Tips Ang Köp Av Hornet

2WD

Gsxf
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Suzuki Gsx 600f
Tja, ny här på sporthoj. Ska köpa min första hoj nu till våren, efter att ha haft kortet i snart två år!!
E helt såld på Honda hornet så en sån får det bli,. Behöver dock lite tips av er som är vana hojköpare och åkare..

Hade tänkt mig max 50 000 med utrustning samt hoj och har hittat några hornet för 40000. Vad tycker ni man ska tänka på, bör man ta en 02 före en 98 eftersom det bara skiljer ca 10000 i pris och framförallt, vad tycker ni om att köpa importare... e dom mycket mer svårsålda eller e det skit samma.
Tacksam för svar.

Ha det bra och må vårsolen skina över er alla inom en snar framtid

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
hornet är en mycket bra hoj !

Själv hade jag en 98a och den höll sig bra i andrahandsvärde köpte i augusti för 47k och sålde 1½ år senare för 45500 och då jag i o f s servat den enligt bok och satt på nytt drivpaket.

Tänka på är väll det vanliga kolla drivpaket och däck samt lager se hur skicket är rent allmänt.

Eftersom det är en honda så behöver du ju inte vara rädd om den gått många mil så länge den är servad.

Nackdelarna med hornet 600 är att det är en liten tank samt att fjädrarna i framgaffeln är mjuka som f-n.

Efterssom det i stort sett inte skiljer någonting så hade jag föredragit en 98 före en 02 det är dels lägre inköpspris mindre värdeminskning samt lägre försäkring för samma hoj!

Lycka till med köpet och försök hitta en röd med ett ordentligt slipon och ett fatbar styre så har du ballaste hojen i stada!

Mvh Oskar

http://www.blocket.se/vi/7239252.htm?ca=15_s

bara att slå till ett beg racedäck bak och sedan är den på topp!

bjud han 34k
sedan har du 10 tusen till utrustning och 6 till bakdäck och försäkring!

2WD

Gsxf
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
Suzuki Gsx 600f
Tack för svaret. Har faktiskt kollat på den hojen innan, men det e ju lite långt att köra när man bor i Malmö :rolleyes: Men men e det en bra hoj e det ju inga problem...

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Hade oxå en Hornet -98 som jag köpte 2002 för 45k och sålde lite dyrare 1½ år senare :).

Jag hade jävligt kul på den cykeln. Otroligt lätthanterlig

Det som gjorde att jag ville byta var vinddraget som kommer kring 140km/t samt att maxfarten var 200km/t. Den lilla tanken var väl en nackdel men inget som jag störde mig på, det var mest resesällskapet som blev less på mina tankstopp.

Trigger

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
vfr 800
Ang mjuk framgaffel så kostar hådare fjädrar 1100kr Öhlins. Så det är inte så dyrt. har även bytt till lite tjockare olja 15 istället för 10...
Annars är det en skön hoj.

//john

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM