Tiggeriet i Sverige

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Motståndarna till rådande invandringsnivåer vill hjälpa på plats, helt riktigt. Och det är det som görs när man bidrar till Unicef.

Eller har jag missförstått dig?

Det är rätt uppfattat. Det är därför de som vill behålla invandringsnivåerna inte syns i den av dig föreslagna tråden.
Det var ganska roligt tyckte jag, fast det förtogs ju lite nu.
 

Smagatusk

Guest
Det är rätt uppfattat. Det är därför de som vill behålla invandringsnivåerna inte syns i den av dig föreslagna tråden.
Det var ganska roligt tyckte jag, fast det förtogs ju lite nu.

Det är aldrig kul när man behöver förklara ett skämt.

Men det händer att man måste när man har en trög publik. :rodnar
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Av någon anledning dras jag till Södermalms små äckliga kulturinstitutioner, det är kanske en sexuell grej också, som blottaren som går naken under sin rock så går jag runt som en SD:are med Rolex mitt bland konststudenterna, de anar ingenting och här går jag, en näthatare och äter närproducerad grönkål ur en en ETC-strut.

Eller så är det som med den misshandlade kvinnan som fortsätter söka sig till destruktiva förhållanden, jag vill rädda dem.

:fakta

Äsh, du behöver inte ursäkta dig, jag var på Norrlandsoperans uppsättning av Elektra under kulturhuvudstadsåret i Umeå, jag tror det var 700 pix för biljetten och två timmars utdraget lidande.

Men hon var snygg hon som fick dit mig... :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Äsh, du behöver inte ursäkta dig, jag var på Norrlandsoperans uppsättning av Elektra under kulturhuvudstadsåret i Umeå, jag tror det var 700 pix för biljetten och två timmars utdraget lidande.

Men hon var snygg hon som fick dit mig... :D
Fy fan

Jag har gjort helt fucked up grejer också, tex tagit tunnelbanan till Medborgarplatsen, gått upp på moské-sidan, gått Götgatan ner till Skånegatan, gått rakt in på ett random fik och beställt en kopp te. :3freak

Måste vara så en fin flicka från Svalnäs känner sig när hon frivilligt följer med ett gäng bergsturkar hem och snortar kola och låter dem betäcka henne.

Självskadebeteende de lux.
 

jrutgers

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2012
Ort
West Coast
Hoj
2004, Triumph Speedmaster
Idag när jag sitter i lugnan ro och tittar på tv medans frugan är å tränar ringer det på dörren..
Besöket visar sig vara en tiggare som säger några ord på svenska och sedan lämnat fram en lapp som i stort går ut på att han har tre barn och behöver ekonomiskt understöd till dessa barn...

Och med tanke på att varenda plats utanför våra affärer, kiosker och tappar är upptagna av stillasittande tiggare så är väl detta helt enkelt 2.0?

Läste lite på nätet om att det förefaller bli mer och mer vanligt att tiggare nu också gör hembesök..

Vad är nästa steg i detta? Samma uppförande som hotfulla väg pirater?(som jag råkade ut för ett typ tio tal år sedan.. Dom skulle säga guld (mässing) för att kunna tänka och åka hem.. Boom sa det så var det en bil som spärrade in mig på parkeringsplatsen och minst 5 mycket hotfulla personer omringade min bil.. Jäkligt otrevligt...)

Nä, om vi nu betalar såna ofantliga summor till EU så tycker jag det är dags att EU ställer lite krav på regeringar som inte tar hand om sitt folk utan tvingar sitt eget folk att bli banditer i andra länder ( läs Sverige)..

Tycker detta är för dåligt...
Börjar bli riktigt irriterad på rikets ledning.......

Sorry att jag bumpade och skrev i affekt, men det börjar Fan bli irriterande allt som händer...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Idag när jag sitter i lugnan ro och tittar på tv medans frugan är å tränar ringer det på dörren..
Besöket visar sig vara en tiggare som säger några ord på svenska och sedan lämnat fram en lapp som i stort går ut på att han har tre barn och behöver ekonomiskt understöd till dessa barn...

Och med tanke på att varenda plats utanför våra affärer, kiosker och tappar är upptagna av stillasittande tiggare så är väl detta helt enkelt 2.0?

Läste lite på nätet om att det förefaller bli mer och mer vanligt att tiggare nu också gör hembesök..

Vad är nästa steg i detta? Samma uppförande som hotfulla väg pirater?(som jag råkade ut för ett typ tio tal år sedan.. Dom skulle säga guld (mässing) för att kunna tänka och åka hem.. Boom sa det så var det en bil som spärrade in mig på parkeringsplatsen och minst 5 mycket hotfulla personer omringade min bil.. Jäkligt otrevligt...)

Nä, om vi nu betalar såna ofantliga summor till EU så tycker jag det är dags att EU ställer lite krav på regeringar som inte tar hand om sitt folk utan tvingar sitt eget folk att bli banditer i andra länder ( läs Sverige)..

Tycker detta är för dåligt...
Börjar bli riktigt irriterad på rikets ledning.......

Sorry att jag bumpade och skrev i affekt, men det börjar Fan bli irriterande allt som händer...

Vägpiraterna är redan här.http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.3023332-vagpirater-slog-och-sparkade-man
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Pojke sålde majblommor – hotades till livet

En pojke i Gävle stod och sålde majblommor när en man tyckte att pojken stod på hans plats. Mannen hotade pojken till livet och senare greps mannen av polis.

Det var utanför en matbutik i Gävle som en 12-årig pojke under torsdagseftermiddagen blev hotad till livet av en man. Pojken stod utanför butiken och sålde majblommor.

– En annan man gjorde anspråk på samma plats och han tyckte att det blev konkurrens, säger Tomas Sandin, vakthavande befäl vid polisen i Gävleborg.

Mannen ska ha närmat sig pojken och hotat honom till livet.

– Han drog med fingret över halsen, säger Tomas Sandin.

http://www.metro.se/nyheter/pojke-salde-majblommor-hotades-till-livet/EVHpdo!Udv139DGb7kRU/
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ni får titta på Alexandra Pascalidous objektiva programserie.

Hur ska ni annars få reda på hur det ligger till? Hon kan skapa sanningar som ingen annan.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top