Till alla sporthojskillar

Det är skruvar, inte bultar.

Wikipedia verkar i vart fall hålla med dig.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bult

"en ogängad cylindrisk kropp att användas vid sammanfogning, med eller utan skalle. Till skillnad från en nit så formförändras inte bulten nämnvärt vid sammanfogningen
lekmannamässig benämning på större skruvar, med gängan på cylindrisk kropp"

Jag har faktiskt ett par följdfrågor.

1. Vad är manligt med att ha det städat hemma, men inte få damp om det råkar dyka upp en dammtuss?

2. Vad är manligt med att förstå att man skruvar loss bultarna hjulet sitter fast med, tar av hjulet, lyfter upp ett annat hjul, skruvar fast bultarna igen, för att byta hjul på en bil? Det räcker ju med att man förstår det, samt vart man ska placera domkraften.

3. Varför är det manligt att kunna backa med släp?

1: Det bara är så.

2: Det bara är så.

3: Det bara är så.

Attraktiv...

Många tänker förstås olika men i min värld räcker det inte med att vara snygg för att vara attraktiv. Att ha ett tilltalande yttre väger givetvis in men för att uttrycka mig akademiskt så har det ett lågt viktat värde i jämförelse med andra utvärderingskriteria. Vissa kvinnor jag funnit attraktiva har helt klart legat under medel på snygghetsskalan medan andra jag inte ens skulle ta i med tång varit väldigt vackra.

Nu när det är avklarat och tydliggjort kan jag gå in på de punkter som i mina ögon gör en kvinna attraktiv.

- Intelligent
Jag måste kunna föra en intelligent diskussion om allt mellan himmel och jord.

- Charmig/Glimten i ögat
Hon måste ha lite glädje och humor att ta till, livet måste vara kul att leva! Eftersom hon är intelligent förstår hon när, var och hur denna egenskap används på bästa sätt.

- Rökfri
Det enda som är värre än kvinnor som röker i min värld är kvinnor som snusar. För min del kan hon lika gärna köra brunt rökheroin som att snusa.

- Självkänsla
Hon vet vad hon kan och inte kan och söker inte bekräftelse hela tiden utan står på egna ben.

Ovanstående summerar väldigt väl vad jag anser vara attraktiva egenskaper hos en kvinna om jag ser seriöst på saken. För att väcka den omedelbara attraktionen hos en vilt främmande människa så spelar förstås utseendet väldigt stor roll. Men skrapar man sedan på ytan och det inte finns något där under så falnar den initiala attraktionen ganska snabbt, eller hur?

Sen är det en väldigt skillnad beroende på vad du är ute efter. Jagar du någon för en natt är det ju skit samma med intelligens t.ex. och har hon dessutom dålig självkänsla är väl snarare chansen större att du får komma till? För den typen av attraktion är det givetvis i huvudsak det yttre som spelar någon roll.

Håller med här. Viktigt dessutom att hon inte är svartsjuk och ballar ur när t.ex ett ex skickar ett grattis-sms när man fyller år eller liknande. Fast svartsjuka hänger väl ihop med självförtroende iofs.

Du har alltså inget svar på det. Jag har hört att man inte ska yttra sig om saker man inte kan stå för.

Blanda inte in "rätt" eller "fel". Det är manliga egenskaper. Men det betyder inte att det är "rätt" att vara si eller så, det är bara ett konstaterande.

Blanda inte in "rätt" eller "fel". Det är manliga egenskaper. Men det betyder inte att det är "rätt" att vara si eller så, det är bara ett konstaterande.

Jag återberättade bara vad jag hade hört!

Skrotnisse: "Därför" är ju inte ett särskilt informationsrikt svar, och jag känner inte att jag fått svar på frågorna. Behöver jag omformulera de, månntro? :va

Jag återberättade bara vad jag hade hört!

Skrotnisse: "Därför" är ju inte ett särskilt informationsrikt svar, och jag känner inte att jag fått svar på frågorna. Behöver jag omformulera de, månntro? :va

Nejdå.
Det räcker med att du försöker redogöra för hur otjejjig du är för att sedan argumentera för hur tjejjig du är för att vi skall förstå att du är tjej och därför obegriplig.

Men, flickorna fick en egen tråd. Nu skulle killarna skriva vad de gillade hos en tjej/kvinna. Gräla kan ni göra i pm eller gästbok.

Tjejer som kan mecka och få skit under naglarna är i teorin heta, men i praktiken är dessa brudar rätt skabbiga.. Samma typ som går i mjukisbrallor på stan.

Nah, kvinnor ska vara kvinnor!

Tjejer som kan mecka och få skit under naglarna är i teorin heta, men i praktiken är dessa brudar rätt skabbiga.. Samma typ som går i mjukisbrallor på stan.

Nah, kvinnor ska vara kvinnor!

Mjukisbyxor tilltalar den sortens kvinnor som äckliga, skabbiga och fullständigt avtändande. De går man bara inte i på stan. Nu har folk börjat använda den såkallade onepiece här nere med.
I mina ögon så ser jag de som den lägre skalan av adelsskalan, där de tillhör hundarna. Fattiga och kan inte ta hand om sig själva, mjukisbyxor = svettisbyxor. Usch fy och skam. Hemma kan man ha det men då slipper man visa sig för andra levande.

Fy fan va grymt skrivet =) Där sorterade jag bort en stor skala kvinnor till :D

Hata nu mig inte tjejer ni som går i det. Ni slipper faktiskt dejta mig :arsele

De som går i onepice saknar bara en stor jävla napp i munnen så är dressen fullständig. :näsblod

Ni som sett tjejer gå runt i såna, hoppas de bara varit smala tjejer. Önskar ingen att se en fet tjej med bilringar o bröst till knäna gå i en onepice, det var fruktansvärt att se. :död

Mjukisbyxor tilltalar den sortens kvinnor som äckliga, skabbiga och fullständigt avtändande. De går man bara inte i på stan. Nu har folk börjat använda den såkallade onepiece här nere med.
I mina ögon så ser jag de som den lägre skalan av adelsskalan, där de tillhör hundarna. Fattiga och kan inte ta hand om sig själva, mjukisbyxor = svettisbyxor. Usch fy och skam. Hemma kan man ha det men då slipper man visa sig för andra levande.

Fy fan va grymt skrivet =) Där sorterade jag bort en stor skala kvinnor till :D

Hata nu mig inte tjejer ni som går i det. Ni slipper faktiskt dejta mig :arsele

Att hon garvar lika mycket som jag åt mina fisar.

Nu fick jag en flashback.
Hade en tjejkompis en gång som hette Laila, hon var nog det manhaftigaste jag nånsin stött på, en gång när hela gänget satt på donken S:t Eriksgatan så skrek hon:
-Håll käften, håll käften !!!
Alla tystnade såklart, och så la hon en sagolik rökare så det bara ekade i lokalen.

Hon var lite speciell, Laila :D

De som går i onepice saknar bara en stor jävla napp i munnen så är dressen fullständig. :näsblod

Ni som sett tjejer gå runt i såna, hoppas de bara varit smala tjejer. Önskar ingen att se en fet tjej med bilringar o bröst till knäna gå i en onepice, det var fruktansvärt att se. :död

Jag har sett det ett par gånger... :näsblod

Faaast, ärligt talat var det värre när de blaskfeta tanterna gick runt i cykelbyxor med tillhörande topp, så att fläsket pressades ut i ett traktordäck i glipan. >.< Gärna i extra neonskrikiga färger för att riktigt synas.
Fick fan locka fram dasen med en sockerbit och lite prima porr efter att ha sett något sånt. :brinnerup

Jag har sett det ett par gånger... :näsblod

Faaast, ärligt talat var det värre när de blaskfeta tanterna gick runt i cykelbyxor med tillhörande topp, så att fläsket pressades ut i ett traktordäck i glipan. >.< Gärna i extra neonskrikiga färger för att riktigt synas.
Fick fan locka fram dasen med en sockerbit och lite prima porr efter att ha sett något sånt. :brinnerup

De måste varit fel på dessa tanter. De kan inte ha vetat med sig att fläsket gjorde otrevliga former.
Jag är av storlek större, och inte fan skulle jag slänga på mig cykelbyxor och tajt tshirt och gått ner på gymmet eller ut i slingan haha =)
Man får tänka lite på sina medmänniskor faktiskt.

Det är skruvar, inte bultar.

Ja vi får hoppas att inte amatörernas missbruk sprider sig till andra ogängade element som kolvbultar etc. Inte helt riskfritt att sätta gängtappen i all världens kolvar.

Last edited:
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back