Tippa 250R på SM-finalen!

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Fast då hade han väl en ganska mycket bättre hoj än i år. Skit också att man inte kan kolla (tar själv licens i helgen :banana ).
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Mårtensson har pole på 1.01,8 och femman Watz ligger bara 0,3 efter... :gnissla Jag ligger sexa med 0,9 efter på 1.02,7 :)
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Det låter som en vandringssägen.
Vad blir inte överlägset menar du?

Eftersom jag var där, och körde i samma rejs, vet jag att det är sant.
Att Mårtensson skulle vinna överlägset är inte särskilt troligt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Kom precis hem från kvalet, 250 hann bara några varv innan det var en rejäl krasch efter långa rakan, det tog låååång tid och jag undrar om de fick köra något mer.

Håkan Olsson är helgens mest sinnesjuka dock....1.02.4 med en 125 racer,3 tiondelar långsammare än Watz...vansinne sa bull!

Dessutom är det extremt jämnt i botten av 125. En norrman, jag,guzzo,Jörgen Player,Titum och Jocke Stensmo inom några tiondelar.

Guzzo åkte förresten snålskjuts på mig när han satte sitt snabbaste varv, och vad får man för det? Jo blir nedpetad en placering av densamme :mad: ;)
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Chris Ash skrev:
Kom precis hem från kvalet, 250 hann bara några varv innan det var en rejäl krasch efter långa rakan, det tog låååång tid och jag undrar om de fick köra något mer.
Nope, det var stopp efter krashen.

Chris Ash skrev:
Håkan Olsson är helgens mest sinnesjuka dock....1.02.4 med en 125 racer,3 tiondelar långsammare än Watz...vansinne sa bull!
Pappa Olsson var rätt nöjd...
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Kom precis hem från kvalet, 250 hann bara några varv innan det var en rejäl krasch efter långa rakan, det tog låååång tid och jag undrar om de fick köra något mer.

Håkan Olsson är helgens mest sinnesjuka dock....1.02.4 med en 125 racer,3 tiondelar långsammare än Watz...vansinne sa bull!

Dessutom är det extremt jämnt i botten av 125. En norrman, jag,guzzo,Jörgen Player,Titum och Jocke Stensmo inom några tiondelar.

Guzzo åkte förresten snålskjuts på mig när han satte sitt snabbaste varv, och vad får man för det? Jo blir nedpetad en placering av densamme :mad: ;)

Vad åkte ni för tider då?

Håkan måste åkt så ända in i helvete! :tummenupp

Vad är uppfattningen om ombyggnaden gör att det går fortare?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Vad åkte ni för tider då?

höga 1.07-låga 1.08


oFFkeFF skrev:
Vad är uppfattningen om ombyggnaden gör att det går fortare?

Skillnaden är i så fall liten,den enda skillnaden är att man får ett lite rakare spår ut på långa rakan. Det var bra förhållanden idag och tiderna på de flesta deltagarna låg ungefär där de brukar.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Det låter ju inte klokt! Jag har inte kört på Knutstorp, men tydligen är det inte en bana som gynnar starka motorcyklar utan framför allt skickliga förare.

Det stämmer bra det, Knutstorp och Falkenberg är av samma skrot och korn. De kräver att man håller farten uppe genom böjarna, bär med sig kurvhastighet. Intressant är att Håkan åkte lika fort som Miinin på sin Superbike gjorde ifjol. Miinin har 170 hästar, Håkan 50. Undrar var det är Håkan kör in tiden.... :rock
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Det stämmer bra det, Knutstorp och Falkenberg är av samma skrot och korn. De kräver att man håller farten uppe genom böjarna, bär med sig kurvhastighet. Intressant är att Håkan åkte lika fort som Miinin på sin Superbike gjorde ifjol. Miinin har 170 hästar, Håkan 50. Undrar var det är Håkan kör in tiden.... :rock
Eftersom hastighetsskillnaden mellan Superbike och 125 på de raka partierna är så stor inser man hur stor den också är under inbomsningarna och i kurvorna; där föraren kan visa sin skicklighet. Hade varit riktigt kul att se ett "parallellrace".
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Eftersom hastighetsskillnaden mellan Superbike och 125 på de raka partierna är så stor inser man hur stor den också är under inbomsningarna och i kurvorna; där föraren kan visa sin skicklighet. Hade varit riktigt kul att se ett "parallellrace".

Knutstorp svänger hela tiden, bara förbi depån man har cykeln upprätt, annars är man antingen i en sväng, på väg in i en eller på väg ut ur den.
Förbaskat rolig bana, men den är sliter hårt på en fysiskt.
Första året jag körde där la jag på ett nytt set däck på fredagen, pressranden på mitten av däcket var kvar efter rejset på söndagen :yoparty

På knutstorp måste man väl ändå säga att man är impad att Miinin kommer ner på de tiderna med sitt blysänke till hoj ;)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Snyggt, har du fått lite varv på moppen nu eller? ;)

Jao...den gick fint som fasen i tisdags, har inte fått samma snurr på den nu. Men den går hyggligt. Får se imorron vad som händer. Hade varit fint att sluta skitsäsongen med flaggan i topp...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top