Tidskval Spaniens GP

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Kommentarer?

Personligen är jag väldigt imponerad av Ducati. De har verkligen lyckats med sin MotoGP-satsning. Är lite besviken på Yamaha/Barros dock, han borde verkligen placera sig högre än såhär.

213677.jpg

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Barros är nog lite för skadad fortfarande för at få upp farten.
Ducati imponerar stort, att de kan lägga sjukt snabba varv har de visat flera gånger, att det nästan räcker hela vägen i mål har de också visat, så toppen på podiet kommer de snart att ta, om det blir imorrn får vi se.

Impad av bayliss att han kör så fort redan, Capirossi visar dock vart skåpet ska stå även om det inte är med mycket(det var oljespill från capirossis egen motor som satte stopp för honom förra racet).
Minst en ducce på podiumet imorgon, Rossi kommer nog vara på pallen också.

Vad hände med Roberts? Han körde ju en halvsekund bättre på friträningen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Fritraningen brukar skilja sig en del fran kvalet. Ducati imponerar mycket pa mig. Barros kraschade aterigen pa sitt skadade vansterkna men han borde kora mycket snabbare an sa eftersom de gjorde det pa forsasongstesterna. Som jag sagt tidigare sa kommer Hopkins vara fore Roberts i mer eller mindre varje trasning - bra kort att halla sig kvar sa hogt upp. Aoki imponerar pa den gamla tvataktaren. Jacque basta Yamaha hade inte jag gissat pa i varje fall.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Alla är så "imponerade" av Ducatis fina resultat. Jag är inte så jäkla förvånad. Ducati tar racing på allvar och vet vad som krävs för att vara allra bäst. Frågan är om Capirossi är av det rätta virket för att köra hem titeln åt Ducati. Jag tror inte det. Han är inte van att leda och disponera ett lopp på samma sätt som Rossi och Bayliss. Han är snabb men ingen "vinnartyp". Det är däremot Bayliss och jag tror att han kommer vara den som kommer stressa Rossi mest under säsongen. Min gissning är att det kommer bli en strid på kniven mellan Rossi och Bayliss som kommer bli allt mer intensiv och jämn. Barros kommer när han repar sig att slåss med Biaggi om att bli årets tredje bästa förare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
McCoys tid (1.48) hade placerat honom fyra i 250-kvalet och hans högsta fart (248 km/h) matchas av Poggiali!

Visst ar Kawasakin tyngre men den har trots allt ca 740 cc mer an Aprilian. :eek:

Bayliss som forste utmanare om titeln ar ganska tufft, om det blir sa.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Alla är så "imponerade" av Ducatis fina resultat. Jag är inte så jäkla förvånad. Ducati tar racing på allvar och vet vad som krävs för att vara allra bäst. Frågan är om Capirossi är av det rätta virket för att köra hem titeln åt Ducati. Jag tror inte det. Han är inte van att leda och disponera ett lopp på samma sätt som Rossi och Bayliss. Han är snabb men ingen "vinnartyp". Det är däremot Bayliss och jag tror att han kommer vara den som kommer stressa Rossi mest under säsongen. Min gissning är att det kommer bli en strid på kniven mellan Rossi och Bayliss som kommer bli allt mer intensiv och jämn. Barros kommer när han repar sig att slåss med Biaggi om att bli årets tredje bästa förare.

Ehh, Capirossi ingen vinnare? Killen är lite för mycket killer till och med för min smak, killen som kör efter devisen do or die när det gäller titeln?
Kolla historia på capirossi, killen kan, har betydligt mer gp-vana än bayliss. Men Bayliss imponerar ändå, kommit in i det väldigt fort.
Ducatina kommer vara farliga, om de räcker hela vägen till titel är för tidigt att säga ännu.

emullo

Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Huuuvvvaa...

Vilket race det kommer bli imorgon..

HEJA HEJA HEJA.... Tror dock som vanligt att Rossi blir farlig när väl racet är igåg..

Men Ducati, asså vilken hoj de byggt, vilken hoj :bow

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Ehh, Capirossi ingen vinnare? Killen är lite för mycket killer till och med för min smak, killen som kör efter devisen do or die när det gäller titeln?
Kolla historia på capirossi, killen kan, har betydligt mer gp-vana än bayliss. Men Bayliss imponerar ändå, kommit in i det väldigt fort.
Ducatina kommer vara farliga, om de räcker hela vägen till titel är för tidigt att säga ännu.

Nej, Capirossi är ingen vinnare utanför 125 och 250. Han har varit snabb men ojämn. Räcker inte.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Nej, Capirossi är ingen vinnare utanför 125 och 250. Han har varit snabb men ojämn. Räcker inte.

Kolla vad killen presterade förra året med sin tvåtaktare?
Han körde betydligt bättre än barros, lite tråkigt att det var barros som fick hondan, men det var ju för att det var klart att capirossi skulle gå till ducati.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Kolla vad killen presterade förra året med sin tvåtaktare?
Han körde betydligt bättre än barros, lite tråkigt att det var barros som fick hondan, men det var ju för att det var klart att capirossi skulle gå till ducati.

Två tredjeplatser var Capirossis höjdpunkter förra året. Slutade totalt åtta. Abe, som också körde tvåtakt, slutade sexa.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Två tredjeplatser var Capirossis höjdpunkter förra året. Slutade totalt åtta. Abe, som också körde tvåtakt, slutade sexa.

Allt är inte placeringar, utan även tider som presteras.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Allt är inte placeringar, utan även tider som presteras.

Visst, han är snabb som satan. Men vad jag skrev var att han inte är någon "vinnartyp" (gillar egentligen inte ordet). Han kan komma två och trea, kanske vinna. Men knappast regelbundet. Det tror jag däremot att Bayliss kan klara av. Och därmed utmana Rossi i det långa loppet.

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fyrhjuling
Ja tror Rossi kommer åka på däng för eller senare denna säsongen av Ducati. Go DUCATI!! :bow

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Visst, han är snabb som satan. Men vad jag skrev var att han inte är någon "vinnartyp" (gillar egentligen inte ordet). Han kan komma två och trea, kanske vinna. Men knappast regelbundet. Det tror jag däremot att Bayliss kan klara av. Och därmed utmana Rossi i det långa loppet.

Bayliss har visat sig köra fort, sladda mycket och se fräck ut, om det hjälper honom att vinna får vi se. Är impad av honom, men fighten från capirossi om vem som är snabbast av de två kommer nog gå hela sommaren, där tror jag fortfarande capirossi är den som kommer vara snabbast. Capirossi, biaggi, rossi m.fl kan alla vinna race, bayliss har definitivt visat att han hör till dem i toppen som också kan det.
Sedan kan vi vara bra säkra på att Hondas tekniker just nu jobbar arslet av sig för att bygga en hoj som lämnar ducatin efter sig(om de lyckas återstår att se)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning