tillåt aga!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KINGFRAT skrev:
...undrar för mig själv om inte folk här borde bli psykologer istället för att ägna sig åt hojintresse!!!!
Vad känner du när du skriver så?

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
oj vad fart det blev på tråden.... hoppas ni inte tror jag är "för" aga i den bemärkelsen att man slår sitt barn. Har en dotter på ett halvt år (idag) =), och tanken finns inte i mitt huvud att man skulle kunna orsaka henne smärta.
Däremot kommer jag att vara mycket tydlig i min uppfostran, då det gället att poängtera vad som är rätt och fel. indragen veckopeng eller annan likvärdig "bestraffning" ser jag inget fel på.
Kommer man t.ex däremot på två 13-åringar, som slänger ner skrot på E18 för att se vad som händer med bilar (och sporthojar) som kör på det, borde man nästan åka hem till föräldrarna och "aga" dem för det skit-dåliga jobb dom gjort med sina barn.
Ett barn behöver fasta ramar och tydliga regler, då kan det ta efter sina föräldrar och lära sig ett ansvarsfullt och moraliskt riktigt beteende.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Mina föräldrar gav mig den bästa uppfostran jag kunde få. Dom är helt otroliga. Farsan jobbade dubbla skift på polisen när jag var liten medans mamma var hemma och tog hand om mig och mina två systrar. jag kan inte fatta hur farsan orkade, han jobbade ju 16 timmar om dagen och så hade han beredskap på helger.

Men, även fast mina föräldrar var stränga men samtidigt otroligt generösa och givmilda och satte regler tydligt så höll det på att gå åt helvette för mig ett tag. Mina föräldrar visste inte var jag var eller vad jag gjorde.

Om någon frågat skulle dom ärligt svarat -"Han är med "Kalle" och gör någonting" medans jag gjorde nånting helt annat. Det var ju vad jag sagt.

Jag kan inte ens tänka tanken att någon skulle beskylla mina föräldrar för hur jag var, men jag skäms när jag tänker på hur jag bedrog dem.

Hur som helst så slutade det lyckligt... sitter ju här.

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Jag tror att hela problemet ligger i att det är många som har barn som kanske inte skulle ha det!
Är ju verkligen tabu belagt att prata om det men frågan är om det inte skulle vara körkort på att skaffa barn med nästan?

Då både min syster och mor jobbar inom skolan och förskola så får man höra det ena skräck exemplet efter det andra.

Bla så fick alla föräldrar uppgiften på förskolan att leka med barnet på barnets vilkor i 15min per vecka för att kunna se hur barnet utvecklas inom vissa områden.
När mor började att fråga föräldrarna efter ett par veckor om hur det hade gått så svarade över hälften att dom inte hade haft tid att leka med barnen.
Kan man inte lägga ner 15 min per vecka på sitt barn så vet i faan om man är lämplig som förälder.

I skolan så är det ännu värre och syster som jobbar där får ofta höra att det är skolans fel som inte uppfostrar barnen för föräldrarna har inte tid/ork att göra det.
Sedan när det blir nån situation när en lärare säger ifrån så blir det givetvis polis anmällan och frasen "det skulle alldrig mitt barn göra".

Tycker det är skisnack att alla småbarnsföräldrar har så "jobbigt" att dom inte kan ta hand om baren utan istället sätter dom framför tv´n för att kunna "koppla" av.
Det är helt enkelt en prioriteringsfråga som man bör ställa sig INNAN man skaffar barn.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept