Time att skaffa cross/hjälp:P

snuffe666

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
ingen än:)
Tjena visste inte om jag skulle fråga här gör det iallfall.
Ska skaffa en cross vill gärna ha 250cc 4 takt men hittar inte något jätte roligt.
ska bara leka hemma i skogarna känns som att de e roligare med 4 takt då:). tänke bara höra om ni tror att en 400cc 4 takt blir för stor för en nybörjare (har bara kört dirtbike innan) är 175cm lång väger 75kilo,
tänke lägga upp till 25000kr
puss :yoparty

danb

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
zx10r ^ninja^
250 räcker å blir över om du bara ska brumma lite i skogen. Men i den prisklassen du letar i är det dunder viktigt med kvitton på renoveringar för crossar rasar förr eller senare å för 25k kan de blir ganska snart =/
4takt = dyrt i dom lägerna. Eller håller den en evighet vad vet jag :tungan

snuffe666

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
ingen än:)
250 räcker å blir över om du bara ska brumma lite i skogen. Men i den prisklassen du letar i är det dunder viktigt med kvitton på renoveringar för crossar rasar förr eller senare å för 25k kan de blir ganska snart =/
4takt = dyrt i dom lägerna. Eller håller den en evighet vad vet jag :tungan

tycker du att det våre smartare och satsa på 2 takt för dom pengarna isåfall vilken cc en 125cc varvar ju så jävligt men en 250 går väl lite väl bra för en nybrörjare?

:rolleyes:

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Briggs & Stratton
ktm 200 2t är en schöööön hoj, man åker riktigt fort med den. 250 2t är annars att satsa på, för det är jobbigt att alltid behöva ha massa varvr för att det ska hända nåt såsom i en 125.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Jag hade tagit en 250cc 2T för jag tittar själv efter det:) Man riskerar inte så dyra reperationer på samma sätt som en 4T + att det är mindre meckande oxå..

Thuum

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Hoj
Crf 450 - 03
Jodå dom där är shyssta fråga om kvitton på delarna han bytt o fråga hur mycket han har kört sen renoveringen bara :p. Men det är som Geronimo79 sa det är dyrt att laga 4t när de rasar. Jag tycker också dom är jobbigare att starta än 2t

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
tror 250 blir för stort för mig när jag är nybörjare men i sommar kanske.. :yoparty

någon som vet något om husqvarna 125wr 1996 ???

250 är absolut inte för stort, det är tillochmed bättre än att gå på en 125cc
Du behöver inte ligga och blåvarva hojen hela tiden, och så håller kolven längre :)

Jag gick från moped till 250cc till exempel utan problem.

Min wr250 är en bra nybörjarmaskin, men om du är bestämd för en 125cc så tycker jag att wr125 verkar okej, men jag skulle hellre satsa på en japansk hoj vid den årsmodellen :)

Mina åsikter :tummenupp

Last edited:

danb

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
zx10r ^ninja^
ja 250 går å motions köra med till skillnad från 125 som kan äta stift å bli allmänt tjurig om man inte kör den som stulet =)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln