tipps för bakljuls åkning med zx9r -97

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
hej jag undrar om det är någon som har tips om hur jag ska göra för att lära mig lite bak slang åkning får inte upp den riktigt den är tung 240 kg står det i papprena får upp den lite åkte glidare innan så är inte riktigt haj på sånt här än någon som har några tipps kanske ??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tyvärr får du slita på kopplingen för att få upp din hoj samtidigt som du rycker. Annars blir det bara fjuttwheelisar där du når varvspärren innan du fått höjd nog.

koppla upp hojen = dra in koppling, släpp ut och bibehåll full rulle (folk med kraftfullare hojar ska INTE göra detta)

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
Okej ska pröva det är det bara på att var med på bakbromsen om man kommer för högt lr ???

Swedie skrev:
Tyvärr får du slita på kopplingen för att få upp din hoj samtidigt som du rycker. Annars blir det bara fjuttwheelisar där du når varvspärren innan du fått höjd nog.

koppla upp hojen = dra in koppling, släpp ut och bibehåll full rulle (folk med kraftfullare hojar ska INTE göra detta)

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
har funderat lite på det är inte riktigt nöjd med det vill ha mer vad kan det kosta att göra det kollat lite finns inte mycket grejer vad jag har sett är det svårt att få ditt lr???

heliac skrev:
Eller trycksätt motorn :D

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Swedie skrev:

Tror inte att det ska vara nödvändigt, jag kan ju "gunga" upp min flodhäst (kvartston/100 häst) med orginaldrevning på 1'an och 2'an sittande utan problem och på 3'an ståendes. Med en tagg ner i fram så kunde jag skicka upp den på 5'an över krön i ca. 140 blås.

Kör mer, lär dig hojen så kommer det automatiskt. Men lite hjälp på traven får du om du drevar den. 1 ner fram och två upp bak gör den nog lagom hysterisk.

Jag tror attt det börjar spruta bitar om du plockar på turbo utan att renovera hela motorn grundligt. Sen vet jag inte hur du har det med tillgång på verktygsmaskiner och kunskap men jag tror att innan man är i mål med en trycksättning så har du lagt ut pengar nog för en ZX12'a och ett par års försäkring.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Nu vet jag inte vilken växel du vill lära dej att wheela i, men i 1'an behöver du bara gå upp till ca. 5000rpm och sedan slå av och på med gasen snabbt samtidigt som du rycker lite i styret. Det funkade iaf på Ninjan jag fick testa av en polare :tummenupp

Ta det försiktigt bara och låt övandet ta sin tid, så sitter det till slut :tummenupp

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
tack det ska jag göra har prövat det men tycker inte jag kommer upp tillräckligt högt för att ligga kvar ett tag...

TheDude skrev:
Nu vet jag inte vilken växel du vill lära dej att wheela i, men i 1'an behöver du bara gå upp till ca. 5000rpm och sedan slå av och på med gasen snabbt samtidigt som du rycker lite i styret. Det funkade iaf på Ninjan jag fick testa av en polare :tummenupp

Ta det försiktigt bara och låt övandet ta sin tid, så sitter det till slut :tummenupp

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
har tillgång till mycket genom kompisar o sånt några jobbar med biilar o sånt men inte så mycket men mc... oki jag får ju upp hojen det är inga problem men inte tillräckligt för att ligga kvar en liten stund jag ska försöka lite mer.. tck för hjälpen mvh jonas

TLS skrev:
Tror inte att det ska vara nödvändigt, jag kan ju "gunga" upp min flodhäst (kvartston/100 häst) med orginaldrevning på 1'an och 2'an sittande utan problem och på 3'an ståendes. Med en tagg ner i fram så kunde jag skicka upp den på 5'an över krön i ca. 140 blås.

Kör mer, lär dig hojen så kommer det automatiskt. Men lite hjälp på traven får du om du drevar den. 1 ner fram och två upp bak gör den nog lagom hysterisk.

Jag tror attt det börjar spruta bitar om du plockar på turbo utan att renovera hela motorn grundligt. Sen vet jag inte hur du har det med tillgång på verktygsmaskiner och kunskap men jag tror att innan man är i mål med en trycksättning så har du lagt ut pengar nog för en ZX12'a och ett par års försäkring.

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
har försökt komma högre går fan inte varvar till ca 5000-7000 på 1a sen släper av lite sen rycker o gasar men kommer fan inte upp mer än 20 cm blir sne som fan ju :gnissla

blom skrev:
upp med den högre då

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Alltså, jag är ingen örn på att köra, men skojar folk när dom undrar om deras sporthojar kan köras på bakslangen? Speciellt dom större maskinerna..
Va fan det är ju nästan bara att vrida på rullen, man behöver ju nästan inte ens på/av gas..
Detta disskuteras ju i va o varanna tråd?
Inget illa menat, Bara mina två cent....

Captain_Insane

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR-750 (sold) Kawasaki ER-5 (BILLIG) Husaberg FS (lånad)
HUr gungar man upp cykeln på 2:an??? har provat lite men det är fan svårt juh... 1:an är nemas problemas varvar ganska lätt ut den på bakhjulet på ettan.... få i 2:an snyggt är lite svårare dock.. fast det kommer väll...

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
det har inget med hojen att göra, dety sitter mentalt. Jag håller med DisqoBizkit litegrann. Jag fick utan några som helst bekymmer (och koppling) upp kompisens FZR1000 på tvåan. För övrigt en jäkla trevlig hoj, även att åka bakhjul på. den väger lika som gammninjan. 240kg är tjänstevikten...
Att du inte får upp den högre beror endast på att du slår av innan du fått upp den. Det är bara att öva.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
tatt2d skrev:
har försökt komma högre går fan inte varvar till ca 5000-7000 på 1a sen släper av lite sen rycker o gasar men kommer fan inte upp mer än 20 cm blir sne som fan ju :gnissla

7000 är nog nästan för högt :) Jag körde som sagt på 5000 när jag testade ninjan och det var inga problem! Men det handlar väldigt mycket om teknik och att våga. Så fortsätt träna så kommer det att bli högre och högre till slut :)

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10R Grön
tatt2d skrev:

Är du säker på att den inte är strypt :confused:

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
om du säger så kan du ju försöka med min skit tung helt enkelt.... :kocko

DisqoBizkit skrev:
Alltså, jag är ingen örn på att köra, men skojar folk när dom undrar om deras sporthojar kan köras på bakslangen? Speciellt dom större maskinerna..
Va fan det är ju nästan bara att vrida på rullen, man behöver ju nästan inte ens på/av gas..
Detta disskuteras ju i va o varanna tråd?
Inget illa menat, Bara mina två cent....

tatt2d

tatt2d
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
zx9r NINJA
inte vad jag vet ska inte vara det vet ej om den är om drevad det känns fan inte som att den är strypt skit bra drag i den men bara taskigt vrid att få upp den

cl skrev:
Är du säker på att den inte är strypt :confused:

Asken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
Det är inga problem att få upp en den på första växeln, öva öva öva öva....

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept