Starstriker
Som man googlar får man svar
Först kommer smutsen. Sen myrorna. Sen flugorna. Sen kackerlackorna. Därpå mössen tätt följt av råttorna. Sen pesten. RIP
Förmodligen har du jetteeckilgt hemma hos dig. Då drivs svartingarna bäst (svartmyrorna menar jag, innan Chris o.dyl. atttackerar tråden). Städa! Du städar förmodligen aldrig men det brukar funka. Ibland. Annat.
Då flyttar jag hellre!
Edit: Hittade en flaska "Insekts rent" i mina gömmor, så nu har jag precis besprutat stället där jag tror att dom smiter in
Alltså. Myrorna kommer in på våren för att det inte finns mycket mat ute. De försvinner ju när det blir varmare SÅ LÄNGE de inte hittar en massa mat.
Jag hade stenplattor på baksidan förut och fick in svartmyror varje vår. Efterssom jag avskydde både plattorna och myrorna så beredde jag marken med duk strödde myrmedel under de stödplattor jag lämnade kvar och smällde sedan upp en trall. Sedan dess var där aldrig några myror. Iaf inte så länge jag bodde kvar.
Jag har stenplattor på baksidan.
Get used to live with them. Become their allied. Finally you sleep with their women!
Det finns ett myrmedel som består av en tub samt plastdosor. Man lägger en klick i varje dosa som sedan placeras ut invid deras motorvägar. Kletet är lika giftigt som smakligt för myrorna vilket gör att arbetsmyrorna bubbar hem det till stacken som mat, vilket förgiftar hela kolonin som ska dör ut efter några dagar. Kommer inte ihåg vad det heter dock.
På jobbet har vi nån sån där grön, platt grej med små öppningar där myrorna går in. Vad som händer där inne vill/vågar jag inte tänka på.
Var hittar man information om hur myror lever agerar osv? De är fascinerande små liv de där. Jag har ett antal stackar med rödmyror runt huset och jag vill ha dessa kvar eftersom de skyddar mig mot svartmyror. I dagarna har jag noterat hur de tågar mellan två stackar tvärs över gården. Trodde först att de höll på att överge en stack som jag rensat upp gansk mycket runt.
Men så såg jag att vid den ena stacken står en gammal tall som myrorna springer upp och ner i, jag har även sett någon enstaka svartmyra i det här tåget av myror och de verkar även bära svartmyror och delar av svartmyror till den stack jag trodde skulle överges. Så nu tror jag att svartmyror börjat bygga bo i tallen och mina rödmyror har gått ut i krig mot dessa.
När jag googlar så hittar man bara information om hur man dödar sina myror men jag är nyfiken på vad de egentligen sysslar med.
Edit: ok nu såg jag datumet på tråden....
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|