Tips om bra vägar, Södra Sthlm

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kan någon vänlig själ tipsa om bra vägar söder om stan, gärna i samma region så man slipper transportera sig i 45min för att åka i två.... Tror jag kan norrsidan nu och tänkte se vad som finns söderut.

Tack på förhand. :Bugar

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Markus skrev:
Kan någon vänlig själ tipsa om bra vägar söder om stan, gärna i samma region så man slipper transportera sig i 45min för att åka i två.... Tror jag kan norrsidan nu och tänkte se vad som finns söderut.

Bulten !

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Sök i forumet så kommer du hitta klockrena beskrivningar.

Kör också vidare Tungelsta-St Vika-Nynäshamn, går att göra en rätt fin slinga av.

Lika så ut på Torö, fina slingriga små vägar ut dit.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
955i skrev:
Sök i forumet så kommer du hitta klockrena beskrivningar.

Kör också vidare Tungelsta-St Vika-Nynäshamn, går att göra en rätt fin slinga av.

Lika så ut på Torö, fina slingriga små vägar ut dit.

Okej, tack. Letade på vägtips men det var faktiskt en extremt dålig avdelning...: "Kör i markim, det är schysst" typ.... :3freak

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Markus skrev:
Hur lång, hur komma dit? Mer i området?

Föreslår att du följer skyltarna: E4 - Helsingborg, tills det dyker upp en skylt "bulten" på höger sida.

Tips: Ta med fett med soppapengar ! Posta ett vykort när du e nere :hihi

:fyllisar Hej kompis

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Triggerhappy skrev:
Föreslår att du följer skyltarna: E4 - Helsingborg, tills det dyker upp en skylt "bulten" på höger sida.

Tips: Ta med fett med soppapengar ! Posta ett vykort när du e nere :hihi

:fyllisar Hej kompis

Då skulle du må va? :rofl Vore onekligen kul att lura iväg någon, undrar när man börjar tvivla... Norrköping?

Hejhej, ska du med ut? :hej

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Markus skrev:

Åk ut mot Älta, sen tar du gamla Tyresövägen ut mot Tyresö, den är slingrig och bra, mycket utfarter dock :(
Annars kan du ta E4 till Botkyrka, där svänger du av mot gamla E4, åker till södertälje, svänger vänster i rondellen, rakt fram i nästa och sen vänster, då kommer du ut på 225, och kan svänga vänster vid Rosenhill och komma ut på Slingerbulten, väg 257! Strax före Tungelsta tar du höger ner mot Grödby, och Nynäshamn, mycket skojiga vägar!

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Markus skrev:
Då skulle du må va? :rofl Vore onekligen kul att lura iväg någon, undrar när man börjar tvivla... Norrköping?

Hejhej, ska du med ut? :hej

När jag hade flyttat hit till stan (sth) kunde jag fyra stationer på pendeltåget.
Karlberg, centralen, södra och jordbro(?). En tjej frågade hur som kommer till stockholm syd, hon skulle ta vanliga tåget därifrån, jag visade henne glatt till stockholm södra... mina jobbarpolare garvade gott när jag skröt om att jag började hitta... :)

Till bulten:
Åk nynäsvägen förbi globen, sväng av Länna (Willys) tag vänster, då åker du kanske 5km på lantliga vägar, du kommer fram till ett T, tag höger och åk förbi Huddinge MCK. Efter huddinge MCK tar du nästa vänster in på en 50 väg den leder till bulten, på ett ställe delar den sig som ett Y där tar du vänster, v´vägen är asfalt men full av potthål, väl fram tar du vänster eller höger, du är mitt på Ring Bulten...

/Fredde

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Markus skrev:
Vänster från 257 alltså? Kanon, tack. :tummenupp Finns det skylt eller?

EDIT:
Jag fattar inte på kartan, var ska man komma ut...? Man tar vänster från 257, men följer man den sen ända till 73 igen?

Om du kommer ifrån Rosenhill hållet så kan du ta höger, där Bulten slutar, skyltat Sorunda, och köra vidare den vägen en bra bit. Du kommer då att åka igenom Sorunda, kör vidare mot Stora Vika, och du hamnar tillslut i Nynäs.

Det blev lite invecklat det här...

PM'a om du vill ha en guidning av vägarna här så kan vi ta en tur. jag har semester så jag kan för det mesta.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tack för alla tips! Vi kom till slut fram till den mytomspunna Bulten, och den var riktigt riktigt bra! Synd bara att det tog sån tid att komma dit och att det var ganska risig asfalt, men grym som fan var den.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning