Video Tight omkörning...lite för tight...

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jaha, hehe... tittade inte på de andra alls på det viset. Så de andra var inte Elise?
Vart fall... Låg vikt och måttlig effekt SKULLE ju kunna innebära att han skulle ta dem även i acc. Det gör han inte. Vad var det andra för bilar?

Lotus elise = Låg vikt, måttlig effekt.
Storballad förare hjälper.

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
Snacka om att mislyckas totalt!..
Hm undra om ja värkligen hade laddat upp den filmen ;) hehe

kanske nån som får sig en tankeställare av att se vad som faktiskt kan hända när man försöker sig på en fullständigt iq-befriad omkörning. så på så sätt är det kanske positivt att han (eller hon men statistiskt sätt bör det inte vara det) ladda upp den.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jaha, hehe... tittade inte på de andra alls på det viset. Så de andra var inte Elise?
Vart fall... Låg vikt och måttlig effekt SKULLE ju kunna innebära att han skulle ta dem även i acc. Det gör han inte. Vad var det andra för bilar?

Jag tittade inte så noga, men det var väl mestadels Eliser.
Föraren gör oerhörd skillnad när det tävlas med sådana bilar.
Vågar man ta med sig farten och litar på väggreppet, så går det att köra otroligt fort.
En av mina drömbilar.
Inte så imponerande på pappret, men i verkligheten.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
Jag tittade inte så noga, men det var väl mestadels Eliser.
Föraren gör oerhörd skillnad när det tävlas med sådana bilar.
Vågar man ta med sig farten och litar på väggreppet, så går det att köra otroligt fort.
En av mina drömbilar.
Inte så imponerande på pappret, men i verkligheten.

Det är vekligen en läcker bil. Otroligt välbalanserad. Grannen har en... Den fan ;)
Mest trackdays och gentlemannaracing.

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Inte hk vart fall. Han blir ju dragen ett par ggr kraftmessigt men fan vad han öser på mer i vissa kurvor. Känns som han kan gränsen för banan bättre än många andra? OCH bra settings på bilen. Däck, stötdämp osv. Kanske mer downforce?

Att döma av starten så har han nog lite mer pulver än de flesta andra. Men det är ju i kruvorna han briljerar :)

Han visar hur som helst vart skåpet ska stå.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
NAJ NAJ NAJ ;)

Starten är grymt bra men kolla bara vid 30-40s. Där släpper han en till och med troligtvis för att han tappar lite i den höga farten. Han får till och med släppa en plats ju?! Nåja, kan ju ha fel men ;)

Att döma av starten så har han nog lite mer pulver än de flesta andra. Men det är ju i kruvorna han briljerar :)

Han visar hur som helst vart skåpet ska stå.

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Han hade viss tur att han inte smällde mötet.

Skojjaru!

Piloten, eller i alla fall hojen, tumlade runt längs mittlinjen under hela kraschandet....

Undrar vars en tog vägen? :va

/e

EDIT=>Och angående Eliserna.....
Varför kör de på gokartbana? :va

Anyway, schüükt tight fight! :tummenupp

Har kört en kompis Elise från Sollentuna till Bromma.
Trots trist setting..........vilken jävla bil.........

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Skall jag ha sportbil finns det bara ett alternativ.......
Eller, fresten.... två, Miatan har sin charm åxo......

Dock:
Miata=Kawa W650
Elise=? (wtf....? förslag, anyone?)

/e

Last edited:

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
Thunderace & FZ750
Ok, det här är (inte heller) det minsta mc-relaterat men jag postar det här ändå. Jag hängde kvar på liveleak och klickade på en av filmerna som dyker upp som "klick-förslag" efter att filmen tar slut. Kolla på filmen nedan. Jag har då aldrig hört ett mer passande autentiskt soundtrack till en dylik film... Se filmen från början och lyssna på låten som börjar efter lite drygt en minut... Aningen lämplig titel, eller?

http://www.liveleak.com/view?i=ae6_1302086526

(Av nån anledning så kan då i.a.f. inte jag hoppa i filmen så ni får nog helt enkelt stå ut en minut...)

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Btw Bilen tickar till höger då brukar man flytta sig mot höger kanten innan svängen för att ge "rum" men han flyttar sig mot mittlinjen istället... Inte för att Mc föraren var mkt bättre...

Nja. enligt min erfarenhet så gör majoriteten av alla bilförare så att när dom ska svänga höger så börjar dom blinka höger och så går dom ut åt vänster innan dom till slut svänger höger. Ibland så märker man att dom ska svänga höger på att dom går ut åt vänster varefter man får bekräftat sin misstanke när dom börjar blinka mitt i svängen.

Det verkar som om många bilister tror att dom kör långtradare.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Nja. enligt min erfarenhet så gör majoriteten av alla bilförare så att när dom ska svänga höger så börjar dom blinka höger och så går dom ut åt vänster innan dom till slut svänger höger. Ibland så märker man att dom ska svänga höger på att dom går ut åt vänster varefter man får bekräftat sin misstanke när dom börjar blinka mitt i svängen.

Det verkar som om många bilister tror att dom kör långtradare.
Eller så gör dom så för att kunna hålla en högre kurvhastighet, vardagsracing med V70'n vettu ;)

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
NAJ NAJ NAJ ;)

Starten är grymt bra men kolla bara vid 30-40s. Där släpper han en till och med troligtvis för att han tappar lite i den höga farten. Han får till och med släppa en plats ju?! Nåja, kan ju ha fel men ;)

Jo väldigt svårt att säga:va men han är iaf först ut ur kurvorna :arsele hehe

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Eller så gör dom så för att kunna hålla en högre kurvhastighet, vardagsracing med V70'n vettu ;)
Teoretiskt sett skulle dom kunna hålla en högre kurvhastighet och därigenom komma ur vägen fortare ja.
Men många av dom som gör det verkar inte vara av den skolan. Dom tar ut svängen för att dom tror att dom har ett 18 meters dubbelboogiesläp bakom sig och så kryper dom sakta genom kurvan i tron att det är livsfarligt att komma närmare vägkanten än 3 meter och om man kommer över 0,01g i sidokraft så kommer man att dö på direkten.

I alla fall är det vad jag tror. :banana

Snowster

Guest
Skojjaru!

Piloten, eller i alla fall hojen, tumlade runt längs mittlinjen under hela kraschandet....

Undrar vars en tog vägen? :va

/e

EDIT=>Och angående Eliserna.....
Varför kör de på gokartbana? :va

Anyway, schüükt tight fight! :tummenupp

Har kört en kompis Elise från Sollentuna till Bromma.
Trots trist setting..........vilken jävla bil.........

:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Skall jag ha sportbil finns det bara ett alternativ.......
Eller, fresten.... två, Miatan har sin charm åxo......

Dock:
Miata=Kawa W650
Elise=? (wtf....? förslag, anyone?)

/e

Gokartbana? Det är Bathurst....

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...