Lotta skrev:......
:corn
NooN skrev:Skriv vad jag har missat iställe..
Lotta skrev:Men!!!
Jag väntar på att någon ska komma och tala om det för dig ju..
Det brukar åtminstone var en villig själ här inne som tala om hur och var saker och ting sker.....i hela världen!! typ..
NooN skrev:sorry.. trodde att de va en uttjatad tråd som kom upp igen...
TroLliS skrev:Som jag fattar så vill mång ha ett ställe där man kan leka av sig å åka lite bakhjul stopare osv.
Men raktfram gasning är ju någe annat men kul det med.
Men säkert svårt att fixa så folk får riktigt leka av sig pga all moral här i detta land, vill jag skada mig ska jag väll åtminståne få göra det under säkra former, menar så man minimerar risken att skada andra
Själv åkte jag ofta upp till flygfältet bara för att köra några svängar med full gas, lite stoppare, lite bakhjul.
Men i år har det av någon underlig anledning inte varit sugen på att leka(åldern ??)
Flugnissarna har även satt upp en bom för infarten som tydligen ska vara olaglig, har inte riktigt hört slutet på den historian än.
NooN skrev:Jag undrade mest vart allt lekande hade tagit vägen..
TroLliS skrev:Har glömt en sak helt å hållet.
Flygfältet är på båda sidor om E4.
Så när ni kommer från uppsala hållet åk lite långre å höger i korsningen åk några hundra meter sen förbi infarten till crossbanan som är tiil vänster, där ska man ta höger så finns det lite taxibanor att åka på, borde funka galant för motarder.
Dom är inte gudagott skick men lite stegringar å stoppare duger den nog till.
För tillfället använder övningskörningskolorna den delen.
Samt den är omringad av skog så det lär inte störa.
Lilla_Tingeling skrev:Har hört rykten om att polisen har rätt att ge böter till dom som vistas på Tierps flygfält nu. Det e tydligen bara flygarna som får vara där.
Bommen dom satt upp där nu e ganska hög.Så att om man duckar så kommer man under med hojj där...
Men jag vet att det fortfarande e en del folk där och leker med hojjar...
// Lena
TroLliS skrev:Det är väll det det är bråk om det verkligen är så
Vad jag vet så är bommen uppsat av några flygare som är uppretade över att MC åker där.
JoS skrev:Sedan blev en annan flygare väldigt grinig när en hoj gjorde en liten burnis på fältet. Detta skadade den frostskyddande hinnan som tydligen fanns på flygfältet va x 2) och skulle kosta 5000:-
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |