Tillstånd,Polis, PlastTank

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
Hejsan, Undrar vad straffet blir om jag kör på en väg där skylt säger förbud med fordon utan tillstånd. Det är nämligen så att jag hittat en asfaltsväg långt ute i skogen som är nästan 1km lång raksträcka där jag kan öva vidare på min bakjhulsåkning med min yamaha xt600

Någon som vet vad straffet blir om polisen skulle hitta ut där, ibland så är det en bomm som är stängd men man kör bara förbi i diket :banana

Vägen är inte i bruk längre då dom byggde om vägen

Fråga 2: finns det plast tankar till xt så jag kan byta ut plåtanken å var köper jag det i såfall. :rolleyes:
 

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Montera bort skylten.

"näääää vaddå? får man inte köra här :va "
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Som sagt, stör du ingen så var frimodig och ut och kör!. Du har värsta möjligheten där juh!. Önskar jag också hade en sån raka här nånstanns. :gnissla
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
det är inte ute i tving va? skyddsområde där då kommer mp o tar dig
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Kan ingen mer svara! Jag vill oxå veta om det finns någon plast tankt till xt'n? En 89 har ja!
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
Hoztic skrev:
2080833 Det är något slags straff på det, men om det inte stör nån så lär polisen knappast ta sig dit bara för att kolla ifall nån bryter mot skylten :rolleyes:
Slanga på du! :tummenupp


ok. närmaste hus ligger 500m fågelvägen :) Annas är det rätt lungt där i skogen. dom är ju de ända som kan klaga på ljud från skogen.

kan ju tyvärr inte berätta var det ligger då det blir kanske lite för mycket rörelse i den skogen :)

Om det bara blir böter på så där 600:- tänker jag köra på som fan där. Någon som vet vad straffet kan bli

Mögel skrev:
2081346 Kan ingen mer svara! Jag vill oxå veta om det finns någon plast tankt till xt'n? En 89 har ja!



Plast tank vill jag med har lite mera info om.

t-quick skrev:
2081317 det är inte ute i tving va? skyddsområde där då kommer mp o tar dig

Tving? ne låter inte som det.
 

Malmö-motard

Radical Riders
Gick med
16 May 2005
Ort
Lite här o där...
Hoj
ja
En bra sak att tänka på när man övar är att hitta ett ställe som faktiskt ambulansen eller annan hjälp kan ta sig till utan att först behöva forcera bommar och skit. Bara ett litet :tomtentips

Äsch - kör som fan! :yoparty
 

janeinar

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Ort
sthlm
Hoj
letar febrilt
Men,
Om man inte får KÖRA där så kan väl polisen inte komma, för de bryter väl aldrig mot lagen? :va :D
I sånna fall får dom väl försöka springa ikapp eller? :banana
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Ute i skogen stör du ingen, jag tror polisen är mycket tacksam att du väljer dina övningstillfällen just där ute ;)

Såna skyltar har aldrig ens fått mig att tänka till... Det är bara att sprätta på
 

vvs

Rörmokar`n
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
Bmw k 1200 rs, Ducati 750 ss
SilentPlanet skrev:
2080494 Hejsan, Undrar vad straffet blir om jag kör på en väg där skylt säger förbud med fordon utan tillstånd. Det är nämligen så att jag hittat en asfaltsväg långt ute i skogen som är nästan 1km lång raksträcka där jag kan öva vidare på min bakjhulsåkning med min yamaha xt600

Någon som vet vad straffet blir om polisen skulle hitta ut där, ibland så är det en bomm som är stängd men man kör bara förbi i diket :banana

Vägen är inte i bruk längre då dom byggde om vägen

Fråga 2: finns det plast tankar till xt så jag kan byta ut plåtanken å var köper jag det i såfall. :rolleyes:
Angående plasttank till din xt 600 så finns det bara till nyare xt, från 91 och framåt. ( Acerbis )
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
kowal skrev:
2081990 Ute i skogen stör du ingen, jag tror polisen är mycket tacksam att du väljer dina övningstillfällen just där ute ;)

Såna skyltar har aldrig ens fått mig att tänka till... Det är bara att sprätta på


Härligt att höra... jag kan ju stänga bommen själv å sätta dit mitt eeget lås när dom glömt bort att låsa efter sej :) blir svårt för polisen att ta sej in då dom inte orkar att gå nästan 200m in på vägen för att komma till rakan haha

Vägen används i bland av vägarbetarna som ställer fordon där i bland. Det är då dom inte låser effter sej

vvs skrev:
2082001 Angående plasttank till din xt 600 så finns det bara till nyare xt, från 91 och framåt. ( Acerbis )


Tråkigt att höra får vell bygga om fästerna på dom nya då
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top