Sukke
Ny medlem
Hej är ny här på sporthoj.com och tänkte fråga om någon har
ett bra förslag på hur kammarna skall vara inställda,för en
vridmomentstark och fin karaktär på motorn.
Min gixxer är borrad till 1216 cc och har bara en lätt portning
RS40-flatslide förgasare och ett vance and hines avgassystem.
Orginalkammar med ställbara drev, i övrigt orginal.
Kammarna står idag ca 110 grader på både insug och avgas
men jag tycker att den är lite törstig och att effekten ligger
lite högt i registert jämför med tidigare inställning som var
105 grader på insug och 101 grader på avgas, dock fanns
det en del småspikningar vid ca: 4000varv med denna inställning.
Därför ändrade jag timningen, men som sagt jag skulle vilja ha vridet
tillbaka utan spikningar.
MVH Per
ett bra förslag på hur kammarna skall vara inställda,för en
vridmomentstark och fin karaktär på motorn.
Min gixxer är borrad till 1216 cc och har bara en lätt portning
RS40-flatslide förgasare och ett vance and hines avgassystem.
Orginalkammar med ställbara drev, i övrigt orginal.
Kammarna står idag ca 110 grader på både insug och avgas
men jag tycker att den är lite törstig och att effekten ligger
lite högt i registert jämför med tidigare inställning som var
105 grader på insug och 101 grader på avgas, dock fanns
det en del småspikningar vid ca: 4000varv med denna inställning.
Därför ändrade jag timningen, men som sagt jag skulle vilja ha vridet
tillbaka utan spikningar.
MVH Per