Tillverka buttplugg... Vilka använder?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Jag har FP helsystem på min husky och den går inte tyst kan man säga. Ni som har buttplugg, hur fäster ni den i dämparen? Är det någon som e sugen på att tillverka en sådan åt mig?

- Johan

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
mr_rockster skrev:
Tjenare!

Jag har FP helsystem på min husky och den går inte tyst kan man säga. Ni som har buttplugg, hur fäster ni den i dämparen? Är det någon som e sugen på att tillverka en sådan åt mig?

- Johan

Vadå? En buttplugg kan du väl köpa i närmsta sexbutik! De har massor av varianter att välja mellan... :notme (f´låt, kunde inte låta bli) :D

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Är oxå intresserad. Har för mig att där va ngn som tillverkade buttpluggs till Heda bl.a. (eller om det va ngn annan :va ) Har letat efter den tråden men inte funnit den.

Såg ngn bild på hur ngn hade fäst den med 2 plåtbitar och slangklämma eller nått liknande, verkade smidigt.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
:3freak Vi har redan gått igenom alla snuskiga associationer angående buttpluggar här, så de roar inte riktigt lika mycket längre...

@mr_rockster: Major, här på forumet, har tillverkat de pluggar som Gävlegänget använder. Tror till och med att det ska finnas bilder upplagda om du söker.

Det som jag har (som Major gjort) till mitt FP-system spänns liksom fast med en skruv... men kolla in bilderna så förstår du nog!

/ V.

Sillen

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 990 smr -11
Yasha skrev:
Major, här på forumet, har tillverkat de pluggar som Gävlegänget använder. Tror till och med att det ska finnas bilder upplagda om du söker.

Det som jag har (som Major gjort) till mitt FP-system spänns liksom fast med en skruv... men kolla in bilderna så förstår du nog!

/ V.

De e faktiskt mer än ni i gävlegänget som har pluggar från major
en har hittat ända ner till skåne land.....

Dom funkar kanon, mitt doma system var ganska välljudande :)
men efter pluggen kom i fick jag ljudet uppmätt till 94Db på knutstorp

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Buttplugg fyr alle!!!!!!

Hojta vilken diameter du vill ha så ska jag se om han har någon över som inte används :kär Jag tror inte han e så aktiv här.

Tänk på att du bränner ut ullen rätt fort för dämparen blir BRA mycket varmare....

Sillen skrev:
De e faktiskt mer än ni i gävlegänget som har pluggar från major
en har hittat ända ner till skåne land.....

Dom funkar kanon, mitt doma system var ganska välljudande :)
men efter pluggen kom i fick jag ljudet uppmätt till 94Db på knutstorp

Mcbudet

Legend
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT600E -95 ,KTM 450smr , Africa twin
fick ditt FP plats utan att svetsa om bakdämparen????

mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Chris Husky skrev:
Är oxå intresserad. Har för mig att där va ngn som tillverkade buttpluggs till Heda bl.a. (eller om det va ngn annan :va ) Har letat efter den tråden men inte funnit den.

Såg ngn bild på hur ngn hade fäst den med 2 plåtbitar och slangklämma eller nått liknande, verkade smidigt.

Det var nog mina dB-ätare du sett... http://irt.slu.se/tomk/sm/pics/dB-eater/

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Tom K, Det där såg ju jäkla intressant ut, måste man bestycka om efter montering?
Vill du sälja ett par (eller kanske ett gäng)?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
jesseboy skrev:
Tom K, Det där såg ju jäkla intressant ut, måste man bestycka om efter montering?
Vill du sälja ett par (eller kanske ett gäng)?

Jag har bestyckat för öppet system, men plockar bort pinnen för accelerationspumpen när jag kör med pluggarna (om det inte rör sig om väldigt lång tid, för då kan man behöva gå ner en storlek på huvudmunstycket). Pluggarna är bara för besiktning och de gånger det är banåkning där de ogillar det götta ljudet från dubbel-Sebring :)

Jag gjorde dessa själv hos en polare som har verkstad - men orkar nog inte göra om det igen. Det tar en bra stund att svarva och borra ur (säkert ett par timmar per plugg), så skulle jag ta betalt för arbetet så blir det ganska dyrt. Råmaterialet gav jag en 25-30kr för på skroten...

Per-Otto

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
KTM 660 SMC 2004 + HVA 570 TE 2003 + Eco-Scooter 2003
Annars kan du ju få tjuvkika på min :arsele -plugg (till hojen) så kanske du låta någon verkstad i närheten :va tillverka en...

//POK

mr_rockster skrev:
Tjenare!

- Johan

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Per-Otto skrev:
Annars kan du ju få tjuvkika på min :arsele -plugg (till hojen) så kanske du låta någon verkstad i närheten :va tillverka en...

//POK
Har ni gjort en sådan till din båge eller?

Per-Otto

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
KTM 660 SMC 2004 + HVA 570 TE 2003 + Eco-Scooter 2003
När det är s.k. allmänåkning lär man behöva en plugg får att inte bli portad från banan på typ..livstid....
Annars kan man ju byta hela systemet men det känns mindre lustigt för några få timmars körning...

//POK

karlsson skrev:
är det lönt att sätta på ett helsystem när man ändå ska dit med en buttplug

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Per-Otto skrev:
När det är s.k. allmänåkning lär man behöva en plugg får att inte bli portad från banan på typ..livstid....
Annars kan man ju byta hela systemet men det känns mindre lustigt för några få timmars körning...

//POK
Har du en sådan plugg på riktigt eller? Vad tar ni för att göra en sådan typ?

- Johan

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
ThunderAceT
ingen som provat det gamla hedeliga X:et i dämparen som rallyåkarna använder?

borggren

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha 450 quad-04 + Minimoto GRC-99 + Superkart med R6 motor + Snöskoter Polaris 800-04 (nu med trim 141+22hp)
PD skrev:

Vad är det berätta :va

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
PD skrev:
Ger tyvärr inte tillräckligt med dämpning för att få åka överallt där vi vill huliganisera... men iofs så är krysset i "min" dämpare rätt så litet... :brinnerup

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha