Tips ang hojköp!

Strandelin skrev:
Det är nog din tändbox som tillåter högre varvtal...

Inte en aning om kammarna är märkta på din hoj men ett sätt är ju att kontrollera när/hur mycket ventilerna öppnar. Stämmer det inte med vad som står i din verkstadshandbok för orginalkammarna så kan vi kolla om det stämmer med HRC-manualen (som jag fått av Team-kollegan :tummenupp )

:tomten

Vad står det att det ska vara för spel då? Skulle vara kul att veta, jag har ju massa hemliga märkningar på minna kamdrev. Enligt Fritz hos TKR skulle det vara mindre än orginal.

ecce skrev:
Då jag ställde minna ventiler såg jag nämligen ingen HRC märkning(finns sådan?) men min hoj varvar ju 2000 mer än orginal.
/björn

Jag frågade den lokala handlaren om det gick att se på märkningen men enligt honom är det inte säkert att kammen är märkt HRC.

erik skrev:
Jag frågade den lokala handlaren om det gick att se på märkningen men enligt honom är det inte säkert att kammen är märkt HRC.

Min är märkt med DWS eller liknade. Har också hört nångonstans att man ej kan se det på märkning, men det låter ju lite skumt :va

uggla skrev:
Cykeln är hämtad nu, kanon fin...

103 bhp var det på hojen! Vid cirka 13 500 varv...

Tur att hojjen var fin när ni fick åka så långt, grattis.

103 bhp i all ära men det skulla vara kul att se effekt- och momentkurvan också.

ecce skrev:
Vad står det att det ska vara för spel då? Skulle vara kul att veta, jag har ju massa hemliga märkningar på minna kamdrev. Enligt Fritz hos TKR skulle det vara mindre än orginal.

Ventilspelen för en orginal motor hittar du i din fina manual på sidan 3-8, vad som gäller för din Holländska-supersportmotor vet jag tyvärr inte.

Hur/när kammarna lyfter hittar du på sidan 1-4 i manualen, HRC-kammarnas värden är scannar jag in under veckan och lägger upp här.

:tummenupp
¨

Strandelin skrev:

103 bhp i all ära men det skulla vara kul att se effekt- och momentkurvan också.

Ventilspelen för en orginal motor hittar du i din fina manual på sidan 3-8, vad som gäller för din Holländska-supersportmotor vet jag tyvärr inte.

Hur/när kammarna lyfter hittar du på sidan 1-4 i manualen, HRC-kammarnas värden är scannar jag in under veckan och lägger upp här.

Strandelin skrev:

Hehe japp, jag har inte den, kompisen som köpte cykeln har den.

Lite knepigt, själva kruvan börjar vid 6 tusen varv, det är ingenting före det på diagrammet?

Samma sak med varvräknaren den börjar vid 6 tusen varv.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back