Tips på ball hoj önskas

piggelill

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Honda cbr 600
Funderar på att köpa en hoj nu i sommar. Hade en Honda CBR 1000 RR - 05:a som tyvärr blev stulen förra sommaren... så nu vill jag ha en ersättare till min ögonsten. Har kollat lite på Kawasaki Z 750 - 08:eek:r och 09:eek:r, men det finns ju många andra kandidater... Någon som har något tips på en ball hoj? Tänker då mest rent utseendemässigt.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Naken eller med kåpor? Ska de vara "häftigt" ska det, i mina ögon, vara europeiskt. Triumph, KTM, Ducati..

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
FZ1-N 2008
Verkar ju som du är inne på en kåplös hoj. Då tycker jag Fz1. Blir riktigt snygg om man tar bort lite onödiga grejer som speglar o "läppen" bak. Att man sedan får en nice motor i gör ju inte saken sämre. Med kåpa finns ju lite o välja på, har en ZX10R-08 som iallafall jag tycker är cool och går helt ok:yoparty
Lycka till!

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
CB1000R är ju en jävligt snygg hoj, och tydligen busig utav bara fan också. Enkelsving är alltid mumma. Går säkert att få med ABS också?

piggelill

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
Honda cbr 600
Fz1:an är ball, faktiskt ganska snarlik Kawasaki Z 750... ZX10R verkar vara ett brutalt jävla monster... 200hk, går det köra en sån!?

Verkar ju som du är inne på en kåplös hoj. Då tycker jag Fz1. Blir riktigt snygg om man tar bort lite onödiga grejer som speglar o "läppen" bak. Att man sedan får en nice motor i gör ju inte saken sämre. Med kåpa finns ju lite o välja på, har en ZX10R-08 som iallafall jag tycker är cool och går helt ok:yoparty
Lycka till!

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
jag har har en fz6 och klämde mkt på en fz1 innan dom e sjukt läckra som sagt här innan om man fixar till dom lite.. men även z 750 är löjligt läcker i form och design dessutom shysst motor men jag gillar yamaha dom fixar lätt delar och till hyfsat pris !

Kneedrag

Guest
Ducati streetfighter Så underbart rå och snygg:näsblod. Vill ha en
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=201244

[YOUTUBE-ID]<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/19ukaZhgYC4&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/19ukaZhgYC4&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Bergan

Vill ha sommar snart!!!
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1 -09
Ducati streetfighter Så underbart rå och snygg:näsblod. Vill ha en

Vafan, tappar den oljetryck direckt när den går upp på slangen? :va
Det gjorde en polares monster som han hade innan. Vet ej årsm. men den var gammal. Fortfarande inte gjort nåt åt det :confused:

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Såg den på blocket. Risken är dock överhängande att jag blir permanent skadad för resten av livet om jag sätter mig på en sån tror jag...
Japp, snabba hojjar kastar ner en i diket diReCkt!!!11
Man är bara passagerare på sådana och kan inte göra något för att bestämma själv över den!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024