Tippa topp 3 på SM Knutstorp

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
lyfter för att kanske hinna få en kommentar till innan det beger sig.
Får ju åka snart om man ska hinna ner med husvagn och allt:rolleyes:
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
fezt skrev:
2364676 Ni har ALLA missat ngt i NSB...

1. Kim Jensen :tummenupp
2. Lindström
3. Chrille A
4. Lorentzon

Och glöm allt va 3:eek:r o fyror heter.... förra året körde typ topp 10 2:eek:r...
Miinin & jensen körde 0:eek:r !!:tummenupp

Själv är jag sjuuuuk och slåss om att inte va sist... :näsblod
Ja visst ja, nu ändrar jag min tippning, Räcerkim är sjukt snabb på Knudan och Jimmy har käkat armco på Knudan en gång för mycket vill jag minnas.

(Edit) Jag hittar inte Kim på startlistan, ska ha köra eller :confused:

Chrille skrev:
2364695 Jalles 1,03 på Knudan var väl klassiska gökurs-treor? Nästan lika legendomsusade som Zurfarens gele-treor.

Jag kommer bestämt ihåg att den gamle KISS-fanatikern kvalade i samma led som mig på knudan....
Wenhov & Jalle levde i en fantasivärld, i nuläget är t.o.m jag mindre långsam än Jalle.
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kan bara medela att G:sson bara går runt och myser över att ha en hemmabana som han typ kan göra hur snabbt som helst även med ögonbindel på sig. Han har försökt med att övertyga Nordgren att om han vinner racet på Knutstorp så vill han hyra en hoj till att köra ett wildcard i GP med! :galen Han tänker försöka köra låga 2:eek:r på fredagsträningen nu bara för att det borde gå tycker han.. :)

I 125cc så har Ullis tagit ledigt detta racet pga ekonomin. Men som ersättare detta racet så har Anna Carlsson hoppat in.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Axxexs skrev:
2367449 Kan bara medela att G:sson bara går runt och myser över att ha en hemmabana som han typ kan göra hur snabbt som helst även med ögonbindel på sig. Han har försökt med att övertyga Nordgren att om han vinner racet på Knutstorp så vill han hyra en hoj till att köra ett wildcard i GP med! :galen Han tänker försöka köra låga 2:eek:r på fredagsträningen nu bara för att det borde gå tycker han.. :)

I 125cc så har Ullis tagit ledigt detta racet pga ekonomin. Men som ersättare detta racet så har Anna Carlsson hoppat in.
Även om Gsson aldrig har tävlat på en Kawwa 250R :tungan så kommer han att bli giftgrön på banan, vi får se om det räcker till pallplats.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Axxexs skrev:
2367449 I 125cc så har Ullis tagit ledigt detta racet pga ekonomin. Men som ersättare detta racet så har Anna Carlsson hoppat in.
Trist med Ullis. :( Är det Anna från 250SP? Hon verkar ju vara supersnabb, kul att hon ska köra racer.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Någon som vill ändra sina tips med tanke på den utlovade väderleken?

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr_europa.htm?city=110046042&name=Helsingborg

Träningen har börjat:

Fredagsträning 11 augusti 2006.

Kl. 09.00-09.20 125 junior grupp 1
Kl. 09.30-09.50 125 cc grupp 2
Kl. 10.00-10.20 SuperBike grupp 3
Kl. 10.30-10.50 250 cc grupp 4
Kl. 11.00-11.20 Rookie 600 grupp 5
Kl. 11.30-11.50 Rookie 1000 grupp 6

Paus

Kl. 12.25-12.50 125 junior grupp 1
Kl. 13.00-13.25 125 cc grupp 2
Kl. 14.35-14.00 SuperBike grupp 3
Kl. 14.10-14.35 250 cc grupp 4
Kl. 14.45-15.10 Rookie 600 grupp 5
Kl. 15.20-15.45 Rookie 1000 grupp 6
Kl. 16.00-16.25 SM 450 grupp 7
Kl. 16.35-17.00 SM Open grupp 8
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Axxexs skrev:
2367449 Kan bara medela att G:sson bara går runt och myser över att ha en hemmabana som han typ kan göra hur snabbt som helst även med ögonbindel på sig. Han har försökt med att övertyga Nordgren att om han vinner racet på Knutstorp så vill han hyra en hoj till att köra ett wildcard i GP med! :galen Han tänker försöka köra låga 2:eek:r på fredagsträningen nu bara för att det borde gå tycker han.. :)

I 125cc så har Ullis tagit ledigt detta racet pga ekonomin. Men som ersättare detta racet så har Anna Carlsson hoppat in.
Ska bli kul att se hur det går för G:sson. Kul att Anna ska testa en racer, det kan gå riktigt bra. :)
 

#44

Mjukis
Gick med
4 Feb 2004
Ort
lkpg
Hoj
ns125,rd500+en fjollmoppe
Axxexs skrev:
2367449 Kan bara medela att G:sson bara går runt och myser över att ha en hemmabana som han typ kan göra hur snabbt som helst även med ögonbindel på sig. Han har försökt med att övertyga Nordgren att om han vinner racet på Knutstorp så vill han hyra en hoj till att köra ett wildcard i GP med! :galen Han tänker försöka köra låga 2:eek:r på fredagsträningen nu bara för att det borde gå tycker han.. :)

I 125cc så har Ullis tagit ledigt detta racet pga ekonomin. Men som ersättare detta racet så har Anna Carlsson hoppat in.


:) jag kan bara säga att det är helt underbart att det räcker att vinna en SM deltävling så är man självklart tillräckligt:confused: snabb för ett WILDCARD i VM :tummenupp
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
#44 skrev:
2368133 :) jag kan bara säga att det är helt underbart att det räcker att vinna en SM deltävling så är man självklart tillräckligt:confused: snabb för ett WILDCARD i VM :tummenupp
Det är väl du bevis på. ;)
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Inga bra tider idag... Halvblöt bana på förmiddagen och regn på eftermiddan...

Många förare stod över träingen
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
#44 skrev:
2368133 :) jag kan bara säga att det är helt underbart att det räcker att vinna en SM deltävling så är man självklart tillräckligt:confused: snabb för ett WILDCARD i VM :tummenupp
Gsson har tävlat i många år i många olika klasser, han vann SM i 250SP för ett par år sedan.

LOTTAK skrev:
2368761 Någon som kan länka lite tider från fria träningarna idag?
GUL R-1000 körde 1.15 i blött, Chrille SBK körde 1.13 i ösregn.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Fixx skrev:
2368854 Inga bra tider idag... Halvblöt bana på förmiddagen och regn på eftermiddan...

Många förare stod över träingen
Lite konstigt beslut att så över träningen eller?
Sannolikheten är ju stor att det är samma rejförhållande på söndag som idag. Varför inte se vad man kan prestera i dessa förhållanden istället? Eller tänker jag fel nu? :va

Ni som tävlar får gärna förklara för oss oinvigda.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Maverick_ou812 skrev:
2368884 Lite konstigt beslut att så över träningen eller?
Sannolikheten är ju stor att det är samma rejförhållande på söndag som idag. Varför inte se vad man kan prestera i dessa förhållanden istället? Eller tänker jag fel nu? :va

Ni som tävlar får gärna förklara för oss oinvigda.
Jag kör träning inför tävling oavsett väder, många hoppas kanske på torrföre.

Knudan är tuff när det är blött, 1.20 är vad jag mäktar med i regn men det räcker inte för pallplats i R-1000.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top