Till er som har era ögonstenar ståendes utomhus

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
RMT_Racing skrev:
2111321 kort fråga - går det inte på föräldrarnas hemförsäkring om det är deras ungar som orsakat skadan? Bor i ett sk. "barnvänligt" område så jag sitter på nålar med min halvförsäkring...

Nej, det har jag mycket svårt att tro. Det är din försäkring som gäller eller så får den andra parten pröjsa ur egen plånbok.

Jag har kwacken i garage en BRA bit från hemmet och åker 400an mellan hemmet o garaget. Sukkan kan gott stå ute över natten.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Ett kapell gör underverk!

Innan jag hade kapell så hade jag järnkoll ute på gården. Så fort jag hörde fulla (högljudda) människor så var man som 80:åriga Agda i fönstret och glodde. I 9 fall av 10 så stannade de, kollade lite och gick sedan vidare. Efter att jag köpte ett kapell är det som om hojen är osynlig, ingen stannar och kollar. Har inte haft några problem alls sedan jag skaffade kapell men jag har däremot råkat ut för både provsittning och vält hoj när den stått utan.

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
ARRRGH! Har dessa klåfingriga jävla ungar som ska hålla på hela tiden...
tvättade min hoj förra året, så kommer grannungarna och börjar klappa den!?!? att dom nyss ätigt stek och bea sås med händerna verkade dom inte bry sig om heller!
Men jag håller med om föregående talare, kapell gör underverk!

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
RR_Jonas skrev:
2111384 Ett kapell gör underverk!

Innan jag hade kapell så hade jag järnkoll ute på gården. Så fort jag hörde fulla (högljudda) människor så var man som 80:åriga Agda i fönstret och glodde. I 9 fall av 10 så stannade de, kollade lite och gick sedan vidare. Efter att jag köpte ett kapell är det som om hojen är osynlig, ingen stannar och kollar. Har inte haft några problem alls sedan jag skaffade kapell men jag har däremot råkat ut för både provsittning och vält hoj när den stått utan.

eller får man som min granne kappelet lyft o allt avskruvat för att sen lägga på kappelet på de som va kvar av hojen igen :mad: jävla konstigt folk de finns lite här och där

Ymmot

Gårdsherre
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
ban-ninja, jordsprättare å farsans RD350
Min hoj fick inte ens spendera en vecka i Gbg innan den blev stulen. Kommer inte ställa nästa kärlek utomhus över natten i onödan...

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Oddjob skrev:
2110929
Citat:
Inskickat av TukTuk

Såg en mamma på parkeringen som lyfte upp sin unge så den skulle sitta på en MC. Vafan!? Vem vill ha en snorande glassnedstänkt pillandes unge på sin hoj?

Har läst såna historier förr, folk verkar ansé att hojar är allmän egendom,
ALLA får sitta på maskinerna för dom vill.

Sätter de ungen i en nedcabbad bil också? Helt sjukt!

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Superduke
Olof.B skrev:
2111434 Sätter de ungen i en nedcabbad bil också? Helt sjukt!
Håller verkligen med! Folk verkar inte veta hur lätt en hoj kan välta eller skadas på andra sätt! Och även om de inte vet så måste väl en vuxen människa kunna skilja på mitt och ditt. Det är en sak när ungen smiter ifrån mammans blick i en stund och lyckas slänga sig över nån hoj, det kan man inte göra så mycket åt när det gäller småbarn. Men när det är föräldrarna som LYFTER UPP ungen på hojen!!! :dummer Som sagt, HELT SJUKT!

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Fan jag har min hoj ute om nätterna. Har inget val helt enkelt. Det känns dock okej nu men när jag köper en mer stöldbegärlig hoj kommer det att bli nervösare. Jag tänker helt klart köpa larm då! Ett plus är att min brf har gått med på att så småningom bygga ett litet tak vid förrådet som jag kan ställa hojen under.

Kapell är bra men fan vad drygt det är att vänta tills hojen har kallnat innan jag kan kila ner och slänga på kapellet. Det händer i princip aldrig :)

Heij

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
BMW F 800GS
Hadde min fireblade hemma över natten någon gång då tvingades den att stå ute, men fan vad dåligt man sover :gnissla så fort det hördes ett ljud så var man vi fönstert... Annars så står den alltid i mina föräldrars garage då kan man sova lugnt i alla fall

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Har min hojj utomhus också, jag bor mitt på landet och den står vid ytterdörren som är på baksidan, kan ej se hojjen ifrån vägen. Men jag har ändå noja för att ha hojjen utomhus. Men nu renoverar vi en sommarstuga så båda garagen är proppfulla.

Men vi har två hundar som skäller direkt om det är något nära huset, vilket är mkt bra.

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Sad Glad skrev:
2111485 Kapell är bra men fan vad drygt det är att vänta tills hojen har kallnat innan jag kan kila ner och slänga på kapellet. Det händer i princip aldrig :)

Mitt kapell från Held har nåt annat material på sidorna som tål mer värme och så kan man lägga på det innan den har svalnat helt. Lite dyrare men grym passform och klart smidigare. Tror jag gav kanske 800-900:-.

GuWT

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
Suzuki x 2, Husqvarna x 1
när man talar om trollen...

...efter att jag precis läst denna tråd ringer min telefon...
...knallar runt lite i lägenheten och pratar...
...tittar ut genom fönstret...
...
...
...självklart sitter det en fjortiskille på motorcykeln och torrgasar...!!!

arrrgh

man kan verkligen bli tokig för mindre, valde att sticka ut skallen genom fönstret och be honom och hans två vänner att avlägsna sig från platsen. Första dagen för säsongen cykeln står ute och redan händer detta.
Skall se till att släpa med kapellet nästa gång, inte kan det väl bli sämre iaf...

*Jonte*

** Schteekare **
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
El såldo !
Inlåst + Skivbromslås + kjetting m. lås + immobelizer !!

Det får fan i mig räcka, annars får de fan sno hojen !! :4skrika

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Har larm med nivåsensor och startspärr, en kJettInG med lås och ska skaffa mig ett skivbromslås. Funderar dock på om det är overkill med ett skivbromslås med inbyggt larm.. :va

Macke-Linden

Pain is temporary......
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
r1 -05
RMT_Racing skrev:
2111321 kort fråga - går det inte på föräldrarnas hemförsäkring om det är deras ungar som orsakat skadan? Bor i ett sk. "barnvänligt" område så jag sitter på nålar med min halvförsäkring...

Har föräldrarna allriskförsäkring (drulleförsäkring) så täcker den det.

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Min R1'a stod ute under kapell två säsonger, bara hyreslägenheter i området så det var ju inte gräddan av samhället jag hade som grannar.
Nojjan höll i sig kanske två veckor efter att jag hade den ute första natten men det var lugna gatan.

Backade in den mot ett cykelställ så jag kunde dra Abus fetaste kätting med inbyggt lås genom svingen, runt cykelstället. Dubbla skivbromslås och sen på med kapellet som jag låste ihop under magen med ett hänglås.

En enda gång som jag kan minnas nu så syndes det att någon hade dragit i kapellet, dock givit upp då det inte gick att sträcka mer än för att blotta fram el bakhjul utan att ha sönder det.

Finns bara ett sätt att få sova om natten, köp FETA låset och använd det på rätt sätt.

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
tober skrev:
2111578 Mitt kapell från Held har nåt annat material på sidorna som tål mer värme och så kan man lägga på det innan den har svalnat helt. Lite dyrare men grym passform och klart smidigare. Tror jag gav kanske 800-900:-.
Jag har ett biltemakapell som jag aldrig upplevt med några problem med att lägga på en varm hoj.

kurre3

Det är visst nån som är tillbaka...=)
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
990 SMT
Har faktiskt en granne, även om många påstår att det är 10-metersgräns eller annat tjafs.. En dag kommer jag hem med bil efter ett kort ärende en bil bort. Hojen står nyvaxad på garageuppfarten och på cykeln har man satt en äcklig tvååring utstyrslad i vassa partiklar såsom overall med dragkedja och grusiga vantar. Det visade sig att min granne, som tog en av sina dagliga promenader till vårt hus för att inspektera utvecklingen i vårt potatisland, hade applicerat sin son på min motorcykel utan vår familjs vetskap! :ajjabajja
Jag började givetvis gasa fullt sista 20 metrarna fram till garaget när jag fick syn på detta och lade fortsättningsvis upp en antydan till bredställ med min mors corolla innan det var dags för utskällningen:

Jag ser hur det tvååriga barnet sitter och sträcker sig efter reglagen medan benen och dom leriga gummistövlarna sparkar mot lacken. Jag ser hur dragkedjan gnids mot tanken och jag kliver ur bilen och säger:

Nämen hej!

Vidare ursäktar pappan trots min oförklarliga kommentar, händelsen och förklarar kort och gott att ungen så gärna velat provsitta cykeln, och nu när den ändå stod här och vi gick förbi (bor längst in) så bla balbal... Pappan ler och tittar med kärleksfull blick på sin son som klänger på mitt allt och säger:

Jaha, det är ny mc i år?

Ja, säger jag.

1000 cc annars är det i princip samma cykel säger jag sen.

Ja, den är väl bra att börja med säger han om min R1.. :dricka

Jag vill nu bara knuffa ner ungen från cykeln och be pappan sätta sig bakom och sen skjutsa honom på bakhjulet i 200 och sen fråga om jag kan få skjutsa hans barn också.. Jag säger:

Han vill kanske höra hur den låter?

Jag startar den och den mäktiga mullret från det nyinbköpta micron-sliponet tar vid, varvid pappan vänder sig mot mig och säger med INLEVELSE: Vad tyst den går du! :kulspruta :4skrika :4skrika

Jag är för snäll mot alla som borde få höra att dom ska dra åt helvete!

Nu startar jag dock varje morgon med att gasa friskt förbi pappan som jobbar nattskift och hoppas att han vaknar varje gång. Inte nog med störiga grannar.. Nu har man blivit störig själv också :död

Vad hade ni sagt om ni sett en förälder sätta sitt barn på er motorcykel om den stod parkerad tex i stan?

Edit: Hur kan man säga att den går tyst???? Hur kan man säga så? :(

Last edited:

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
kurre3 skrev:
2111940

sen skjutsa honom på bakhjulet i 200 och sen fråga om jag kan få skjutsa hans barn också..
:(

Mouahahaahaaa.. "oj den gick ganska bra" hade han kanske sagt då!
Haha

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...