lixom bli frisk från det?

Akut Leukemi = Sjukdomen kan behandlas medicinskt så att man blir helt återställd.

Kronisk Leukemi (Lymfatisk och Myeloisk) = Kronisk lymfatisk leukemi är mycket godartad och de flesta patienter kan leva ett normalt liv, oavsett om man behandlas eller ej. Vid kronisk myeloisk leukemi är prognosen sämre. Behandling sätts in när man har ställt diagnos; patienter under 60 år kan erbjudas intensiv cellgiftsbehandling med benmärgstransplantation.

Interceptor

Wheelie addict
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Harley Davidson Night Train -07
Härligt att höra att du är på bättringsvägen iallafall,det kan oavsett tid på säsongen inte vara kul med sådana besked.
Här finns alltid någon som har tid att lyssna så skriv av dej bara.
Krya på dej!!
:)

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Urk för leukemi... hoppas det finns botemedel för sånt. Hoppas du inte lägger hojen på hyllan...

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Håller tummarna för dig Lasson...skönt att höra att du tycker det vänt. Med en positiv inställning kommer man långt :)

/SSB

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Krya på dig :tummenupp Nästa sommar skall du se att du kan :fyllisar igen

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Jobbigt besked

Hej

Antar att du just nu känner dig som en gående berg och dalbana där du inte vet vad du ska känna. Hoppas du har många kompisar och släktingar som ställer upp.

Och du man får må skit och vara en fullblodsegoist när man är sjuk. Det är inte du som ska visa hänsyn till andras väl och ve utan de som ska visa hänsyn till du just nu.

Hur behandlas du?
Är det cellgifter som gäller och någon vecka i karantän från andra människor.
Blir det att du får benmärg sen?

Till alla andra
Tänk på att anmäla er till Tobiasregistret om ni kan tänka er donera benmärg
Läs mer här
Du kan rädda liv
http://www.tobiasregistret.stockholmcare.se/

Ha de så bra du kan så skickar jag med en kram :krama

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Fluffig skrev:
Hej

Antar att du just nu känner dig som en gående berg och dalbana där du inte vet vad du ska känna. Hoppas du har många kompisar och släktingar som ställer upp.

Och du man får må skit och vara en fullblodsegoist när man är sjuk. Det är inte du som ska visa hänsyn till andras väl och ve utan de som ska visa hänsyn till du just nu.

Hur behandlas du?
Är det cellgifter som gäller och någon vecka i karantän från andra människor.
Blir det att du får benmärg sen?

Till alla andra
Tänk på att anmäla er till Tobiasregistret om ni kan tänka er donera benmärg
Läs mer här
Du kan rädda liv
http://www.tobiasregistret.stockholmcare.se/

Ha de så bra du kan så skickar jag med en kram :krama

Tack för alla värmande ord från er allla. Jag tror det är akut mye.. leukemi men enligt läkaren skall jag bli fullt återställd.
Jag blir så irriterad över att sjukhusbiblans uppkoppling är stängd på helgen, och annnars ätiderna riktigt kassa.
Sitter just nu hemma hos min systers familj och njuter av min första permission, vilken snart tar slut.
Jag har och har haft ett fantastiskt stöd av vänner och släkt, framförallt en tystlåten sporthoj medlem vid namn Johannes. Han förde mig tillbaks till livet igen när det var som allra värst.
I övrigt instämmer jag med vad Fluffig säger, låter som du har egen erfarenhet..
Tack igen för alla varma ord
Jag hör av mig igen
Mvh Lasson

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Larsson

Lasson skrev:
I övrigt instämmer jag med vad Fluffig säger, låter som du har egen erfarenhet..
Mvh Lasson

Hej
Jo jag har en viss erfarenhet av vård de senste fem åren så jag förstår hur du mår. Fast Lund har riktigt bra sjukhusmat just för att man har så många rätter att välja mellan. Utom på helgerna då....

Hoppas du slipper allt för tuffa behandlingar och blir rikigt bortskämd när du har peremis med en massa god mat. Sen håller jag tummarna för att det finns några yngre på avdelningen så du inte bara måste prata med äldre typer.

Last edited:

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Fluffig skrev:
Hej
Fast Lund har riktigt bra sjukhusmat .

skojar du med mig? personligen har aldrig upplevt så trist och illasmakanade mat och jag är ändå lärare och har provat vår skolmat. Nej, tack och lov har mina många vänner hållit mig med god mat sen jag började äta igen.
Det är blandad ålder på personalen här samt på deras kompetens. På det stora hela är det väldigtbra men det finns ett par kvinnor här som jag bara inte tål.
Jag förstod inte riktigt din antydan om 5 år. Hardu arbetat i vården eller varit dålig ?

Mvh Lasson

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Låter bra att du är på bättringsvägen och att faliljen och vänner finns där...Krya på dej och njut av ledigheten :)
:pannkyss :krama

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Tjoho

Lasson skrev:
skojar du med mig? personligen har aldrig upplevt så trist och illasmakanade mat och jag är ändå lärare och har provat vår skolmat. Nej, tack och lov har mina många vänner hållit mig med god mat sen jag började äta igen.
Det är blandad ålder på personalen här samt på deras kompetens. På det stora hela är det väldigtbra men det finns ett par kvinnor här som jag bara inte tål.
Jag förstod inte riktigt din antydan om 5 år.
Mvh Lasson

Hej

Sorry , jag glömde ironimarkera det där med maten för även jag fick mina besökare att ta med mat till mig för den lagade maten var så jäkla grå att man inte kunde gissa sig till vad det var. Det bästa de hade var de kalla rätterna.

Jag har varit sjuk i fem år men bara behövt vara inlagd ett par veckor under den tiden. Skönt att jag kunnat tjata mig hem plus att jag varit dagpatient några gånger.

Visst finns det några stolpskott inom vården och vissa tycks tro att de är någon gudomlig varelse som alla ska se upp till men de flesta är dock super som du skriver.
Jag hade inte stått ut en enda dag på en sån arbetsplats. Hurra för mina tekniska pryttlar.

Hoppas du kan njuta av vårt fina väder i Skåne nu och att ni har någon solaltan vid hematologen.

Ha't

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Japps skrev:
Urk för leukemi... hoppas det finns botemedel för sånt. Hoppas du inte lägger hojen på hyllanfår dessvärre göra det. under min tid i lund fick jag 2två hjärnblödningar vilket sabbat sidoseendet för mig samt gjoty nig fölamad i vänster sida. är på rehab i oruo just nu ov dom har hjälpt mig få igång höger benet igrn, nu väntat jag på att armen också skal vakna till liv.cancern verkar ha lugnat sigrejält.. nu ser jag fram emot att komm hem efter 6månader på sjukhus
får dessvärre göra

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Lasson skrev:
Japps skrev:
Urk för leukemi... hoppas det finns botemedel för sånt. Hoppas du inte lägger hojen på hyllanfår dessvärre göra det. under min tid i lund fick jag 2två hjärnblödningar vilket sabbat sidoseendet för mig samt gjoty nig fölamad i vänster sida. är på rehab i oruo just nu ov dom har hjälpt mig få igång höger benet igrn, nu väntat jag på att armen också skal vakna till liv.cancern verkar ha lugnat sigrejält.. nu ser jag fram emot att komm hem efter 6månader på sjukhus
får dessvärre göra
Hej!

Later som du haft ett tungt halvar? Jag onskar dej verkligen en bra rehab, och skickar en massa "krya-pa-dej"-tankar at ditt hall. /Lasse

Tobbe (R1)

Medlem
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
Såld
Lasson skrev:
Japps skrev:
får dessvärre göra
Vill också stämma in och säga krya på dig och lycka till med rehabiliteringen.
Det låter som en tuff resa men jag hoppas verkligen att det har vänt för dig nu och att du får en bra vår!
Mvh. Tobbe

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Krya på dig och kämpa på med rehab!

Hoppas du har fått en fin :nurse som sjukgymnast som inspirerar dig :tummenupp

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Massor av krya på dig hälsningar till dig!
Hoppas verkligen att allt har vänt och att du kommer att bli återställd och frisk.

:pannkyss

// Lena

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad