Tillägnas valmers.

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
min polare har en probe, nydligen importerad från tyskland, går riktigt bra faktiskt, han ska nog sälja den. 17000kr som den står nu, då är den inte inreggad i sverige än.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Det finns två generationer Probe - före o efter 93

Min (efter 93) har en Ford 24ventilare på 2.5 liter. De gamla hade något turbosmäck som krånglar friskt.

Tyskbyggd bil.

Ventilras i en sexa som är rödmarkerad en bit över 7 tusen är inte konstigt. (men de gamla turbosnurrorna är nog mer delaktiga i den statistiken)

Det liknar ingen annan Ford jag har kört. Inte samma kartongbygge som familjebilarna, en inredning som är RIKTIGT bra, ett kul chassie, motorsång som i en jämförelse får Audis maskiner att låta som elvispar och en motor som får BMW's sexor att framstå som feminina.

Och ungarna på Agneteberg älskade den.....

Edit/Dessutom är plastdottern löjligt förtjust i den och får nog plats i baksätet tills hon blir tolv iaf....är elva nu..... Men barnvagn behövs faktiskt inte.

Edit2/komplettering

Last edited:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Har gått och sneglat lite skeptiskt på en probe som står här på parkeringen.
Motvilligt har jag förstått att jag tycker den är cool, förmodligen kommer den ingå i poteniella objekt när min rishög ska bytas.
Har sådan ångest, hur ska jag kunna byta min volvo 244GLT-84 med förarsäte utan stoppning och muskelservo?!
Kommer jag överleva saknaden av traktorkänslan? :hihi
Är det ngt speciellt att se upp med på proben? Förutom att det är en ford dårå :banana

Grattis till en cool bil :tummenupp
//Tobbe

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är talande att Andreas Andersson i AIK körde en Probe för några år sedan. Fotbollsspelarbil är vad du har köpt Chrille. Grattis!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Goodstuff skrev:
Det är talande att Andreas Andersson i AIK körde en Probe för några år sedan. Fotbollsspelarbil är vad du har köpt Chrille. Grattis!

Fortsätter du o sjaffsa så smällere DIRECKT!:kulspruta

Sån e jag :)

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Med en manlig innebandypage.

Att nämna "manlig" och "innebandy" i samma mening torde vara ett brott mot naturlagarna på en nivå som innebär att vi borde vara nöjda att samhället som vi känner det inte har upphört att existera.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chrille skrev:
Det är väl tennisspelare som är ute och slåss väl??

Herr Ford Probe ägare Andersson gav en lavett till en kändisreporter här om sistens. Innebandyfrisyrsutrustadhuliganfotbollsspelarbil är vad du köpt!

pajo

Nybliven Stockholmare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprillia Mana -08
Chrille skrev:
Det finns två generationer Probe - före o efter 93

Min (efter 93) har en Ford 24ventilare på 2.5 liter. De gamla hade något turbosmäck som krånglar friskt.

Tyskbyggd bil.

Ventilras i en sexa som är rödmarkerad en bit över 7 tusen är inte konstigt. (men de gamla turbosnurrorna är nog mer delaktiga i den statistiken)

Det liknar ingen annan Ford jag har kört. Inte samma kartongbygge som familjebilarna, en inredning som är RIKTIGT bra, ett kul chassie, motorsång som i en jämförelse får Audis maskiner att låta som elvispar och en motor som får BMW's sexor att framstå som feminina.

Samma motor som i Mondeo V6! Jäkligt pigg sak på 170 hk som det inte varit speciellt mycket problem med. De som haft det har varit SAAB Turbo/BMW 525/Volvo 850 GLT som blivit omkörda av en Forrd (gärna en kombi) på motorvägen. Hade en Mondeo V6 som tjänstebil ett tag och den var jäkligt rolig att köra :)

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Ska du sätta eld-flames på den? Fåården alltså?
Kanske en raggarballe med svängdörr innan du går och virrar bort dig i skogen? FAAAN.

/A

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Tofast4Hjo skrev:
Hur mycket fick du ge?, antal hästar?.
Frågan borde vara: "Hur mycket fick du för att ta emot den?, Hur många frånvarande shettlandsponnies?" :)
Allvarligt talat, ford ger jag inte mycket för, europamodellerna eller nutida amerikamodeller.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vi avvaktar första haverirapporten.
"Det är en jävligt bra bil, men tyvärr är kamaxlarna slut (med blårök och knack som följd), pop-up-ljusen funkar inte, ABS-bromsarnas elektronik strular och växellådan har rasat. Normal service alltså, den som säger att Ford är skit vet inte mycket."

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Tofast4Hjo skrev:
Hur mycket fick du ge?, antal hästar?.

Billigt ,men då ska det till en hel del kärlek innan den är med i matchen. Färdig börden ha kostat ca 40.

På beg.marknaden ligger de flesta efter -93 mellan 45 och 60 beroende på årsmodell, utrustning och skick. Tyskland kan vara en guldgruva för den som orkar....

170 hk med stora motorn, ca 115 med den lilla...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...