Nyteknik skrev:McCoys tid (1.48) hade placerat honom fyra i 250-kvalet och hans högsta fart (248 km/h) matchas av Poggiali!
Nyteknik skrev:Alla är så "imponerade" av Ducatis fina resultat. Jag är inte så jäkla förvånad. Ducati tar racing på allvar och vet vad som krävs för att vara allra bäst. Frågan är om Capirossi är av det rätta virket för att köra hem titeln åt Ducati. Jag tror inte det. Han är inte van att leda och disponera ett lopp på samma sätt som Rossi och Bayliss. Han är snabb men ingen "vinnartyp". Det är däremot Bayliss och jag tror att han kommer vara den som kommer stressa Rossi mest under säsongen. Min gissning är att det kommer bli en strid på kniven mellan Rossi och Bayliss som kommer bli allt mer intensiv och jämn. Barros kommer när han repar sig att slåss med Biaggi om att bli årets tredje bästa förare.
oFFkeFF skrev:Ehh, Capirossi ingen vinnare? Killen är lite för mycket killer till och med för min smak, killen som kör efter devisen do or die när det gäller titeln?
Kolla historia på capirossi, killen kan, har betydligt mer gp-vana än bayliss. Men Bayliss imponerar ändå, kommit in i det väldigt fort.
Ducatina kommer vara farliga, om de räcker hela vägen till titel är för tidigt att säga ännu.
Nyteknik skrev:Nej, Capirossi är ingen vinnare utanför 125 och 250. Han har varit snabb men ojämn. Räcker inte.
oFFkeFF skrev:Kolla vad killen presterade förra året med sin tvåtaktare?
Han körde betydligt bättre än barros, lite tråkigt att det var barros som fick hondan, men det var ju för att det var klart att capirossi skulle gå till ducati.
Nyteknik skrev:Två tredjeplatser var Capirossis höjdpunkter förra året. Slutade totalt åtta. Abe, som också körde tvåtakt, slutade sexa.
oFFkeFF skrev:Allt är inte placeringar, utan även tider som presteras.
Nyteknik skrev:Visst, han är snabb som satan. Men vad jag skrev var att han inte är någon "vinnartyp" (gillar egentligen inte ordet). Han kan komma två och trea, kanske vinna. Men knappast regelbundet. Det tror jag däremot att Bayliss kan klara av. Och därmed utmana Rossi i det långa loppet.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|