Emmi skrev:
Det blir i huvudsak åkning i grustag & sånt, ev lite is också.
Vad för modeller är det som gäller? Huvudsak CR har jag ju hört här? Hur e de me YZ, RM & KX?
Det ändras väl ganska mycket från år till år. Jag tycker inte nån modell är fel, dom e rätt bra allihop. Jag har mest kört KX tidigare men jag tycker CRen känns helt rätt nu. Det är väl som allting annat, man måste prova sig fram själv innan man hittar den som funkar bäst för en själv. Medans jag bara höll på å lekte så kände jag ingen större skillnad mellan hojjarna förutom motorkaraktären. Jag har alltid gillat storsmällen på topp å åkte då KX125 -97 med "högeffektsavgas" (som ska skicka all effekt upp på toppen då), standardhondan var mycket mer botten då. I vintras provkörde jag en rejält moddad YZ125. Svårt å jämföra men chassit å dess egenskaper tyckte jag inte var helt kanon (säkert mycke bättre lämpad på crossbanan då...), men motorn gick helt sjukt bra å var väldigt lättkörd. Vet inte hur många tusenlappar som e lagt på den snurran dock... RM har jag lite erfarenhet av, har alltid vare rädd för suzuki pga en hel del ras på de gamla 80tals 80cc. Lär ju ha hänt något sen dess iofs ;D
Som vanligt äre jättesvårt å säga mellan olika modeller, antingen tycker man om den, eller så inte. Crosskillar brukar inte snåla med att låna ut hojjen, så få provköra borde nog inte vara några problem
Förövrigt gav jag 13ooo riksdaler för min KX125 -97 år 1999 eller 2000 (den var tävlad med då), otroligt vad priserna stigit sedan dess...