Rotax twinnen (RSV) ska ju vara lika skottsäker som honda rad-fyror.
Hört talas om en del motorhaverier på den motorkonstruktionen..
Så förklara..
Men mycke kan ju bero på slarvig skötsel o hantering..
"Hört talas om" är normalt inte mycket att gå på...Hört talas om en del motorhaverier på den motorkonstruktionen..
Så förklara..
Men mycke kan ju bero på slarvig skötsel o hantering..
Rotaxmotorn i gammelMillen är känd för att gå många tusen mil utan att ventilspelet ens ändrar sig.
"Hört talas om" är normalt inte mycket att gå på...
"Känner till" eller "vet" brukar ge mer verklig insikt.
"Hört talas om" är normalt inte mycket att gå på...
"Känner till" eller "vet" brukar ge mer verklig insikt.
Oavsett vilket märkesforum du söker i, så kommer du att finna haverier.
Det händer granterat alla märken och modeller någon gång...en del oftare än andra dock.
Har kört 2500 mil med Aprilias Rotax-knota. Service var 1000:e, tanka o köra.
Inga problem alls och jag har definitivt inte varit snäll mot den.
Men egentligen säger det inte mer än att min hoj funkar kanon.
Det finns dock en del trådar på Aprilia-forum med hojar som gått uppåt 10000 mil.
Så nog finns det visst fog för att hävda att det är en bra motor...men inte garanterat felfri...och det är ingen annan heller.
Rotaxmotorn i gammelMillen är känd för att gå många tusen mil utan att ventilspelet ens ändrar sig. Jag har hört om ett motorhaveri på den motorn, det var en oljeplugg som ramlat ur så hojen gick torr - knappast motorkonstruktionens fel.
Ok, whatever...då säger vi att dom är otillförlitliga då.Jag har upplevt ett haveri, har fått berättat för mig om ett annat. Kanske inte tillräckligt för ett statistikt urval. Men för att räknas som skottsäker för ett märke som säljer 40 RSV per år i Sverige så borde det nästan inte hända alls kanske?
..och en stackare tappade slangen från oljetanken till blocket och fortsatte köra (trots att oljetryckslampan varnade) så den gick torr. Men det räcknar jag inte heller till haveri med motorkonstruktionsfel.
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |