Tipps på Bra Ryggsäck

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag va och kollade på en Haglöf Tight 25L i dag, verkade helt ok i prisklassen runt 500 kronor.. Sen så ar den å få i røtt och svart så den matchar hojen....

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Bra tråd!!
Jag är själv på jakt efter en ryggsäck. Nån som vet vart man kan hitta kronans gröna ryggsäck/bag ?? gärna på nätet via postorder eftersom jag inte har nån bil och det kan bli lite vanskligt att ta hojen i det här jä :huvetla vädret!

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Arctic#1 skrev:
Jag va och kollade på en Haglöf Tight 25L i dag, verkade helt ok i prisklassen runt 500 kronor.. Sen så ar den å få i røtt och svart så den matchar hojen....
Köp en Honda ryggsäck. Den är svart och röd... :D

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Har va ju alla roliga.....NOT! he he joda detar val lite gay varning med fargmatchning, med jag kan forsakra at jag ar heterofil (gammal gubbe med fru och tre barn) men jag gillar at matcha så det så......

Edit: Men nar vi talar om fargmatchning så ar ju mc-jackan rød och svart, sen så ar ju hanskarna røda och svarta...och jag har bestallt en en rød-svart-hvit kawasaki fritids jacka...oj då ar jag gay?? he he NOT!.....

Last edited:

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
Chiefen skrev:
Bra tråd!!
Jag är själv på jakt efter en ryggsäck. Nån som vet vart man kan hitta kronans gröna ryggsäck/bag ?? gärna på nätet via postorder eftersom jag inte har nån bil och det kan bli lite vanskligt att ta hojen i det här jä :huvetla vädret!

Känner du ingen som är befäl/värnpliktigt... Be de ta en åt dej eller tappa bort sin egen, om dom får betala för den så lägger du ut nåra hundringar... :tungan

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Maveriq skrev:
Letar efter en vättig ryggsäck att ha när jag åker hoj men vet inte riktigt vad jag ska välja för någon? Jag har tittat på Alpinestar Vector och Back pack eftersom min övriga utrustning består av Alpinestar prylar, men vet inte riktigt hur de är. Har någon nått bra tips ska helst vara svart eller svart/röd och inte jätte biffig utan lagom i storlek. :tummenupp

Jag hatar att köra med ryggsäck. Antingen åker den upp för högt så den skymmer dödavinkeln eller nåt. Annars sitter den för långt ner så man fastnar i bakcutsen. Irriterande är det iaf.

Jag brukar spänna fast en vanlig bag på bakcutsen istället. Sitter hur bra som helst o lätt att plocka fram grejer som kamera o liknande om man vet vart den ligger.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Såg en Dakine Mission på Stadium igår för 599 spänn. Sån får det bli.

Den var billigare i Sverige än om man skulle köpa i USA och beställa hem.

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Chiefen skrev:
Bra tråd!!
Jag är själv på jakt efter en ryggsäck. Nån som vet vart man kan hitta kronans gröna ryggsäck/bag ??

Det finns klart bättre ryggsäckar än kronans, det är en ganska enkel konstruktion, och den jag hade en gång hade ingen direkt superkvalitet heller.

Factory

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
RSV 1000 R FACTORY
Maveriq skrev:
Letar efter en vättig ryggsäck att ha när jag åker hoj men vet inte riktigt vad jag ska välja för någon? Jag har tittat på Alpinestar Vector och Back pack eftersom min övriga utrustning består av Alpinestar prylar, men vet inte riktigt hur de är. Har någon nått bra tips ska helst vara svart eller svart/röd och inte jätte biffig utan lagom i storlek. :tummenupp
Köpte en rygga på military shop i gbg som jag är riktigt nöjd med!
dom har en hel del att välja på & dom finns på nätet!
Värt att kolla!!

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Elgasen skrev:
Det finns klart bättre ryggsäckar än kronans, det är en ganska enkel konstruktion, och den jag hade en gång hade ingen direkt superkvalitet heller.

Mjo, jag vet inte om vi talar om samma säck här iofs. Menar du den med metallram så är det inte den jag menar. Det finns en bagliknande ryggsäck...typ

Känner du ingen som är befäl/värnpliktigt... Be de ta en åt dej eller tappa bort sin egen, om dom får betala för den så lägger du ut nåra hundringar...

Jao, det var ju iofs en bra tanke. Ska höra med en polare som är flöjtis.

Tack för tipsen!! :fyllisar :tummenupp

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Chiefen skrev:
Mjo, jag vet inte om vi talar om samma säck här iofs. Menar du den med metallram så är det inte den jag menar. Det finns en bagliknande ryggsäck...typ

Jag trodde du menade "Stridsäck 2000",
men du kanske menade "Bärsäck 2000"? :va

Bärsäck 2000 (hockeytrunk) är absolut inget att ha på ryggen vid mc åkning.

Elgasen

Gick med
28 Jan 2004
Hoj
Chiefen skrev:
Jao, det var den översta jag syftade på...den är nog lite väl stor kanske!?
Tack för bilderna ialla fall! :tummenupp

Tycker inte det gör så mycket om dem är lite stora, för att ryggsäckar går ofta att krympa ihop om man inte har så mycket packning.

Dock tycker jag att min Fjällräven Campus Ace 40L är både skönare, lättare och fyller sin funktion bättre än kronans dito.

(skickar med en bild på mig med min fjällräven på ryggen, syns lite sådär kanske)

Bifogat

• ryggsack.jpg
    ryggsack.jpg
    48.9 KB · Visningar: 83

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag köpte nyss en arcteryx. De är mycket bra på att hålla vatten utanför vilket är ett måste vid MC-åkning :fakta

Arcteryx eller klättermusen ska du ha. Skippa haglöfs.

Mickep66

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Fzr 1000
henlin skrev:
Du ska självklart göra som jag och köpa en Deuter Trans Alpine, bästa ryggsäck jag provat. Sitter perfekt även fullpackad och i högre farter. Mycket flexibel inredning, många mindre fack, ett inbyggt regnskydd som man fäller ut och drar över ryggsäcken, och en teknik som Deuter kallar Airstripes, ett slags luftkanaler mellan rygg och ryggsäck. Inget man märker något av på mc:n förstås, men skönt om du har tänkt dig att använda den i andra sammanhang också. Dessutom är den riktigt snygg! Jag har inte sett den i butik i Sverige, köpte min på tyska eBay för runt 700:- inkl frakt. Rekommenderas! Deuter har många andra modeller också, hesidan är www.deuter.com

Transalpine30F342_norm.jpg

Tack för tipset! Köpte en idag i Göteborg och den verkar passa mycket bra.
Kanske lite stor när man har puckel men så köpte jag 30 litern också. Prövade att släppa lite på remmarna så den sjönk ner bättre på ryggen och den verkade sitta fint ändå. Nu ska den bara prövas under körning med men än så länge :tummenupp :tummenupp

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Oakley surfpack vill jag ha..

Bifogat

• 423883db6aa96x.jpg
    423883db6aa96x.jpg
    48.8 KB · Visningar: 181

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Maveriq skrev:

Jag köpte min på LIDL... 39 kr kostade den.. och där fanns 20 olika färger. :yoparty

Den håller i 2-3 veckor men du har ju råd med 20 st jämnfört med hagalöfs. :hihi

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Tänk på att en typ "Oakley surfpack " är bättre om man inte vill hålla på mecka med typ karbinhake i dragkedjan. Då "heldragkedjor" sånna som går runt. brukar ha en liten tendens att blåsa upp av fartvinden.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024