Till minne av Rikard/gpf [Film]

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
tänkvärt, gripande
och väldigt bra filmjobb.

I dagarna är det fem år sedan en av mina bästa vänner omkom i en mc olycka, tiden hjälper, nästan för mycket känns det som ibland när man kommer på att man inte tänkt på han på flera veckor, men det är väl så det ska vara, och minnena som kommer upp är underbara.

Ta hand om er.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Lucky9 skrev:
Jag var lite tveksam till att denna film blev tillgänglig för allmänheten. Det är ju mitt minne jag pratar om. Jag kan inte beskriva vad andra tycker och tänker.
Men efter att ha sett resultatet tyckte jag att det blev en fin film som ger oss alla en liten tänkare.

Jag förstår att du hade dina betänkligheter kring att låta oss alla ta del av detta, men är väldigt glad över ditt beslut! Resultatet blev väldigt fint och minnesrikt, och talar nog till dom flesta av tittarna. Tack!

MikkE

Guest
tycker att det var en mycket fin film. man blev rörd och tänker verkligen på hur enkelt det kan vara med en olycka. tankar går till rickard och vänner

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
pausar...
Så otroligt stark film.................tårarna rinner..................det är så orättvist att sånt här händer...............

Jättefin film Jannica !!
Tack Fredrik för att du valde att dela med dig !!

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Tack både Fredrik och Jannica för att ni tog er tid att göra detta
Trots att jag heldre hoppats på att det aldrig hade behövts

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Yamaha XT660X -11
Sitter nu här med tårar i ögonen, mycket stark film.
Jag är övertygad som det sägs i filmen att man på något sätt syns igen.
Vet hur det är när man misster någon :(
Ta vara på er.

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag kände inte Rikard men jag tycker att filmen är otroligt fin. Jag sörjer med er som kände honom för jag vet hur det känns att mista någon man håller kär mer än livet självt.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Tack Fredrik och Jannica för att ni valde att dela något så starkt med oss....

Kände inte Rickard, har däremot förlorat flera nära vänner alltför tidigt, många minnen och tårar nu...

tänder några ljus...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Som sagts,gripande film. Svårt att inte bli berörd.

Det är bara hoppas man slipper uppleva det själv..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tack snälla för era fina ord. Känns bra att filmen lämnar ett litet avtryck i sinnena, man tänker efter och inser att man måste ta vara på livet vi lever nu.

Återigen tack Fredrik, utan dig hade det inte blivit något och jag är så tacksam att du valde att vara med!

Kramar till allihopa. Ta vara på er!

Tymo

Kawa future
Gick med
18 Sep 2004
Hoj
ZX-R
sorlig och rörande ... :(

Fredrik.... du kommer säkert att träffa Rikard nångång nånstans...ta hand om dig

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Bikerbitch skrev:
Filmen var i första hand ej ämnad för allmänheten utan var ett skolarbete som jag redovisade i våras. Nu lägger jag upp den i samband med att det har gått 1 år sen Rikard/gpf omkom i en motorcykelolycka.

Tack Fredrik för att du så öppet delar med dig utav dina känslor och tankar!

http://www.bikeproject.com/Sections/Media/Movies/index.php?GID=3936

Sov gott Rikard

Man får sig en tankeställare helt klart. Bra gjord film BB :tummenupp
Jag och säkert många fler börjar känna sig odödliga efter ett tag när man tror man har full kontroll över sin hoj. Precis som dom säger i filmen Faster. Sen vips åker man av eller liknande och helt plötsligt fattar man att det inte är någon lek. En sån här film gör att man får denna tankeställare innan något händer. Alltid räddar det någon.

Tycker du ska filma mer med stativ om du fortsätter din karriär med filmandet, som jag hoppas du gör.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
WestW skrev:
Tycker du ska filma mer med stativ om du fortsätter din karriär med filmandet, som jag hoppas du gör.

Tack vad snällt sagt! Stativ är absolut ett måste, men i en bil som rör på sig var det bara otympligt att sitta med stativ så jag provade inte ens.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
mycket vacker och rörande film!..

Får en att börja tänka på sina nära o kära. och inte minst rickard även fast man inte kände honom.
vila i fred rickard

/////sunkan

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...