Tips angående skinnställ

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Behöver lite små tips angående skinnställ.
Tänkte köpa ställ för första gången och då man gärna vill spara några kronor tänkte jag försöka handla från fc moto. stället jag har sett heter Alpinestars RC-1 och nu undrar jag om någon vet något om stället (bra/dåligt?) och vilken storlek som förmodligen skulle funka.
Jag är 170 cm lång och väger någonstans mellan 67-70 kg.
Har kollat runt en del men då man inte har jättebra koll på vad man ska kolla efter på ett ställ så får ni gärna föreslå andra ställ också.

/ Robert

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
kolla

kolla i din lokale mc butik,

testa på plats sedan beställer du på fc moto.de

jag gjorde så när jag köpte mitt ixs ställ

Tänkte köpa ställ för första gången och då man gärna vill spara några kronor tänkte jag försöka handla från fc moto. stället jag har sett heter Alpinestars RC-1 och nu undrar jag om någon vet något om stället (bra/dåligt?) och vilken storlek som förmodligen skulle funka.
Har kollat runt en del men då man inte har jättebra koll på vad man ska kolla efter på ett ställ så får ni gärna föreslå andra ställ också.

/ Robert

Automan99

Polyamorös
Gick med
6 Sep 2004
Hoj
929
har ett alpinestars helställ som jag e mycket nöjd med . jag är runt 170 + 65kg , och för mig passar storlek 48 som hansken . sitter supertight .

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Tack för tipsen, blir nog att beställa en storlek 48 då. om jag inte går ut och prövar först men tycker det känns som lite dålig stil att gå ut i affärerna och prova för att sen beställa från internet till ett billigare pris. Men man kanske måste vara lite ful av sig om man ska beställa från internet.

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Hoj
KTM690SM

/ Robert

Jag fick mitt nya skinnställ idag. Köpte från ebay, svin billigt =)
När du väl testar skinnställ, tänk på att du kanske vill kunna ha ett ryggskydd under.
Jag är 178cm - 70 kg, 50 är min storlek, med ryggskydd. Sitter som gjutet!
:tuttar :tuttar

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...