MT skrev:
Det låter ju bra!
Vet du om han har press pass eller är han "vanlig" intresserad.
Visst går det att fota tex på åskådarplats men man vill ju kunna få lite shyssta vinklar. Skulle mycket väl kunna tänka mig att ställa mig på insidan i kurvan längst bort.
Och nu en annan fråga som jag har funderat på , är det den kurvan som är Torpan eller är det kurvan innan?
Sedan så vet jag att på vissa rallytävlingar så kan det vara lite kinkigt att filma iaf.
Inte för eget bruk men om man skall sälja filmen sedan.
Att bara ta kort har jag inte hört nån som har påpekat ännu iaf.
Hej MT,
Kurvorna på Sviestad (2137m i idealspår):
Esset ingång (V) + utgång (H)
Crosskurvan (snabb V)
Torpar´n (lång H med minskande kurvradie)
Fullfartskurvan (snabb H)
Bergskurvan (H)
Sviestadkurvan (H)
Vad gäller fotograferandet:
Kom ut någon träningstisdag (kolla
www.lms.se) så du får prova var du får bra vinklar. På kurvans insida är nästan alltid OK, tänk på var en kraschad cykel tar vägen så kommer lämplig placering att bli rätt så självklar! Fråga om du är osäker.
På tävlingar har ackrediterade fotografer rätt att röra sig på banan på "egen risk". Om det inte är så många ackrediterade fotografer på plats, och det är det sällan, kan en vänlig fotoamatör be banchef/sekretariat om lov.
Om det beviljas så får du uppehålla dig på "icke publikplats", det är då viktigt att du kommer överens med banavsnittets posteringspersonal om var du får vara.
Ett klarläggande: Fotograferingen är fri, det är tillträdet till banans närområde som det finns restriktioner kring.
Good luck / RoneRider