Tippa Pro Superbike på Knutstorp.

Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Körde du de tiderna med en "standardhoj"?

Nä, jag har annat avgassystem.... och Öhlins bak som jag inte vet hur
man skall ställa in.. för det spinner över allt. Jag får inte ner kraften i backen
tyvärr.. vet inte vad jag skall göra heller, då jag är helt kass på att ställa
in dämpare...
Jag har även bytat drevning..
Men annars är det original fotpinnar tex, och även gafflarna fram. Har inte
ens kollat hur mycket olja där är i original gafflarna, men tror det funkar
ok för mig iallafall :)
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02

(skulle behövt få ner vikten på hojen litta också, men tyvärr är där
inte pengar till fälgar o sånna häftiga saker, så det får bli 180 kg torrvikt
så länge tyvärr..)

/Benny

180kg? Fjäderlätt juh ;)

O bra kört!
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nä, jag har annat avgassystem.... och Öhlins bak som jag inte vet hur
man skall ställa in.. för det spinner över allt. Jag får inte ner kraften i backen
tyvärr.. vet inte vad jag skall göra heller, då jag är helt kass på att ställa
in dämpare...
Jag har även bytat drevning..
Men annars är det original fotpinnar tex, och även gafflarna fram. Har inte
ens kollat hur mycket olja där är i original gafflarna, men tror det funkar
ok för mig iallafall :)
Oki, tiderna lagda med standard korvkioskmod alltså :D

180kg? Fjäderlätt juh ;)
Haha, jag lyfte en sån Mille som du kör efter en omkullkörning på Knutstorp 1:a maj. Den var inte särskilt lätt måste jag säga :näsblod
 
Last edited:
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Och dig har jag fullkomligt mosat med en ytterrökare i kurvan efter rakan... Och nu 1.02,7!!!! Då måste det ju finnas hopp för mig med!:)

Hahahaha :D
Visst finns det hopp för dig med.. du är ju snabb som du är redan.. :)

Tror dom skall ha nått KM snart på Knutstorp.. då får du komma så vi kan
leka ihop igen :)
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Varför då egentligen?

För att han tex...

*Kom 7:a på Oschersleben 2002 i SS600 VM. 0.9 sek från snabbaste varv i stenhård fight med Fabien Foret. Körde ifrån James "I dont rate Biaggi at all" Ellison med 23 sekunder.

*Kvalade 4:a på Assens SS600 VM samma år innan han vurpade och bröt något så han inte kunde köra racet. Kvalade ut Cralle Lindholm, som då dominerade Synsam Trophy över Jimmy, Folkesson, Fredrik Jansson osv, med 3 sekunder!

*Kom 10:a på Monza 2004, spöade Diego Gugovaz, som slog Folkesson i EM, på hans hemmabana, samt Lorenzo Lanzi.

*Kom 6:a på Assen samma år, var före Max Neukirchner och 15 sek före Kai Börre Andersen.

*Är ex-europamästare i SS600

*Är ex-Holländsk mästare i SS600, slog Barry Veneman över en hel säsong.

*Är ex-dubbel svensk mästare i 250.

Dvs en meritförteckning de andra i serien bara kan drömma om. I ljuset av detta ter sig hans prestation på Knutstorp som märklig, om inte något var fundamentalt fel med inställningar och liknande.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Alla som kör K7 har lite problem med att få dom till att gå bra. Hanson kör ju en sån. Han har dessutom haft mycket oflyt på sina försäsongsträningar. Miinin bytte till sin K3:a för att den var bättre bl.a.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Alla som kör K7 har lite problem med att få dom till att gå bra. Hanson kör ju en sån. Han har dessutom haft mycket oflyt på sina försäsongsträningar. Miinin bytte till sin K3:a för att den var bättre bl.a.

Verkar vara en riktig skithoj i VM och större nationella serier med, kolla Kagayama och Suzuki i BSB tex. Biaggi kör ju rätt fort, men det är nog inte hojens förtjänst.
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Victor vurpade på det 17:de varvet ifrån en 2:dra plats uppe i hårnålen.

Innan dess så hann han sättta racet snabbaste varvtid med 1.00:826.

Jag hörde inte ett skit där jag stod och de var ganska sent på loppet som jag hörde ett sprakande om highside och något om 3:e varav... Men bra att det fanns folk med bättre hörsel på plats :tungan

Vi märkte snabbt att det fattades någon men inte förrän efter fick jag höra att det var Zuber.. Jag var där på ThompaRacings bekostnad så man hejade på annan förare... :tungan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag hörde inte ett skit där jag stod och de var ganska sent på loppet som jag hörde ett sprakande om highside och något om 3:e varav... Men bra att det fanns folk med bättre hörsel på plats :tungan

Vi märkte snabbt att det fattades någon men inte förrän efter fick jag höra att det var Zuber.. Jag var där på ThompaRacings bekostnad så man hejade på annan förare... :tungan

Kan ha varit på varv 13-14 med iof. Tyckte det var 12 varv kvar när han inte döck upp på rakan. Tror kommentatorn först sa att det var Nylund som kraschade.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
För att han tex...

Ja det var ju ett tag sedan han körde tydligen så han har nog lagt av sig lite. Och att samtidigt börja köra 1000cc o bemästra det till fullo? Nja, han kommer nog behöva ett antal tävlingar för att komma igång. Han har potentialen minst sagt, men som sagt så tror jag inte man ska förvänta för mycket första rejset då både hoj och han haft lite otur.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Ja det var ju ett tag sedan han körde tydligen så han har nog lagt av sig lite. Och att samtidigt börja köra 1000cc o bemästra det till fullo? Nja, han kommer nog behöva ett antal tävlingar för att komma igång. Han har potentialen minst sagt, men som sagt så tror jag inte man ska förvänta för mycket första rejset då både hoj och han haft lite otur.

Han har väl kört rätt mycket 1000cc i endurance vm?
Jag är klart förvånad över hans resultat i helgen, han är klart en av sveriges bästa förare, d.v.s han ska vara på pallen i veidec, kanske inte piska lindström med hästlängder eller så, men klart fightas med både honom och Miinin.
Även om nu k7'an är svår och få till borde han hamnat högre.
Jeje, får hoppas de får till den där sunkiga suckan ;)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Miinin bytte väl mest för att han gjorde kaffeved av sin K7:a?

2928139 Alla som kör K7 har lite problem med att få dom till att gå bra. Hanson kör ju en sån. Han har dessutom haft mycket oflyt på sina försäsongsträningar. Miinin bytte till sin K3:a för att den var bättre bl.a.
Miinin bytte väl mest för att han gjorde kaffeved av sin K7:a?

2928258 Verkar vara en riktig skithoj i VM och större nationella serier med, kolla Kagayama och Suzuki i BSB tex. Biaggi kör ju rätt fort, men det är nog inte hojens förtjänst.
I AMA dominerar de som vanligt men i övriga serier har den gått sämre än väntat vad jag har sett.
 
Last edited:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Ort
solna
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Alla som kör K7 har lite problem med att få dom till att gå bra. Hanson kör ju en sån. Han har dessutom haft mycket oflyt på sina försäsongsträningar. Miinin bytte till sin K3:a för att den var bättre bl.a.

Jag såg ett AMA race nyss och där körde både Mladin och Spies med k6 så något är det
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top