Tippa Pro Superbike premiären.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag störde mgi en del på deras gillande av att visa repriser och då dra ner det som hände live till en mindre bild. Tvärtom vore bättre, liten ruta med repris och stor med live. Som valmers säger önskar man mer info och statistik men på det hela bra.

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Liten Galen
Gissar att det är för mycket begärt att få se HELA rejset:va Håller med om repriserna, alla har väl inte 56-tumsskärmar hemma...

@ngel

Guest
Och så var det lite bilder igen ... :)
Har också slängt ut lite på galleriet.. Dock inte hunnit sortera dom på respektive förare... Plus att det blev lite fyrhjulingar och annat ...

Här är ett par ivf ...
Och visst var det publik där .. :)
Och en del ser ju ut att ha ett riktigt "kärt" förhållande :D

Bifogat

• IMG_1012.JPG
    IMG_1012.JPG
    153.4 KB · Visningar: 92
  • IMG_1014.JPG
    IMG_1014.JPG
    104.7 KB · Visningar: 99
  • IMG_1157.JPG
    IMG_1157.JPG
    115.9 KB · Visningar: 86
  • IMG_1171.JPG
    IMG_1171.JPG
    92.5 KB · Visningar: 103

spyan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
CBR 1000RR
.

hadde funderingar på att köra wildkort men men så såm dom kör i pro i år är ju grymmt imponeande och jag tror att det är roligare att titta på än delta !!

alla i startfältet kör grymmt inponerande :yoparty :yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag störde mgi en del på deras gillande av att visa repriser och då dra ner det som hände live till en mindre bild. Tvärtom vore bättre, liten ruta med repris och stor med live. Som valmers säger önskar man mer info och statistik men på det hela bra.
Satt och kommentera samma sak hos Macke, de borde definitivt gjort tvärtom! Skicka en kommentar om det till STCC så tror jag det kan hända!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
På det hela så tycker jag att sändningen var mycket bra, helt klart ett lyft för RR och motorcykelsporten i Sverige.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det lilla jag hann se var mycket fina bilder iaf, däremot blev man lite förvirrad av slow-mo repriserna när de tog sån plats som någon sa.
Annars mycket klockrena bilder med bra fartkänsla :tummenupp
Hade inget ljud på så kan inte säga något om kommentatorerna.

Och satan vad hett pro-sbk blivit, riktigt bra varvtider numer :tummenupp

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
hadde funderingar på att köra wildkort men men så såm dom kör i pro i år är ju grymmt imponeande och jag tror att det är roligare att titta på än delta !!

alla i startfältet kör grymmt inponerande :yoparty :yoparty

Lite svårt att veta om det har någonting med asfalteringen att göra att de körde så fort?
Men imponerande är det allt!

Dunlop förare verkade ha en klar fördel

Dom nya däcken från Pirelli har inte dykt upp ännu enligt uppgift, sen är ju Pirelli helt kassa om det inte är rätt temperatur ute!

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Lite svårt att veta om det har någonting med asfalteringen att göra att de körde så fort?
Men imponerande är det allt!
Tidigare var gällande banrekord för STCC-bilarna 1:01.827, Mattias Andersson körde 1:00.580 i race igår. Även de med stödhjul och skyddsbur har alltså förbättrat sig. Hur mycket av det som ligger i ny asfalt begriper inte jag.

Tror de var under minuten med Super Touring-reglementet.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Och satan vad hett pro-sbk blivit, riktigt bra varvtider numer :tummenupp
Ja, grymt vad det går. Gissar dock att en hel del av kapandet av banrekordet beror på asfalten. Närmare två sekunder snababre på en bana som tar en minut att komma runt låter lite för bra för att vara sant.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ja, grymt vad det går. Gissar dock att en hel del av kapandet av banrekordet beror på asfalten. Närmare två sekunder snababre på en bana som tar en minut att komma runt låter lite för bra för att vara sant.
Har inte Folkesson kört under minuten han också med "lilla" hojen? Färre hästar och ingen cheat:ande med TC som Freddy :)

samuel w

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 v4.0
Har inte Folkesson kört under minuten han också med "lilla" hojen? Färre hästar och ingen cheat:ande med TC som Freddy :)

Är det någon som vet hur det här med Freddys TC ligger till? Får man ha eftermarknads-TC i Pro Superbike? Eller är det bara nån sorts PR-jippo för Kawas standardmonterade TC, vilken jag har väldigt svårt för att tro att Freddy använder sig av?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Är det någon som vet hur det här med Freddys TC ligger till? Får man ha eftermarknads-TC i Pro Superbike? Eller är det bara nån sorts PR-jippo för Kawas standardmonterade TC, vilken jag har väldigt svårt för att tro att Freddy använder sig av?

De får inte sätta på något annat system vad jag vet såvida det inte är standard.
Dock såg det ju rätt sladdigt ut för Freddy igår, så tror knappast TC'n var på, eller så funkade den väldigt uselt ;)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Man får defenitivt inte annvända tractioncontrol på en hoj som inte har det i det homoligiserade utförandet enligt reglementet. (Det är väl bara 1098R som har det vad jag vet)

Den "TC" som sitter på Kawwan orginal är ingen riktig TC. Det går inte att vrida fullt mitt i böjen och sen låta elektroniken göra resten. Den fungerar med som någon form av "highsider dämpare" då den övervakar varvtalet och stryper effekten vid "oväntade" varvtalshöjningar (när bakhjulet börjar spinna). När detta händer är det redan för sent... Oftast..

Jag tror att det är en kombination av att Freddy är rätt het just nu, samt att en del av banan har asfalterats om...

Det var ju flera som körde under gällande banrekord...

jockeloto

Medlem
Gick med
9 Feb 2007
Hoj
Ingen:(
Varför kallar dem freddys ZX10 för ZXRR, det är ju motopgp maskinen:confused:
Riktigt så snabb är den inte..

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Varför kallar dem freddys ZX10 för ZXRR, det är ju motopgp maskinen:confused:
Riktigt så snabb är den inte..

Gathojen heter ju ZX10RR. De har bara kortat ner namnet. CBR1000RR heter ju visserligen Hondas dito, och det är ju sällan man kallar den för CBRRR:D

Bara ZX lät väl inte så spännande helt enkelt:D ;);)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept