Tips för överlevnad

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
å så tänk på att de flesta hojar motorbromsar bättre än bilar, dvs bilisten bakom dig ser inte att du saktar ned. Dessutom stoppar hojar ofta på bra mycket kortare sträcka än en bil, oavsett om Sune i bilen snackar mobil och byter radiokanal samtidigt. Trafikanter i allmänhet verkar ha svårt att fatta den gamla goda 3 sekundersregeln. Riktigt irriterande när man kör bil, ödesdigert när man kör hoj.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
som sagt det beror på person lite med, klart tat sporthojar är farligare efter som man kör fortare med dem.
MEN personligen råkade jag ut för mest (på gatan iaf) med en RD 350 med en styrkåpa, varken supersnabb eller helkåpor eller sånt, utan det var jag som förare som var felkällan.

Banco

Fortsätter att förnedra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Crescent
*En konstant hög hastighet så att man håller rent bakom sig.

*Vid omkörning av idioter som slickar mitten används högersidan för större säkerhetsmarginal (näsbrännan de får är en bonus).

*Ta aldrig upp ett "race" mot någon bil/mc i trafiken.

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
HansJ skrev:
å så tänk på att de flesta hojar motorbromsar bättre än bilar, dvs bilisten bakom dig ser inte att du saktar ned.
Jag brukar ha som vana att dutta till frambromsen när jag motorbromsar så att bromslampan tänds, på så sätt så kan bakomvarande bilister se att jag bromsar in även om det sker enbart med motorbroms.

-Z-

Veteran Racing
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ZXR 750
Titta dit du vill hamna

Det låter kanske dumt, men kom ihåg att titta dit du vill hamna. Ofta när det känns som om det ska gå illa, så tittar man på den fula stenen i diket, och då hamnar man garanterat där.

Har själv råkat ut för att komma på mig med att tro att jag kommer för fort in i en kurva och så stirrar man ut i diket och är på väg dit :skrämd innan man lyfter blicken och tittar lååångt genom kurvan och klarar sig på vägen. :crash Klassiskt nybörjar fel.
Har tre kompisar som tittat närmre på naturen på detta sätt, trots att det inte gick särskillt fort. Jag har tack och lovat klarat mig med några close calls...

Learning by doing... :brinnerup
/Z

GårillaRaggare

Hata sporthoj.com
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
En KUK!!!!
"Det handlar om att mötas i trafiken utan att träffas!"

"Gud föresåg allting utom hastigt uppslängda bildörrar!"

någolunda återgivna citat från nån VV broschyr :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...