Tips på billig andrahoj till pendling?

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
GSXR 750 -96
Kör dagligen min FZR1000 -87:a till och från jobb. Försäkring tokbillig då den är classic nu :) 1600 hel/hel. Lättskruvad om något händer och trevlig att köra (lite kortare än du 184 men ändå)

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Tack alla för alla bra (och dåliga :) ) förslag. :tummenupp
Än så länge känns SV 650 mest rätt, men det kan säkert ändra sig ett antal ggr...

Gärna flera tips.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
I princip vilken enstånka/offroad som helst av 600-660 kubik. De drar sällan mer än 0,35-0,40 vid pendling. Kostar runt 25000 för årsmodeller runt 2000. Upprätt körställning med god överblick över övrig trafik. Smidiga att glida mellan bilköerna. Tillräckligt bra drag upp till 120. Är den sen någurlunda lätt kan man skogsbusa med den också. Leta på XT600 xt660 tt600 dr650 dominator f650 osv osv

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Tack alla för alla bra (och dåliga :) ) förslag. :tummenupp
Än så länge känns SV 650 mest rätt, men det kan säkert ändra sig ett antal ggr...

Gärna flera tips.

Jag har äevn en Sv som andra hoj och den har inte upprätt körställning samt att den kan kännas lite "ynklig" storleksmässigt att skjutsa på....

krabbsaltarn

Boom shakalak
Gick med
25 Jan 2008
Hoj
XT660R / X
Bääämwääää F650 Dakar, klockren om du e lång, 21 tum framhjul å lång fjädring. Sitter högt, ser bra och styret går över bilarnas backspeglar = bra för tät stadstrafik. Okej vindskydd, funkar på långtur med skjuts. Även passagerare sitter bekvämt/upprätt.

SV 650? E inte den för låg och framåtlutad?

Knegoff

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
Yamaha Fazer 1000 -02
En Honda Hornet 600 bör du kunna få för en rimlig peng oxå....funkar kalas att pendla på.

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Jag köpte min fazer 600 för under 25000 och den är perfekt att pendla på. Då får du dessutom en lite nyare hoj med lite pulver:).

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Jag har en aprilia sportcity 200
rekommenderar dock 250-300 insprut
oslagbar att ta sig fram med inne i stan
dock är det INGEN som hejar
ok toppfart --- soppasnål --- 2500 hel/hel i nacka

Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Vad är det för fel att pendla med dom hojar du har :confused:

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Den hoj jag har. Superduken blev stulen. :mad:
RC8'an tycker inte så mycket om stadstrafiken...
När det inte går så fort så får jag problem med min whiplash-skadade nacke. :(

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Den hoj jag har. Superduken blev stulen. :mad:
RC8'an tycker inte så mycket om stadstrafiken...
När det inte går så fort så får jag problem med min whiplash-skadade nacke. :(

Då kan jag verkligen rekomendera Banditen, man sitter som hemma i soffan samt att ligga i 130-140 är inga problem förutsatt att du köper kåpvarianten.

Eftermarknaden är stor ochman kan blinga hojen hur mycket som helst om man vill, själv har jag köpt all plast (nästan) som finns. Kolla i mitt garage!

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Jag har kikat lite efter Bandit på Blocket, men de ligger ganska högt i pris. De måste vara populära. :)

En tanke; det är en ganska vanlig modell bland tjejer. Beror det på att det är låg sitthöjd på dem? Är de för låga för mina 190 cm tro? :va

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Kör min CBX600 på under 0.3l/mil, kostar under 10000:- i inköp och 1640:-/år i helförsäkring. All service gör man själv, och de är mer än sällan på denna evighetsmaskin.

Nipponbagarn

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 990 Superduke -12
Då kan jag verkligen rekomendera Banditen, man sitter som hemma i soffan samt att ligga i 130-140 är inga problem förutsatt att du köper kåpvarianten.

Eftermarknaden är stor ochman kan blinga hojen hur mycket som helst om man vill, själv har jag köpt all plast (nästan) som finns. Kolla i mitt garage!

Japp pendlar också på en Bandit och är 192 cm lång. Fungerar alldeles utmärkt. 160-180 är inga problem trots kåplöst. Bra träning för magmusklerna :hihi

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag kör en XJ600 -97 till jobbet. Den är seg och slö men billig och helt ok att köra. Drar -0.4-0.5 hur man än kör den.

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag har kikat lite efter Bandit på Blocket, men de ligger ganska högt i pris. De måste vara populära. :)

En tanke; det är en ganska vanlig modell bland tjejer. Beror det på att det är låg sitthöjd på dem? Är de för låga för mina 190 cm tro? :va

Sitthöjden är väl inte speciellt låg tycker jag, den är ju ganska bred över sadeln. Tror att anledningen till att tjejer gillar den är att den är lättkörd samt estetiskt tilltalande.

Hur mycket hade du tänkt att spendera på en liten Bandit?

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Intresserad av en tdm så vet jag en till salu i fint skick med tillhörande packbox:tummenupp

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Oj, så mycket bra tips! :)
Jag hade satt en inköpsbudget på 25 000:-, men om jag hittar ett riktigt intressant objekt för lite mera så går det nog att krama ur spargrisen lite till.

TDM har jag haft som lånehoj ett par ggr, men jag hade problem med turbolensen. Mitt huvud hamnade mitt i ett luftinferno så det kändes som om jag satt bak jetstrålen på en jumbojet ungefär. :3freak

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...