Tillsägelse moppegrabbar.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Var ute och snurrade en sväng ikväll, körde en väg där det är 30 km, kom en moppekille körde förbi mig och tittade bakom som om jag skulle "hänga på", sen kom nästa kille i full rulle och passerar mig nära, nära i full fart och hoppar över farthindret håller på att fladdra in i en parkerad bil som står framför och det är människor runt ikring bilen. Jag ruskar lite på huvudet åt tilltagandet.

När jag är på väg tillbaka så står grabbarna vid en affär, jag glider förbi brevid dem, slår av tändningen, vickar upp visiret, och tittar killen som körde förbi mig sist stint i ögonen och säger:

-Du kör inte om mig en gång till så där fult:mad:
Han nickar på huvudet.
-Förstår ni inte att när du kör så där så förstör ni för oss som kör sådanna här?:mad:
Han nickar lite igenm, hela gänget som stod där var alldeles stumma och såg helt förkräckta ut, verkar inte vara vana vid tillsägelse....

Vet inte om detta "uppläxande moralpratet" gav något, men eftersom de fick se en vuxen på en "sporthoj" så kanske de dock tar åt sig, och tänker sig för nästa gång de vill imponera på fel sätt på fel ställe för fel person, så kanske vi har en mindre skadad i olycksstatestiken förhoppningsvis.
 
Last edited:

insaniac

pompös och tandlös
Gick med
23 Dec 2005
Ort
skogen
Hoj
Kawasaki H2SX
BRA GJORT!!!
kanske nån som tog vid sig dina visdomsord..
fast man vet hur man var i den åldern man tyckte man alla vuxna var idioter:)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Tänk om de hade tagit fram sina knivar och rånat dig på hoj och mobil och allt sånt roligt. :näsblod
 

Ballitifar

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Uumjåh
Hoj
Skepp o' hoj!
Körde bil genom centrala umeå en kväll för några veckor sedan, ligger på en 70-sträcka och ser nåt på två hjul närma sig snabbt i backspegeln. Mc tänker jag.. men inte då; det var två glin på moppe som drog förbi. Hängde på av ren nyfikenhet, de körde snabbare än 90 i alla fall. Kommer till 50- och 30- sträcka, de har fortfarande bra högre fart än skyltad hastighet. Blir rätt förvånad när de bara bränner förbi ett rödljus utan att ens försökt bromsa, blir även förvånad när de kör mot 2 röda ljus till. Har nu blivit 70 igen så jag gasar på lite för att hinna ikapp, det går ganska snabbt eftersom att de stannat vid det fjärde rödljuset. Hade tänkt följa efter en bit till för att se vad mer dumheter de tänkt göra, men var på väg hem och rätt sugen på sängen. Rätt vågat (och dumt) att köra som bara fan förbi ställen där polisen brukar stå och gömma sig.. kids alltså.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Tänk om de hade tagit fram sina knivar och rånat dig på hoj och mobil och allt sånt roligt. :näsblod

Hade hjälmen kvar på huvudet..:tummenupp
Såg dem inte som ett hot alls, dessutom utanför affär folk i rörelse, var lite uppretad med fast lugn, tror de insåg det, hade de velat försöka så hade det bara varit att tagit en kölapp till sin var och ens tur..

Detta var svenska pojkar såg så ut och nickade på tilltal.., men deras handling var lika illa oavsett nationalitet, det var inte det frågan var om, de nickade på tilltal, men sa inte 1/2 sju.
 
Last edited:

One Breath

Come Bite The Apple
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Kristianstad
Hoj
KTM 660
När det gäller moppekids så är det tydligen bara två lägen som gäller på rullen. Allt eller inget. Hade lika gärna kunnat ha en on/off-knapp, fullgas på eller fullgas av. :tummenupp Framför allt på dom där dryga skotermoppparna.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vägen svängde men inte tankeverksamheten? Det var moppepojkar det gällde inte mockapojkar. :rolleyes:
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Några killar hemma som åker omkring på en liten 4 takts cross. Dom kör 60 -70 km/h på 30 km/h villagator genom skymda korsningar. Sedan verkar dom känna sig osårbara likt stålmannen, för dom kör nästan alltid utan hjälm eller annan skyddsutrustning.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Bra gjort!

Börjar bli riktigt trött på alla dessa moppefuckon (trots att jag var ett själv) försöker ha förståelse men den är snart borta!

Dom är överallt och verkar tro att moppe får köras hur som helst var som helst! Har vid några tillfällen visat mina åsikter med teckenspråk men kommer säkerligen prata med någon i framtiden!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:tummenupp fyfan, kan riktigt tänka mig hur brun han var i byxan efter att du "läxat upp" honom...:hihi :näsblod
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Hur otroligt det än låter ser omvärlden på unga grabbar på sporthoj (alltså er) på precis samma sätt som ni ser på moppepojkar. Men det tror ni inte på va?
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Ptja, jag tycker det är bra att någon säger till moppefuckona - även om jag tycker privatpoliser är lika underhållande som svamp under förhuden.

Om ingen säger något annat så kan man ju inte gjort något fel?
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag vet att jag körde likadant när jag hade moppe, men när två pers på en moppe kör på en cyklande 6-åring på en gångväg (inte i närheten av riktig väg) och bara smiter utan att ens kolla hur det gick så undrar jag hur fan det är ställt med barn och föräldrar! :( Nu gick det förhållandevis bra tack vare hjälm på ungen, bara skrubbsår och ond axel

Detta hände för några dagar sen, bara några hundra meter från där jag bor och har tre ungar (6, 8 11 år) ute på inlines, skateboards och cyklar.
Det blir lite för verkligt när det händer så nära hemma...

Men vad man kan göra vete katten, att säga till är nog bara ett litet steg på vägen tyvärr, men bra gjort hur som helst!
/Danne
 

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Södertälje
Hoj
YZF 600 -97
Hur otroligt det än låter ser omvärlden på unga grabbar på sporthoj (alltså er) på precis samma sätt som ni ser på moppepojkar. Men det tror ni inte på va?

Alla är vi, oavsett antal kubik, irriterande för resten av samhället. (Vi = alla på två hjul...)
 

Chuck Norris

Chucati
Gick med
4 May 2007
Ort
Stenungsund
Hoj
Hypermotard S, XR650R
När man hade moppe (ja, jag minns fastän att dubbla moppeåldern har passerats) så trimmade man som fan, körde som en idiot och tyckte att alla vuxna var sååå djävla torra. Alla utom dom übercoola killarna som körde sporthoj.

Jag tror dom blev besvikna när du sa till, dom vill ju bara vara som du........
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hur otroligt det än låter ser omvärlden på unga grabbar på sporthoj (alltså er) på precis samma sätt som ni ser på moppepojkar. Men det tror ni inte på va?

Här är det bingo:tummenupp För hur bra och ansvarstagande jag kör och med min predikan, så kanske dagen efter eller kanske en kvart innan kanske någon på en sporthoj Wheelat förbi dem i 100 knyck på 30 väg och de är forfarande eller kommer blir inspirerade av detta, och att de vill ha samma uppmärksammande/erkännande som dessa större pojkar som oxå förstör för alla genom en sådan handling.

Sen om de åker ner på stora parkeringar efter stängningsdags eller ut på mindre trafikerade vägar, Hoppar el kör på 1 hjul i taget så Go for it
 
Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Några killar hemma som åker omkring på en liten 4 takts cross. Dom kör 60 -70 km/h på 30 km/h villagator genom skymda korsningar. Sedan verkar dom känna sig osårbara likt stålmannen, för dom kör nästan alltid utan hjälm eller annan skyddsutrustning.

Jo, det där känner man väl igen,liksom. Så länge man var under 20 så var man odödlig! Typ. :D
Fast hjälmanvändadet var större på "min" tid än vad det är nu.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top