Tips med ny Lc4!

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
Hej alla!

E ny här o undrar lite saker.

Har läst en del på forumet om inkörning av ny hoj. Får väl gå på nåt mellanting. Har föresten en KTM Duke ll.

Det jag undrar är ifall jag ska köra in den helt original och sen slänga på effektgrejjerna eller ska jag slänga på akro systemet o fixa förgasarn o luftburken och köra in den så på en gång?

Har ni några andra tips jag bör tänka på dom första milen?

Tacksam för lite info o hoppas vi ses ute på gatorna i sommar!
 

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Ort
här o var
Hoj
ktm640
Juha-p skrev:
2111133 Hej alla!

E ny här o undrar lite saker.

Har läst en del på forumet om inkörning av ny hoj. Får väl gå på nåt mellanting. Har föresten en KTM Duke ll.

Det jag undrar är ifall jag ska köra in den helt original och sen slänga på effektgrejjerna eller ska jag slänga på akro systemet o fixa förgasarn o luftburken och köra in den så på en gång?

Har ni några andra tips jag bör tänka på dom första milen?

Tacksam för lite info o hoppas vi ses ute på gatorna i sommar!
jag körde in min helt orginal men jag tror inte det gör så mycket att slänga på godiset före så länge du håller dig till dom rekomenderade varv/km/h och har rätt olja i motorn vilket du nog har om du inte har bytt själv.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
På med effekt prylarna o kör in den relativt hårt och variera varvtalet mycket.

Mycket av och på gasande.
Kan dock vara smart och undvika att dra till varvstopp eller ligga på lågvarv och segdra.
Så ska det nog inte vara några problem.

Grattis till cykeln btw! :yoparty
 

Marron

Med mellanhoj..
Gick med
9 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 625 SMC -05
+++++ skrev:
2123985 jag körde in min helt orginal men jag tror inte det gör så mycket att slänga på godiset före så länge du håller dig till dom rekomenderade varv/km/h och har rätt olja i motorn vilket du nog har om du inte har bytt själv.

Kört efter de rekommenderade varv/km/h i 55 mil. Sedan togs strypningarna bort då jag lämnade in den på första servicen. Och nu är det svårt att hålla de rekommenderade gränserna kan jag säga :p

Men men, hopppas det inte gör allt för stor skada. Många menar ju till och med att det är bra för motorn.

Grattis till nya hojen :banana
 

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
Tackar för alla svar!

Bestämde mig för att köra in den original, får slänga på prylarna vid första servicen. Har kört 40 mil med den nu o måste säga att det känns jävligt kul!

Har kört med lite olika varvtal typ mellan 3000-5000 ibland har den fått känna på 7000, lite svårt o hålla under 4800 som rekomenderas ibland. Försöker att inte segdra eller köra på för låga varv. Motorbromsar rätt mycket, kör helt enkelt ganska varierat utan att plåga motorn på nåt sätt.

Tänkte nog göra ett olje+filter byte nu, känns som att det e för långt o vänta till 100 mil innan oljebyte. Har någon nåt bra tips om vilken olja jag ska köpa? Har läst att man ska ha i mineralolja, men jag vet inte????

Peace!
 
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Top