Tips med köp av ny bil!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jodå, de nya med GARANTI de första två åren/10 000mil :gnissla Om man bara lyckas snacka till sig en bra lånebil för den kommer stå mer på verkstaden än i ditt garage...

He is a she? Jag tror inte Peterlan blir så imponerad av att du kallar honom för transvestit...

asså det var han du menade:tungan blev lite konfunderad där:va

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Måste alla såga den tidiga V40:in hela tiden? Är lite sugen på en sådan som brukis, men vågar snart inte kolla på en. Är det bara skit eller går det få tag på en vettig en? Finns ju betydligt mera s40/v40 på blocket (östergötland) än japanare till ett vettigt pris.

Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Köpte själv en -99 s40 för ett halvår sedan. Sämsta bilen jag någonsin provat, förstår inte vad som flög i mig:va

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Haha, vad trodde du när han har den avataren :D Nej, franska bilar är inget vidare OM de mot förmodan inte är jävligt nya eller jävligt gamla. Mellantingen kostar dig bara pengar, så är det.

Jodå, Franska bilar är bäst, man måste bara ha skådat ljuset för att inse det.... :D

Egentligen skulle man sälja Kawan och köpa en BFG också.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Måste alla såga den tidiga V40:in hela tiden? Är lite sugen på en sådan som brukis, men vågar snart inte kolla på en. Är det bara skit eller går det få tag på en vettig en? Finns ju betydligt mera s40/v40 på blocket (östergötland) än japanare till ett vettigt pris.

Alla bilar är bra till rätt pris, men rätt pris på en fas 1 är lågt, förmodligen lägre än folk vill släppa dem för eftersom det alltid finns folk med mindre koll som betalar mer. Läs runt lite och du får se. x40nordic.com borde ha en del i ämnet.

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Franska bilar är skitnajs sålänge man har råd med ett dedikerat mekanikerteam. Se bara på Loeb :)

Ähh. Citroens rallybilar är de mest driftsäkra som finns i WRC.
Kolla förresten på Petter Sohlberg, han tragglade ju länge i Subaru utan att det gick nåt vidare, ja efter 2003 då. Bara mekaniska problem i många år. Skitbil...

Nu har han en riktig bil, och kolla hur det går i år. :yoparty

Apropå mekanikerteam, så var det ett reportage från WRC för några år sen, på den tiden Loeb körde Xsara. Tv-teamet gick igenom serviceområdet på kvällen och spanade. Full verksamhet hos Ford och Subaru, mekanikerna svärmade som myror runt bilarna. Sen kom dom till Cirtoen, där satt alla mekaniker runt ett bord och fikade och pratade skit. Bilen stod övergiven i garaget, ingen jobbade på den. Varför, frågade tv-folket. Finns inget att göra utom ren service, inget går sönder, sa mekarna.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ähh. Citroens rallybilar är de mest driftsäkra som finns i WRC.
Kolla förresten på Petter Sohlberg, han tragglade ju länge i Subaru utan att det gick nåt vidare, ja efter 2003 då. Bara mekaniska problem i många år. Skitbil...

Nu har han en riktig bil, och kolla hur det går i år. :yoparty

Apropå mekanikerteam, så var det ett reportage från WRC för några år sen, på den tiden Loeb körde Xsara. Tv-teamet gick igenom serviceområdet på kvällen och spanade. Full verksamhet hos Ford och Subaru, mekanikerna svärmade som myror runt bilarna. Sen kom dom till Cirtoen, där satt alla mekaniker runt ett bord och fikade och pratade skit. Bilen stod övergiven i garaget, ingen jobbade på den. Varför, frågade tv-folket. Finns inget att göra utom ren service, inget går sönder, sa mekarna.

synd då att dom inte lyckas bygga bra personbilar då, resurserna verkar gå till att bygga hållbara WRC-bilar å det e ju bra:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Så länge du får en skitbilligt så är det ju lugnt. Det finns egentligen INGA problemfria bilar och har du tur så hittar du en V40 som bara går och går och går... Men det är inte så troligt, men som sagt så kanske du bara ger 15k för den också.

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Jag sticker ut lite och väntar på massans jubel.
Jag föreslår en SAAB 9000 :skrämd. Hade inga problem med min mer en normala slitdelar som jag inte anser som problem!! skön komfort för priset och hyffsad bränsle förbrukning. Och alltid lätt att hitta delar på skroten.

Ps: Ingen snoris trimmad med stora fälgar och tonade rutor.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
synd då att dom inte lyckas bygga bra personbilar då, resurserna verkar gå till att bygga hållbara WRC-bilar å det e ju bra:tummenupp

Nja, med tanke på att PSA säljer tio gånger mer bilar än Volvo så borde ju några bli bra i alla fall. Större chans att hitta en bra Cittra än en bra Volvo alltså.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nja, med tanke på att PSA säljer tio gånger mer bilar än Volvo så borde ju några bli bra i alla fall. Större chans att hitta en bra Cittra än en bra Volvo alltså.

Nu reder vi ut det här.

En cittra pajar ibland, men man grinar när man ser hur genomtänkt det är byggt.
En volvo pajar hela tiden, men då blir man bara lite fuktig i ögat.
En merca pajar ibland, men då börjar man lipa när man får vända plånboken uppochner.
En renault... *brrr*

Och enligt tidigare trådar om bilar bygger BMW skitsnygga kanonbilar som går som raketer, aldrig går sönder, inte drar någon soppa och är billigare än en volvo att äga. Oavsett hur mycket man lägger på den.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj

tja, man kan ju chansa, har man tur kanske man får en problemfri fransk kärra men har man RÅD att ta den chansningen om man inte har det ok ställt, jag vill köra bilar som bara kräver service och byte av slitdelar ibland såsom bromsklotsar etc som man inte kommer ifrån, fransmännen KAN INTE bygga bilar så enkelt är det, kan rada upp exempel på exempel men då får jag nog sitta här hela eftermiddagen det hinner jag inte idag för nu ska vi starta upp grillen:D

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Alla bilar är bra till rätt pris, men rätt pris på en fas 1 är lågt, förmodligen lägre än folk vill släppa dem för eftersom det alltid finns folk med mindre koll som betalar mer. Läs runt lite och du får se. x40nordic.com borde ha en del i ämnet.

Ska kika lite påx40nordic, tack.

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Dåligt formulerat påstående, så med hennes krav är det bättre att köpa japanskt skit.

Alla bilar är i princip bättre än V40 Fas 1 så ja, dessutom är japanskt nödvändigtvis inte skit, tråkigt är det, plastigt är det men FUNKAR gör det.

Om man ska åka volvo och har 25k att röra sig med så skulle iaf jag köpa en 855:a och inte en jeffla V40.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!