Till folk som inte kan skilja på mitt och ditt

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
Ja, vad ska man säga?

Hade ställt hojen på parkeringen vid Sollentuna Centrum för att dra och käka med några polare. Allt känns najs, sommarlovet närmar sig och skolan blir bara lökigare och lökigare.

Vad fan är det man ser när man kommer tillbaka då? Nån iq-befriad varelse har försökt stjäla hojen!!! Styret är snett utav bara helvete p.g.a att de hade försökt bryta upp styrlåset (som de också lyckades med), de har pajat tändningslåset, knäckt bromsskivan fram och dessutom haft sönder framgaffeln och styrkronan! :död

Nu väntar försäkringsgubbar, polisanmälan, reparationer m.m.

Tid? 3-4 veckor.
Enligt mc-verkstaden. Det vet man ju hur det kommer sluta.
Får väl vara glad om jag får tillbaka den när åtminstone ett par veckor återstår av det "härliga" sommarlovet. :huvet

Om ni inte har tänkt stjäla hojen, så låt bli att förstöra den förfan.

Tack och hej

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
PEPPO! skrev:
2187067 Ja, vad ska man säga?

Hade ställt hojen på parkeringen vid Sollentuna Centrum för att dra och käka med några polare. Allt känns najs, sommarlovet närmar sig och skolan blir bara lökigare och lökigare.

Vad fan är det man ser när man kommer tillbaka då? Nån iq-befriad varelse har försökt stjäla hojen!!! Styret är snett utav bara helvete p.g.a att de hade försökt bryta upp styrlåset (som de också lyckades med), de har pajat tändningslåset, knäckt bromsskivan fram och dessutom haft sönder framgaffeln och styrkronan! :död

Tid? 3-4 veckor.
Får väl vara glad om jag får tillbaka den när åtminstone ett par veckor återstår av det "härliga" sommarlovet. :huvet

Tack och hej

Vet inte hur det ser ut på den där parkeringen men det verkar halvklokt att försöka sno nåt mitt på dagen inne i ett "centrum"? Surt är det iaf, hoppas det går smidigt för dig att få hojen fixad.

För övrigt så saknar jag tiden då man hade sommarlov i 10 veckor, fifan va gott :huvet

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Pinky skrev:
2187087 Vet inte hur det ser ut på den där parkeringen men det verkar halvklokt att försöka sno nåt mitt på dagen inne i ett "centrum"? Surt är det iaf, hoppas det går smidigt för dig att få hojen fixad.

För övrigt så saknar jag tiden då man hade sommarlov i 10 veckor, fifan va gott :huvet

Asså, min kompis fick inbrott i sin bil utanför åhlens mitt i centrala gbg mitt i värsta julhandeln, de snodde dessutom en INSLAGEN julklapp från bilen! nu hade tjuvarna tur och henke otur för i paketet låg en cd-stereo till hans svärmor som hens sambo lagt över tusen spänn på,... snacka om fräckt, de var inne på åhlens i tio minuter, det räckte.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
PEPPO! skrev:
2187067 Ja, vad ska man säga?

Tid? 3-4 veckor.

Tack och hej

Asså jag börjar bli så jäkla rätt att folk ska göra något mot min hoj så jag tänker alltid ha henne i garaget!

PEPPO!

Soon to be a man
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RS125 Tuono -04
kAtanAmAn skrev:
2187101 Asså jag börjar bli så jäkla rätt att folk ska göra något mot min hoj så jag tänker alltid ha henne i garaget!

Wörd.. lite svårt om man ska nånstans lite längre bort dock :gnissla

bugy

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
GIXXER
kAtanAmAn skrev:
2187101 Asså jag börjar bli så jäkla rätt att folk ska göra något mot min hoj så jag tänker alltid ha henne i garaget!

dom är snart där inne och härjar oxå

"Nille"

Nille
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
Hetaste Bandit 600:an i stan!
har inte med MC-stölder att göra.. men jag å en polare va inne å gled runt i lund med hans bil i höstas.. när jag ser att där är en (icke svensk) står och fibblar med låset på en helt vanlig cykel... så tänkte jag bara.. jaja säkert inget allvarligt... åkte vidare och komförbi samma ställe igen.. ser att cykeln står kvar på samma plats å personen fortfarande fibblar med låset.. blir lite irriterad så jag sticker ut huvudet å skriker: -VAFAN GÖR DU MED MIN CYKEL!

killen blir skitskrajj och kastar cykeln och springer därifrån =) snacka om att hjälpa folk =)

PS: DOCK INTE MIN CYKEL.

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
du skulle spöat upp fanskapet rejält när du fick chansen. o sen pissat på han när han låg på backen. det lär ju va samma lirare som snor din hoj sen (eventuellt)

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
bugy skrev:
2187127 dom är snart där inne och härjar oxå

hmm det tar ju iaf längre tid! och skulle någon vara där inne och göra något dumt.. då väntar kriget när de kmr ut :)

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Pinky skrev:
2187087 Vet inte hur det ser ut på den där parkeringen men det verkar halvklokt att försöka sno nåt mitt på dagen inne i ett "centrum"? Surt är det iaf, hoppas det går smidigt för dig att få hojen fixad.

Man jobbar ju ändå halva sommarlovet för att kunna unna sig något.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Kan vi inte gå ihop ett gäng, ställa ut någons motorcykel nånstans. sätta oss i ett par buskar å vänta. sen när idioterna börjar fingra, så kommer jag knappast vara sist med att slå

Scrub

Guest
Man blir så jävla lack!
Vad är det för idioter???

OT

Sen jag flyttade till Sthlm år 2001 så har jag haft ca 10 bil inbrott!... :huvet

Man blir så förvånad av vad dem snor, hade vid ett tillfälle 2st bärbara datorer i bilen (inte smart men jag lämnade bilen i ca 5 min) fick inbrott...
och vad tror ni att dem tar? Jo min resväska med kläder!
Datorerna sket de fullständigt i.

Fick inbrott engång på T-centralens parkering, Då snor dem mina arbetsskor och min sprillans brödrost och en stor dunjacka med mitt firma namn tryckt över ryggen och mitt namn på bröstet... Hur tänker man då?

//Peter

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Tror inte tjuvar står och läser på texten direkt, dom kanske inte ens kan läsa svenska? vad står det, Peters gåsfarm, dom tror det är Canada Gose 2006-anti-fit

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping