Tips inför hoj-köp, max 70000 SEK!!!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Klart du ska ha en Spetta! 929/954 är ju dussinhojar ju :rolleyes: :D Kolla dock om du kan leva med körställningen, vissa tycker den är rätt plågsam. Någon touringhoj är det INTE! Försäkringsmässigt ligger den nog i samma klass som 9orna men jag klagar inte...betalar ca 6500 halv/hel hos TH, billigare än IF märkesförsäkring (iofs en helförsäkring med massa xtraskydd för nageltrång etc men vem behöver det?)

RSV Mille R är samma andas barn men mer allround än Spettan, hur konstigt det än kan låta. Rotaxtwinnen går dock råare, allt är lite kärvare men ack en så förförisk hoj. Och linjerna sen...:yoparty :tuttar
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Det är struntprat att du inte skulle få plats på en R1. Jag är någon cm längre och har absolut inga problem med det. SP1... :gnissla Jobbig om man inte kör fort, så fartvinden hjälper till att avlasta armarna. 929/954... Jag tycker de är lite trånga på så vis att styret och sittställningen gör att det känns som man pressas ihop. Skum känsla, förstår du hur jag menar? Men ändå en underbar mc. :yoparty
GSX-R 1000... :rolleyes: Finns så många Suzuki-fantaster som knappt kört något annat och anser den är såååå överlägsen allt annat att man blir trött. Kawasaki ZX-10R... :yoparty Passa på att prova en sån före alla kioskknuttar och blåbär mosat sönder varenda en.

Nähh... Första gången jag lånade en R1, det var en -99:a, gav benet med den och blev väldigt fundersam. Jag har kört massvis med olika motorcyklar men den här... Jag tänkte bara: "En motorcykel ska inte gå så här, det är inte bra, folk kommer att dö"
Jag körde ett par hundra mil med den på en helg och älskade varenda sekund.
Men en liten varning: "If you're having a bad day, don't go near the mofo. It will rip your arms out of their sockets and hit you on your head with the bloody stumps"
Har givetvis testat annat efteråt, vilka allihopa är snabbare än en R1 från 99 (fast INTE mycket) CBR1000RR, GSX-R 1000, ZX10-R osv men ingen av dem skrämde mig som R1 gjorde den där dagen :yoparty :yoparty

Köp det du vill ha, inte det någon på SH anser du ska köpa. Provkör alla först. Det är rätt mycket pengar det handlar om.
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Köp det du vill ha, inte det någon på SH anser du ska köpa. Provkör alla först. Det är rätt mycket pengar det handlar om.

Det vettigaste som sagts på riktigt länge på denna sida..:tummenupp
Jag lyssnade på alldeles för många förståsigpåare när jag köpte 600RR:en..

Men den gick iof att sälja och det gjorde jag efter några månader..

Provkör och känn själv.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08


Köp det du vill ha, inte det någon på SH anser du ska köpa. Provkör alla först. Det är rätt mycket pengar det handlar om.

Men tror du inte han förstår att han ska provköra...?? Och om han lägger ut en fråga på ett forum så gissar jag på att han vill ha olika åsikter. :mattias :fakta

Eller har jag missat poängen med forum som SH, Träbåtsakuten och GI-viktkoll...??? :confused: :D
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Men tror du inte han förstår att han ska provköra...?? Och om han lägger ut en fråga på ett forum så gissar jag på att han vill ha olika åsikter. :mattias :fakta

Eller har jag missat poängen med forum som SH, Träbåtsakuten och GI-viktkoll...??? :confused: :D

En del förstår, en del är för lättpåverkade av självutnämnda experter. Finns alla sorter på SH.

Jag vet inte huruvida lättpåverkad trådskaparen är. Det är bara min personliga gissning, ok? :pannkyss

Men varför ens fråga om någon annans åsikt, som exempel min. Det är han som ska leva med sitt köp, inte jag.

Vad tycker du jag ska ha på mig för kläder imorgon?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Dyker det upp ett klipp så klipp till!:tummenupp Näst intil är allt i denna klass, the same shit, different name, skit i vad som står på tanken,sen får folk säga vad f-n det vill, så är det!! Försök att få så mycket hoj som möjligt för dina pengar!! Du kan inte göra mer underverk på någon av hojarna, det är inte de utan du som utgör begränsningen, jag har sett en kille lämna litershojar i backspegeln och det på en sunkig suzuki 400 från början av 80-talet på en kurvig väg, dessutom var det inte hans egen hoj heller han bytlånades när vi var ett gäng ute och åkte.

Jag var på väg att handla R1.a årsmodell 98/99 när jag fullkomligen sprang över min i samma stad där jag bor. Och då man själv är lite teknikfreak och anser fuggar tillhör stenåldern(va sa ni nu alla med hojar med förknasare:D ) så valdes en modern hoj med insprutning givetsvis:rolleyes: :D

Jag skulle trivas lika bra i R1:an, Gixxer 1000, Zx10:a och Fireblade(929/954/1000rr)Även sporttwinnar går för djälva gott och jag skulle trivas som fisken i vattnet på en sådan oxå:tummenupp
 
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Dyker det upp ett klipp så klipp till!:tummenupp Näst intil är allt i denna klass, the same shit, different name, skit i vad som står på tanken,sen får folk säga vad f-n det vill, så är det!! Försök att få så mycket hoj som möjligt för dina pengar!! Du kan inte göra mer underverk på någon av hojarna, det är inte de utan du som utgör begränsningen, jag har sett en kille lämna litershojar i backspegeln och det på en sunkig suzuki 400 från början av 80-talet på en kurvig väg, dessutom var det inte hans egen hoj heller han bytlånades när vi var ett gäng ute och åkte.

Jag var på väg att handla R1.a årsmodell 98/99 när jag fullkomligen sprang över min i samma stad där jag bor. Och då man själv är lite teknikfreak och anser fuggar tillhör stenåldern, så valdes en modern hoj med insprutning givetsvis:rolleyes: :D

Jag skulle trivas lika bra i R1:an, Gixxer 1000, Zx10:a och Fireblade(929/954/1000rr)Även sporttwinnar går för djälva gott och jag skulle trivas som fisken i vattnet på en sådan oxå:tummenupp

Jag hade kunnat leva med vilken som jag med !!!!
Alla dessa liter hojar kräver rätt mycket förare så ställer man frågan är det prestandan som styr ens val eller intrycket av karaktären .Sen är det easy street att välja :tummenupp
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Dyker det upp ett klipp så klipp till!:tummenupp Näst intil är allt i denna klass, the same shit, different name, skit i vad som står på tanken,sen får folk säga vad f-n det vill, så är det!! Försök att få så mycket hoj som möjligt för dina pengar!!

Ja givetvis. Just nu känns det som det lutar åt en 954:a.. men kommer det ett klipp på en 929:a så är det svårt att inte ta den om jag säger så. Känner inte för att åka jorden runt heller... utan det får bli vad som dyker upp i närheten!

En del förstår, en del är för lättpåverkade av självutnämnda experter. Finns alla sorter på SH.

Jag vet inte huruvida lättpåverkad trådskaparen är. Det är bara min personliga gissning, ok? :pannkyss

Ni kan vara lugna.. jag är inte lätt-påverkad! :tummenupp

Fan kaliz är du 1,87 så ska jag äta upp min kawwa. Eller så har du växt sen gymnasiet. På gymnasiet försökte du övertyga mig om att Ducati monster var det fräckaste så det kanske är dax för en sån? :)

Hahah.. kalle, lika bra du sätter igång i tuggar. 1,87 cm and there is nothing I can do about it! Ducati monster var ju lätt det grymmaste då! Har kikat lite på 916 osv, men det blir för dyrt i drift. Inget att tugga mil med!

//KaliZ
 

Danne980

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Luthagen
Hoj
KTM
Hej du käre smålänning.

Du kan få köpa min R1 -03 silver/svart med ca 900mil bakom sig.
Har kostat mig, 25år i Värnamo, ca 6200kr halv/halv.

25år i Värnamo!!! Och jag som tyckte att 63000:- var dyrt när jag kollade försäkrings premien på min!
 
Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
En del förstår, en del är för lättpåverkade av självutnämnda experter. Finns alla sorter på SH.

Jag vet inte huruvida lättpåverkad trådskaparen är. Det är bara min personliga gissning, ok? :pannkyss

Men varför ens fråga om någon annans åsikt, som exempel min. Det är han som ska leva med sitt köp, inte jag.

Vad tycker du jag ska ha på mig för kläder imorgon?

Håller med dig där...det finns alla sorter även på SH.

Ingen aning...jag bara gav honom det jag tror han ville ha, en högst subjektiv åsikt. Sen får han göra precis som han vill.:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top