Tillverkning av Medlemskort (.eps)

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Halloj!

Jag har fått ett projekt på jobbet att ta fram ett medlemskort.

Jag har hittat ett företag som ska tillverka dessa men de har en del krav på filen jag ska skicka till dem:

"Digitalt eps original i 300 dpi önskas
Repro tillkommer"

Vad menas med detta? Jag har våran logo sparad i .eps men mycket längre än så kommer jag inte.

Finns det någon som har lust att hjälpa mig med detta? Jag har en färdig .jpeg som visar hur medlemskortet ska se ut!

Skulle vara evigt tacksam för hjälp :bow

jayjay

Jappsen jr
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda CB750 -94, CBR600F -96
En EPS-fil är ingen "bildfil" i den bemärkelse som man normalet sett ser på bilder, utan mer en beskrivning av hur man ritar upp bilden, med hjälp av primitiva former (punkter, streck, polygoner). Detta medför att bilden kan skalas om hur mycket som helst (större, mindre) utan att förlora i kvalité.

För att skapa ett EPS-dokument krävs ett bildprogram som kan hantera vektorbaserad grafik, tex Adobe Illustrator mfl.

Hur man kan ange vilken dpi som en vektorbaserad bild skall använda sig av vet jag inte, det låter konstigt, men jag jobbar å andra sidan inte med formgivning eller tryck så...

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
jayjay skrev:
2403572 En EPS-fil är ingen "bildfil" i den bemärkelse som man normalet sett ser på bilder, utan mer en beskrivning av hur man ritar upp bilden, med hjälp av primitiva former (punkter, streck, polygoner). Detta medför att bilden kan skalas om hur mycket som helst (större, mindre) utan att förlora i kvalité.

För att skapa ett EPS-dokument krävs ett bildprogram som kan hantera vektorbaserad grafik, tex Adobe Illustrator mfl.

Hur man kan ange vilken dpi som en vektorbaserad bild skall använda sig av vet jag inte, det låter konstigt, men jag jobbar å andra sidan inte med formgivning eller tryck så...

Tack för svaret!

Finns det någon med erfarenhet av ett sådant program som har lust att hjälpa mig :(

Ersättning kan diskuteras via PM.

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Man anger inte dpi på vektorgrafik eftersom det är oberoende av upplösning. Jag kan nog hjälpa dig att fixa vad du behöver. Skicka pm eller nåt.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024