Tillbaka på ruta ett!!

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Jaha, då var man här igen. Nu ligger man på sjukan och vänta på ny operation, som verkar vara planerad på torsdag.

Var här för fyra veckor sen och plockade ur min spik ur vänster lår. Vilket man sett fram emot riktigt mkt då jag haft ont av den. Läkaren sa att jag skulle ha "ganska" ont efter operationen. Vilket jag oxå hade, lite väl länge. Så vid mitt första besök hos min sjukgymnast så såg hon att jag hade blivit lite låghalt. Efter lite fler besök o koll på gamla röntgenbilder så blev det idag akutröntgen av benet. Benet har vikt sig ha ha en sneställning på 33 grader och har lags sig omlott på 1,2 cm, vilket har gjort att lårbenet har krympt 3,3 cm!!

Så det som händer nu e att dom få bryta upp frakturen och ta bort allt nytt (läkt) ben för att kunna fixera om det.. för att hoppas på att det ska läka om o växa ihop rätt. Så nu e man tbx där man för för ett år sen. :död Så nu har man yttliggare minst ett år till framför sig med jobb att ta sig igenom sin skada. :(

Undra vart det hela ska sluta.. o hur mkt mer man orkar med, psyket tar ganska mkt stryk av sånt här :(

Skicka me en bild på den "lilla" spiken som satt i låret..

Bifogat

• spik.JPG
    spik.JPG
    22.7 KB · Visningar: 293

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Kan inte säga något i och med att jag inte varit i din situation (*ta i trä*) men försök kämpa vidare. Tiden går fort och läker alla sår, förhoppningsvis även din mördbultade kroppshydda och lemmar, så innan du kan säga ge ess ex ärr ellvahundra så är du på fötterna igen. Var glad över att du inte är blind eller något ännu värre... ja, till och med död. Lycka till! :pannkyss

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Kay skrev:
Kan inte säga något i och med att jag inte varit i din situation (*ta i trä*) men försök kämpa vidare. Tiden går fort och läker alla sår, förhoppningsvis även din mördbultade kroppshydda och lemmar, så innan du kan säga ge ess ex ärr ellvahundra så är du på fötterna igen. Var glad över att du inte är blind eller något ännu värre... ja, till och med död. Lycka till! :pannkyss
Visst kämpar man vidare. Det har jag gjort nu i 15 månader, så varför sluta nu..

Det jobbiga e att det aldrig blir något positivt. Hur mkt man kämpar o försöker så e det alltid något som ska komma i vägen. Veckorna innan förra operationen så kunde jag faktiskt gå några steg utan kryckor. Så pass långt hade jag ju ändå kommit. Men nu kommer det ju ta minst 6 månader till innan man e där igen. :( o tack vare att jag inte kunnat belasta vänsterbenet dom sista fyra veckorna så har ju högerfoten tagit stryk, då jag har fått ta alla belastning på den. :(

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Fan..det var ju k*ken också...kändes ju faktiskt som det var lite flyt där ett tag ju.

Säg till om du vill ha besök..:)

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Brutus skrev:
Fan..det var ju k*ken också...kändes ju faktiskt som det var lite flyt där ett tag ju.

Säg till om du vill ha besök..:)
Stämmer.. har ju gått rätt "fort" fram sen vi flyttade till huset o rullstolen lades på hyllan.. så det känns ju lite riktigt surt just nu.. :(

det e bara att komma upp när du vill.. :) ligger på samma gamla vanliga avd.. o skulle ev få "mitt" rum senare.. :D

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Kom igen å häng i bara!
Det här fixar du, du har fixat 15 månader nu så fixar du "lite" till.
Jag önskar dig all lycka med operationen :tummenupp

Jag är imponerad av både dig och Carro som fixer det här så bra, kan tänka mig att det vart tuffa tider

Brutus

Både mysig och porrig.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01 Stage 3
Maverick skrev:
Stämmer.. har ju gått rätt "fort" fram sen vi flyttade till huset o rullstolen lades på hyllan.. så det känns ju lite riktigt surt just nu.. :(

det e bara att komma upp när du vill.. :) ligger på samma gamla vanliga avd.. o skulle ev få "mitt" rum senare.. :D

Ja, jag får se när jag kan börja gå normalt igen..då kikar jag upp snarast.

Avdelningen hittar man ju till utan problem iallafall. Har ju varit där en gång eller två..;)

Klart som fan du fixar det den här gången också.

Behöver du något så säg bara till så ska jag ordna lite...

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Faan vad tråkigt att höra! Kämpa på nu höru!!!!!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Maverick skrev:

Fi fan va orättvist grabben, psyket och magen är skitjobbiga saker vid rehab, krya på dig min vän :pannkyss

Mech

www.apan.se
Gick med
24 May 2004
Hoj
R
Men dra åt helvetet. Ursäkta franskan...
Bröt mitt ben för ett gäng år sedan och kan tänka mig hur känslan blir när man inser att skiten kommer igen.
Kom ihåg att rånka mycket!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jäkla vilken otur! Skämm bort dig lite, ta ledigt (om du inte är sjukskriven redan), drick öl, ät gott och så vidare!

Sen får du försöka hitta nått projekt att stoppa tiden i som får dig att tänka på annat! :)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Trist att höra Maverick. CS-maffian får väl snacka ihop sig och hälsa på dig i vinter.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
:gnissla :huvet :gnissla :huvet :( :(

Men fan....vilket jävla skit...!!

Lider med dig....som fan. Vet inte hur du mäktar med. Men bit ihop o tänkt positivt. (I den mån det går.) :rolleyes:

Önksar dig lycka till o att dom fixar det så det blir rätt denna gången.

Tjing o kram

//Madelene

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Surt. Livet är piss, så är det bara. Lider med dig mannen. Du måste bli återställd så vi kan kramas igen.....
Kämpa på, det är det värt :hej

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Hmmm de måste ha gjort mycket ont! Jag tänker på de att spiken (eller flaggstången eller va de är) hamnat fel så att de krympt 3.3cm!

Denna gång så ska ju allt hamna rätt och då kanske de inte kommer göra lika ont. Jag hoppas verkligen att de går lättare denna gång.

När du väl är klar med de här kommer du vara världens gladaste och tuffaste kille! :tummenupp

Kämpa på killen och hoppas du får en mysig jul trots allt.

RQ

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Så jävla trist att höra. Kämpa på, och när det känns som jävligast så får du spy galla här på forumet så skall vi muntra upp dig.

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
RocketQueen skrev:
Hmmm de måste ha gjort mycket ont! Jag tänker på de att spiken (eller flaggstången eller va de är) hamnat fel så att de krympt 3.3cm!

Denna gång så ska ju allt hamna rätt och då kanske de inte kommer göra lika ont. Jag hoppas verkligen att de går lättare denna gång.

När du väl är klar med de här kommer du vara världens gladaste och tuffaste kille! :tummenupp

Kämpa på killen och hoppas du får en mysig jul trots allt.

RQ

Nja.. alltså spiken satt rätt innan man tog ut den.. det var när man tagit ut den som benet vek sig o la sig omlott.. tyvärr har jag inte fått bilderna som togs igår så jag kan inte visa hur det ser ut nu.. men så här såg det ut 040901

Bifogat

• röntgenbild.JPG
    röntgenbild.JPG
    56.9 KB · Visningar: 152

Maverick

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
När jag ändå håller på att visa röntgenbilder så kan jag ju visa hur snyggt höger underben e..

Bifogat

• röntgenbild1.JPG
    röntgenbild1.JPG
    46.5 KB · Visningar: 117
  • röntgenbild2.JPG
    röntgenbild2.JPG
    45.8 KB · Visningar: 154
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...