Two stroke man
Gudomlig sporthojare
View attachment 421028
Har ni provat?
Som tillägg i krypdebatten så gick nyligen en serie på SVT som hette "Deadly 60". Många roliga kryp i den.
Vad är det för fel på att boRRa?
View attachment 421028
Har ni provat?
Som tillägg i krypdebatten så gick nyligen en serie på SVT som hette "Deadly 60". Många roliga kryp i den.
Vad är det för fel på att boRRa?
Det är inget fel med det men det förefaller lite i minsta laget. 8% av jordens biomassa består av myror.
Det där låter orealistiskt, hur kom du fram till det?
Stämmer det vet jag en ganska stor proteinkälla...
Det var ngt jag kom ihåg från en lärobok. Jag mindes fel visade det sig. Saxar in från wikipedia tillsammans med källhänvisningen:
Myror återfinns över nästan hela världen, och har tillsammans beräknats utgöra i genomsnitt 15-20 % av den totala biomassan av landlevande djur (i tropiska regioner mer än 25 %).
[^ Ted R. Schultz (2000) In search of ant ancestors, Proceedings of the National Academy of Sciences, Proc. Natl. Acad. Sci. USA, Vol.97, nr.26, sid:14928–14029]
So what? Kunskapen är väl inte direkt inaktuell? Jag Bumpade medvetet en gammal tråd istället för att starta en ny. Hittade faktiskt tråden när jag googlade på ämnet myror.
Jag måste bara berätta detta.
I grannkåken till mitt jobb har hyresvärden sitt företag, och på baksidan av det är det skog.
I denna skog bor det vilda djur som han vårdar ömt året runt, fåglarna har sina matplatser, ekorrarna likaså, och råttorna får bröd året runt.
En riktig djurvän alltså.
I våras var jag inne hos honom och såg en stor tallrik på golvet full av myror, tydligen innehållande sockervatten.
- Vadan detta, frågade jag.
- Ja vafan, har dom haft ett sånt jäkla jobb att ta sig in så måste dom ju han nån belöning också.
Världsklass![]()
Jag måste bara berätta detta.
I grannkåken till mitt jobb har hyresvärden sitt företag, och på baksidan av det är det skog.
I denna skog bor det vilda djur som han vårdar ömt året runt, fåglarna har sina matplatser, ekorrarna likaså, och råttorna får bröd året runt.
En riktig djurvän alltså.
I våras var jag inne hos honom och såg en stor tallrik på golvet full av myror, tydligen innehållande sockervatten.
- Vadan detta, frågade jag.
- Ja vafan, har dom haft ett sånt jäkla jobb att ta sig in så måste dom ju han nån belöning också.
Världsklass![]()
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |