Tips? att låsa fast MCn i garaget?

Linkan

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
sätaekserr sjufemti
twinner666 skrev:
En kille i vårat garage har gjort denna :yoparty

En skiftnyckel alt. 15/16 lednyckel kostar några tior på Överskottsbolaget. :rolleyes:

4 bultar i golvet är inte mkt till skydd tyvärr om du inte kan dölja muttrarna.

Byt ut expandern mot någon annan typ av bult, vagnsbult i komb. med kemankare kanske..

edit: Felskrivning :rolleyes:

Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Annars gör man som jag...

Bygger ett eget MC-larm som tjuter högt o tydligt... billigt blir de o bygga säjlv...

Drar i princip ingen ström, under 1mA iaf!... räcker i typ 5 000 timmar, 200 dagar... men så mycket drar inte ens larmet! skulle räcka längre, har för mig att jag mätte upp 50uA när jag mätte, dvs, 0,05mA... hehe :)
Hursomhelst, man lär inte lida av att batteriet tar sut för att larmet är igång...

Fast sen är det ju bra o ha en blinkande lampa så folk ser att den är larmad, men då går det utför! då räcker inte battriet alls lika länge!

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Knep finns..

MRX_Martin skrev:
Annars gör man som jag...

Bygger ett eget MC-larm som tjuter högt o tydligt... billigt blir de o bygga säjlv...

Drar i princip ingen ström, under 1mA iaf!... räcker i typ 5 000 timmar, 200 dagar... men så mycket drar inte ens larmet! skulle räcka längre, har för mig att jag mätte upp 50uA när jag mätte, dvs, 0,05mA... hehe :)
Hursomhelst, man lär inte lida av att batteriet tar sut för att larmet är igång...

Fast sen är det ju bra o ha en blinkande lampa så folk ser att den är larmad, men då går det utför! då räcker inte battriet alls lika länge!

Du kan få en diod att blinka i 3 månader på EN pen-cell (14x50mm, appr 0.8Ah) om man bara använder 2-3% duty cycle och pulsar hårdare.. Det lurar ögat att tro att den lyser längre. Sätt du dit en LED, avskräckningsfaktorn är hög!!

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
ngn som har tips på båttillbehörsbutik-er i N STHLMs området?

Hittade en bild på en kättingögla, om man kan hitta en med riktigt grov diam.

Bifogat

• kättingögla.jpg
    kättingögla.jpg
    2.1 KB · Visningar: 396

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kahobe skrev:
Du kan få en diod att blinka i 3 månader på EN pen-cell (14x50mm, appr 0.8Ah) om man bara använder 2-3% duty cycle och pulsar hårdare.. Det lurar ögat att tro att den lyser längre. Sätt du dit en LED, avskräckningsfaktorn är hög!!

Jo jag vet... Men Lysdioden kommer förmodligen dra mer ström än själva larmet, hehe...

Men det är det värt, hade jag tänkt o sno en hoj hade ju inte jag gett mig på en med en blinkande röd lysdiod...

Ska sätta på en sen... Måste bara beställa lite extra saker, tutan ger mkt störningar som larmet inte riktigt tål, måste modifera larmet för det... men det är hyffsat smidigt...

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept