Många tror att dom helt saknar spärrar om dom kommer ut på bana, det trodde jag innan jag provade iaf, att vara snabb på krokiga småvägar betyder inte att du kommer att va snabbast på bana.
Att köra 270 km/h på Svensk motorväg är inte speciellt svårt eller smart, jag har kört mycket på autobahn innan väst & öst enades, på den tiden kunde man skotta på duktigt genom Tyskland, Puttgarden - Österrike på 6-7 timmar helt lagligt, roligt nej enbart jobbigt...
Många vill inte prova bankörning pga alla som står brevid ser hur sakta det går första gångerna innan dom fått upp tempot, dom är nog rädda att bli utskrattade och mobbade av dom mera rutinerade förarna, jag har sett tuffa grabbar ge sig ut på sin första bankörning med för mycket press på sig själva, det brukar sluta med en omkullkörning redan i första passet.
Släpp lite på egot och bjud på dig själv, inse att du kommer inte att vara snabbast på din första bankörning, ta det lugnt i början och strunta i alla beska kommentarer, övning ger färdighet och man behöver inte vara snabbast/klota bara för att man kör på bana.
Det är tufft att våga erkänna att man kan lära sig något nytt varje dag.
/S.Nigeln