Tippa 250R på SM-finalen!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det kan vara ett av de bästa startfälten i 250R på massvis med år. Kanske bra att man inte kan vara med och skämma ut sig. :näsblod

Dels har vi fighten om slutsegern mellan Cajback och Dobrich. Har VM-tempot fastnat hos Niklas och räcker det?
Mårtensson kommer tillbaka efter en hel säsongs frånvaro pga körning i vassare serier.
Kenni Aggerholm kommer hit och vill visa attd et finns fler snabba danskar. Sedan har vi Fredde W som trots en svullen fot säkert kommer ner och vill visa var skåpet ska stå. En av hans gamla antagonister ska dessutom köra Nordgrens hoj så startfältet i 250R är riktigt vasst med de usual suspects, Daniel Persson, Anders Kihlander, Robert Dobrich, Micke Lindfors, Erik Sjöström, Jan Corneliusson, Oscar Håkansson etc.
Det kommer bli svinsvårt att tippa men här är mitt försök.

1. Fredde Watz
2. Mister X. ( :D )
3. Mårtensson
4. Cajback
5. Lindfors
6. DP
7. Dobrich
8. Ako
9. Oscar
10. Janne C.

Sjöström, Aggerholm får bryta.
Fan helt omöjligt att tippa men det kommer bli grymt att titta på!
 
Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Goodstuff skrev:
Det kan vara ett av de bästa startfälten i 250R på massvis med år. Kanske bra att man inte kan vara med och skämma ut sig. :näsblod

Dels har vi fighten om slutsegern mellan Cajback och Dobrich. Har VM-tempot fastnat hos Niklas och räcker det?
Mårtensson kommer tillbaka efter en hel säsongs frånvaro pga körning i vassare serier.
Kenni Aggerholm kommer hit och vill visa attd et finns fler snabba danskar. Sedan har vi Fredde W som trots en svullen fot säkert kommer ner och vill visa var skåpet ska stå. En av hans gamla antagonister ska dessutom köra Nordgrens hoj så startfältet i 250R är riktigt vasst med de usual suspects, Daniel Persson, Anders Kihlander, Robert Dobrich, Micke Lindfors, Erik Sjöström, Jan Corneliusson, Oscar Håkansson etc.
Det kommer bli svinsvårt att tippa men här är mitt försök.

1. Fredde Watz
2. Mister X. ( :D )
3. Mårtensson
4. Cajback
5. Lindfors
6. DP
7. Dobrich
8. Ako
9. Oscar
10. Janne C.

Sjöström, Aggerholm får bryta.
Fan helt omöjligt att tippa men det kommer bli grymt att titta på!
Så Pallander ska köra alltså eller? Tror inte Fredde får det så lätt om foten är så kass som den verkar, mitt tips är Mårtensson etta, Fredde tvåa och sen resten i en oskiljbar sörja! :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror det kommer bli ett sjuhelvetes rejs. Fredde äger även om han är skadad och Palle kör alltid fort även om han har få mil i kroppen. Tyvärr inte säkert om mårtensson får köra, men kör han är han med på pallen.

1. Watz
2. Palle
3. Mårtensson
4. Kenni
5. Dobrich
6. Cajback
7. Lindfors
8. Dp
9. Sjöström
10. Matikainen(om han kommer)

Svårt att tippa hela ligan, men Lindfors har kört ruggigt fint de senaste rejsen också.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
En sak är säker och det är att det komemr gå apafort och alla som tar poäng i det här racet har kört grymt bra!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
1.Watz
2.Mårtensson
3.Cajback
4.Mr X
5.Aggerholm
6.Lindfors
7.Dobrich
8.Persson
9.Litjens
10.Corneliusson

Detta kommer fan vara tidernas bästa SM-race, fyfan vad kul det ska bli!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Mr X är Pallander på Nordgrens hoj.
Nu ska sambon bearbetas så man kan åka ner och beskåda denna tävling som har alal förutsättningar för att bli ett kanonrace!
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Var hittar man startlistor ?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
1. Watz
2. Mårtensson
3. Palle
4. Oscar
5. Dobrich
6. Cajback
7. Lindfors
8. Dp
9. Sjöström
10. Crazy Frog
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Rapport från dagens fria träning....

Mårtensson ser het ut! Klockade honom några varv och fick 1.02 som bäst. Robert Dobrich kör också fort, fick flera 1.03 på honom. Fredrik Watz körde inte så mycket på första passet men på andra låg han ute nästan hela tiden. Fick någon hög 1.02 på honom också.

Palander verkar inte alls ha kommit upp i tempo. Han blev ifrånkörd av Oscar som verkar köra mycket bra! 1.04 var det bästa jag fick på Palle. Cajback och Oscar tog jag inte tider på men de låg och körde ihop och de var snabbare än palle men långsammare än Watz.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Chris Ash skrev:
Han blev ifrånkörd av Oscar

Fick idag äran att köra ikapp och om Palle, Watz och Cajback, så jag är nöjd! 1.03,2 blev det som snabbast! Nu fattas det bara att gasa lite mer och ge fan i att bromsa så tidigt på rakan! :huvet
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Neutral skrev:
Watz har väl ingen egen hoj, vilken kör han på nu och vad är det för status på den?

Han kör fredrikssons cykel, går bra i motorn, men inte lika fint chassi och bromsar. Han ska nog få till det rätt bra till på söndag.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Förra året körde Harms 1:01.9 och Fransson 1:02.3. Med tanke på att de flesta är snabbare i år lär det bli enormt tufft.

Jag gissar att Mårtensson tar en ganska överlägsen seger före Watz. Cajback trea.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oscar skrev:
Fick idag äran att köra ikapp och om Palle, Watz och Cajback, så jag är nöjd! 1.03,2 blev det som snabbast! Nu fattas det bara att gasa lite mer och ge fan i att bromsa så tidigt på rakan! :huvet
Det såg bra ut, dock såg Mårtengåsson lite snabbare ut, speciellt ut på rakan där han la feta power wheelis som jag fick på bild, ska försöka tanka över bilderna asap.

Max fotade oxo, men vi hade dåligt med sol och då blir bilderna sådär.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Förra året körde Harms 1:01.9 och Fransson 1:02.3. Med tanke på att de flesta är snabbare i år lär det bli enormt tufft.

Jag gissar att Mårtensson tar en ganska överlägsen seger före Watz. Cajback trea.

Förraförra året körde fredde 1:01.7 eller om det var 1:01.5 med ett par däck han hade kört EM med + kval lördagen på knutstorp, warm-up och på rejset. De var sopslut. Så tror nog inte det blir särskilt överlägset, om det ens händer.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top