Folksam har en försäkring som gäller för Motorsport/extremsport.
Jag har det inskrivet i mina papper att MC-tävling är OK.
Ta annars kontakt med en försäkringsmäklare...de brukar kunna fixa fram det mesta åt en privatperson.
ANG. TH...
Du måste över 6% invaliditet för att få ut pengar...
1 trasig axel, ömmand och värkande skuldra, stort ärr på hakan och en trasig häl värderades till 1% var = 4% och jag får inte ett öre efter att ha bråkat i 6 år...
För övrigt så tyckte jag att det var oerhört förmätet av den som svarade, att påpeka hur mycket pengar svarsmailet kostade.
Finns de inte till för oss medlemmar??
svemomänniska skrev:
Eftersom det är lite besvärligt så har ni medlemmar valt en styrelse att sköta detta. Känner du att du vill vara med och ta ansvar och ingå i styrelser i klubb, distrikt eller förbund så är du säkert mycket välkommen. Det är svårt att få tag på engagerade människor till de olika befattningarna. Anmäl ditt intresse genom att ta kontakt med valberedningarna. Förbundets valberedning hittar du på vår hemsida.
ang att byta ut folk så försöktes det unde 2000 att ersätta PS i RR-sektionen.
Massor av folk gav namnförslag och engagerade sig i detta.
Valberedningen valde att strunta i det helt o hållet utan kom med ett eget namn att välja in i styrelsen. Att PS skulle väljas bort togs aldrig upp till diskussion ens(vad jag vet)
Det gör att ett uttalande av detta slaget(ovan) inte känns allvarligt menat...
När jag slutade tävla, ville jag ingå i SVEMO och göra lite jobb,ställa upp för sporten och på annat sätt vara till tjänst.
Efter mycket om och men, så avstod jag.
Så mycket skitsnack och osanningar som jag hörde, på de möten jag var på, var bara för mycket.
Sen fick jag höra av 2 klubbars representanter att den som jobbar gratis/ideelt är dum i huvudet. Dessutom så var jag ju alldeles för ung vid det tillfället... BARA 30 år
Det finns många som gör ett bra jobb med RR och med SVEMO...tyvärr gör de det i skymundan och får väldigt sällan kredit för det. Därför tröttnar det fort och försvinner.
mina 2 öre