Ja, det är skittråkigt, ja, det är skitsvårt, och ja, du har grym nytta av det ute i verkligheten sen, mer än många tror. "Men vadå, det är ju bara att sätta ner foten!!!!!!!!!", jo, men gaskontrollen, finmotoriken och att jobba med blicken är samma i lågfart som i racetempo på favoritvägen, eller när du lirkar dig mellan bilarna i köerna. Och det ser jävligt snyggt ut att krypköra runt med full kontroll
Det är en fantastisk känsla när jag kan glida i krypfart, stå stilla någon sekund, glida vidare utan att sätta ner fötter eller vingla runt. Brukar öva lite då och då på parkeringsplatser, och utmanar mig själv på tajta garagevändningar. Det är mycket hjälpsamt när jag ska slingra mig emellan bilar i kö osv.
Det är inte verboten i verkligheten att sätta ner foten, men på förarprovet ska du kunna visa att du har så pass bra kontroll på hojen att du inte behöver det på konbanan.
Jag tycker det är bra. Saker som är svåra är roligare än lätta när man klarat det!
Öva öva öva så går det bra. Blicken är så viktig, alla nybörjare stirrar ner i backen en meter framför framhjulet, särskilt när det går långsamt. Lyft på blicken, kolla dit du ska så långt det är möjligt. Slappna av i armarna, använd ben och magmuskler. Håll i handtagen ungefär så hårt som du håller en arm hos ett spädbarn.
EDIT: Bah citerade fel Hoztic - skulle ju citera TS.