Tierps flygfält..

sky_eye

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Honda Dominator -91
NooN skrev:
Skriv vad jag har missat iställe.. :fatta!

Vet att falskärmsklubben har tagit över fältet... Men har själv varit där å åkt, när de inte är några plan eller skärmglidare där..

Du vet inte alls det!
Man har diskuterat saken, men inget är bestämt!

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
sky_eye skrev:
Du vet inte alls det!
Man har diskuterat saken, men inget är bestämt!

Jo fattar att skärmflygarna inte vill flytta(eller har råd).
Ni har ju byggt upp fin servering å andra saker som man inte bara kånkar iväg så där bara.

Men sen är det ju inte skärmfolket som bråkar det är ju några i flygklubben, inte alla är negativa(tror mig t.o.m känna(granne med mor å far) en av dom negativaste).

Å när han var militär hade han ansvar för tierps flygfält tror jag det var.
Annars är det en trevlig gubbe :3freak

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
TroLliS skrev:
Det dära är helt enkelt s..snack.
Det var ju det jag skrev, bs. :hihi

Att fortifikationsverket skulle ha lagt på något skydd på asfalten för att några propellerplan skulle ha en bättre landningsbana innan dom försvann måste vara ren bullshit.
Att asfalten skulle vara überbra för att klara en landande eller startande viggen skulle kunna stämma, men vad kan en burnande hoj göra för skada då?

Flygarna vill ha banan för sig själva, samt att de boende runt om stöder den tanken.

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki TL1000S
Faktiskt så gör en börnande hoj skada, men inte illa.
Det har nåe å göra med att fukten eller nåe i asfalten förbränns å nästa vår så är det en bula där eller grop.
Men jag har faktiskt svårt att tro det med :))
Men kolla när en hoj har redigt burnat det blir faktiskt spår i asfalten på nått under centimetern men spår blir det.
Men allt skulle ju vara löst om det var burnförbud, å jag skulle inte lida för det är verkligen töntigt med burn eller är det bara jag som tycker det.
Jo rullande burn som vi såg på ghostriderdagen 2 var ju koolt men hur många hojar klarar av att lägga rök hela sträckan(402m) ???

Fort vad det nu heter har inte lagt nåe på banan men kanske F16 har :rolleyes:

JoS skrev:
Det var ju det jag skrev, bs. :hihi

Att fortifikationsverket skulle ha lagt på något skydd på asfalten för att några propellerplan skulle ha en bättre landningsbana innan dom försvann måste vara ren bullshit.
Att asfalten skulle vara überbra för att klara en landande eller startande viggen skulle kunna stämma, men vad kan en burnande hoj göra för skada då?

Flygarna vill ha banan för sig själva, samt att de boende runt om stöder den tanken.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
TroLliS skrev:
Fort vad det nu heter har inte lagt nåe på banan men kanske F16 har :rolleyes:

Fortifikationsverket.

Nej, inte fan lägger de något på banan - det är ren och fin asfalt som används.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
JoS skrev:

.
Tja, en sak finns, det är de som står och burnar till asfalten smälter så får man fina streck på några centimeter djupa i asfalten, sen kommer nån och ska landa på det eländet.

Annars tror jag knappast vanliga svarta streck ovanpå asfalten betyder ett skit, de ville få bort er bara.

Inget frostskydd finns eller liknade, det handlar inte om annat än små privatplan.
Men rätt är att de har fått ta hela fältet för sitt egna bruk, det blev inet som Lunda en allians med olika föreningar.
De har med andra ord all rätt att jaga bort er.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
När jag å några kompisar ville leka lite där senast i maj åkte vi fram till flygfolket som var där och fråga. De uppskattade att vi kom fram och frågade å då var det inga problem att få vara där å leka.

Dock är det ju inte lika lätt och självklart som förra året att åka dit så därför har nog mycket av lekandet flyttat ut på gatorna. E4 och Riks 55 är tex kanonbra att köra bakhjul på :yoparty

Stoppies tränas i varje korsning och varje gång tillfälle att bromsa ges.

Största problemet är väl inte ställen att köra på, DET ÄR DET HÄR FÖRBANNADE REGNANDET!! :gnissla

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Blir ett plan kraschat så blir det max böter vill minnas runt 500.000 e fina pengar o punga ut med det =)
Jag brukar själv vara där o dra lite repor men jag "kikar till" ägorna som finns runt omkring fältet ;-) Känner bönderna som arrenderar åkern där. Det finns folk som kör där både mc o gokart! Skulle det dock hända att ett plan kommer vilket händer lite då o då då blir det inget roligt alls om det går illa.
Ha det i åtanke o om ni e där så ta reda på skräp efter er har varit sjukskriven ett år nu pga en liten pet flaska!
Simma lugnt!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...