Tips om "motards" och frågor om försäkringar.

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Har kollat lite på olika motard / motard kittade hojjar vilket ser väldigt skoj ut att åka.

Tänkte jag skulle ringa och kolla försäkring på en Yamaha XT660x och några KTM men hittade inga regnummer till dom senare dock. Nu hann jag bara ringa till If och trygghansa men ändå så verkade försäkringen på en XT660x vara hög med sina 960:-/mån för helförsäkrat. Visst det är billigare än en racer men samtidigt dyrare än min Speed Triple som har dubbla antalet hk.

Vad ligger era premier på och vilka hojjar ska man kolla på om man är sugen på att köpa en för gatubruk?
 

RoadRunner

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Karlstad
Hoj
KTM625SMC
tober skrev:
2123418 Har kollat lite på olika motard / motard kittade hojjar vilket ser väldigt skoj ut att åka.

Tänkte jag skulle ringa och kolla försäkring på en Yamaha XT660x och några KTM men hittade inga regnummer till dom senare dock. Nu hann jag bara ringa till If och trygghansa men ändå så verkade försäkringen på en XT660x vara hög med sina 960:-/mån för helförsäkrat. Visst det är billigare än en racer men samtidigt dyrare än min Speed Triple som har dubbla antalet hk.

Vad ligger era premier på och vilka hojjar ska man kolla på om man är sugen på att köpa en för gatubruk?


Jag betalar ca 3300 hel/hel för min KTM 625 SMC..
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
XT660x går ju att offroadförsäkra hos Bilsport-MC.
Man måste vara över 24.
6026:- hel/hel
Billigare om man inte bor i storstäder.
Alla ktm´s motarder går och offraodförsäkra där med..

/Freddan
 

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Husabusaberg
Husa 650 - 04 1023:- hel/hel folksam :hihi 25 år i år e väl inte skitgammalt?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Krille-666 skrev:
2123926 Ni äldre grabbar har det allt bra! :gråta


Borde fan ha betydligt lägre än vissa här. Har haft kortet sen -96 utan några incidenter och är över 30 och inte fan får man nån lägre premie!
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Ingen som kan bjuda på lite registeringsnummer till hojjar så man kan ringa och höra om försäkringar? Vet att man kanske inte vill bjussa på det men den som vill kan skicka det via PM.

Söker för nya modell av Duke, LC4 640 och 660 SMC.
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Grymt :tummenupp

Lovar att posta det här sen vad jag får fram för priser etc.
 

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
tober skrev:
2123418 Har kollat lite på olika motard / motard kittade hojjar vilket ser väldigt skoj ut att åka.

Tänkte jag skulle ringa och kolla försäkring på en Yamaha XT660x och några KTM men hittade inga regnummer till dom senare dock. Nu hann jag bara ringa till If och trygghansa men ändå så verkade försäkringen på en XT660x vara hög med sina 960:-/mån för helförsäkrat. Visst det är billigare än en racer men samtidigt dyrare än min Speed Triple som har dubbla antalet hk.

Vad ligger era premier på och vilka hojjar ska man kolla på om man är sugen på att köpa en för gatubruk?
Jag betalar 975:-/hel/hel för min Husaberg 650 -04 hos Bilsport/mc. :)
 

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Triumph S3
Ingen som har ett regnummer att låna till en DukeII av senare årgång?

Hur är det med service etc för KTM, Husa etc om man kör med dom som gatuhojjar? Dyrt och ofta eller?
 

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 660 SMC -04
tober skrev:
2125383 Ingen som har ett regnummer att låna till en DukeII av senare årgång?

Hur är det med service etc för KTM, Husa etc om man kör med dom som gatuhojjar? Dyrt och ofta eller?

Ktm har rätt normalt 100mil sedan 250, 500 etc. Klart man kan byta olja och grejjer lite oftare om man har lust det skadar inte precis! Husan är väl inte lika rolig 4 timmar service där? Har jag för mig...Men husan ger rätt mycket körglädje!
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag betalar 1400 hel/hel hos bilsport & mc, visserligen är det en gammal xr600 men det är ju inte så farligt :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top