Till tandl. utan pengar?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag måste till tandläkaren men jag har inga pengar - hur gör man då?

Det är ju inget akut, jag dör ju inte(tror jag), men jag måste dit.

Hur gör man då? Måste jag slå ut en tand för att de ska agera? :crash

Det e väl som med läkarvård(?), om jag behöver det måste jag inte vänta 4 veckor på min tid o sen betala för besöket....

/jävlasocialfall :gnissla

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Mavve skrev:
Jag måste till tandläkaren men jag har inga pengar - hur gör man då?

Det är ju inget akut, jag dör ju inte(tror jag), men jag måste dit.

Hur gör man då? Måste jag slå ut en tand för att de ska agera? :crash

Det e väl som med läkarvård(?), om jag behöver det måste jag inte vänta 4 veckor på min tid o sen betala för besöket....

/jävlasocialfall :gnissla

Låtsas som du e 3 år så blir det gratis och du får en tid snabbt.
De borde du va bra på :hihi

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Gå till en privatist och be att få dela upp betalningen innan har börjar plåga dig.
Sedan så kan man ju alltid välja att laga utan bedövning, då känar man ju några hundra på det :crash

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Vad säger du.. kostar det extra om man vill ha bedövning?

Jag var nyligen hos en privattandläkare kostade bara 850:- / hål, och där gick det att dela upp betalningen om man ville...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
lagade själv hål för 370kr o jag valde då lokalbedövning. ska tillbaka igen snart, då jag råka försova mig på den andra mottagningen ...(den var kl12... lol)

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bet sönder en gammalgam fyllning för ett par veckor sedan, nu sitter det en porslinstand där istället, kostade bara 3900 kr.... det är billigare om man väntar tills man har fyllt 65...

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
HONDA CRF 450 -04
det går att få en räkning så du kan betala i slutet på månaden.. jag lagade nyligen ett hål 400:- (utan bedövning)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
GSXR1100R skrev:
Bet sönder en gammalgam fyllning för ett par veckor sedan, nu sitter det en porslinstand där istället, kostade bara 3900 kr.... det är billigare om man väntar tills man har fyllt 65...

Du har alltså tänder kvar än?

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Råkade ställa en fråga som jag inte ville har svar sist jag var där. Nu ska ni få del av informationen:

Jag hade ett litet hål mellan 2 tänder och jag frågade hur man kommer åt där emellan.

-Jovisst, sa han... man borrar en tunnel genom intillliggande tand, genom den friska alltså.

Tänk på det om ni har hål mellan tänderna :tummenupp

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Optimalt skrev:
Råkade ställa en fråga som jag inte ville har svar sist jag var där. Nu ska ni få del av informationen:

Jag hade ett litet hål mellan 2 tänder och jag frågade hur man kommer åt där emellan.

-Jovisst, sa han... man borrar en tunnel genom intillliggande tand, genom den friska alltså.

De ska alltid förstöra de fina tänderna. Själv blev jag skitsur på dom när de drog mina två allra finaste tänder en gång. Tyckte själv de kunde ha ryckt dom bredvid som såg helt deformerade ut, men de vägrade :kocko

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Optimalt skrev:

Helt ofattbart! De visar ju från o till på tv att de inte länge behöver borra sönder tänderna totalt för att laga dem. Finns ju syror som reagerar med kariesen samt laser som bränner bort skiten.
Varför kommer aldrig detta till tandläkarna? Snålhet tror jag på i varje fall.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Måste man verkligen betala?

Jag har ju inte råd o jag får ju inga pengar - hur ska jag kunna betala i slutet på mnaden eller på delbetalning om det inte kommer in pengar?

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
nä du måste inte betala direkt..ring runt till privata tandläkare och säg som det är..:) jag har gjort rotfyllningar nu under vintern och har inte betalat allt än..snacka med dom så kommer ni överens om nåt:)på folktandvården kan man väl välja delbetalning direkt.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
twinner666 skrev:
nä du måste inte betala direkt..ring runt till privata tandläkare och säg som det är..:) jag har gjort rotfyllningar nu under vintern och har inte betalat allt än..snacka med dom så kommer ni överens om nåt:)på folktandvården kan man väl välja delbetalning direkt.

Men jag kommer ju inte kunna betala heller :gnissla

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Måste man verkligen betala?

Jag har ju inte råd o jag får ju inga pengar - hur ska jag kunna betala i slutet på mnaden eller på delbetalning om det inte kommer in pengar?
Gå ut på stan ikväll och käfta lite så slår någon elak buse säkert ut alla tänder helt gratis åt dig.

:gnissla

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Gå ut på stan ikväll och käfta lite så slår någon elak buse säkert ut alla tänder helt gratis åt dig.

:gnissla

Jag kan aldrig hålla mig från att slå tillbaka så då hamnar jag nog hos farbror polisen - men de kanske skickar mig till tandläkaren?

Hmmm, ska nog ut nu. :banana

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...